Anonym skrev 2012-08-24 13:34:49 följande:
Alltså, jag förstår att det suger, när ni har så långt till varandra.
Men åtminstone så borde han inte bo hos dig.
Låt honom bo på ett vandrarhem eller liknande första gången och så träffa honom på neutral plats.
Får jag fråga om du har erfarenhet av sånt här sen tidigare?
Jag vet, jag vet mycket väl hur svårt det kan vara att låta bli när man har chansen att få uppleva något man drömt och fantiserat om kanske i åratal.
Men jag vet också hur dåligt man kan må efteråt om det går för fort.
I synnerhet om man är ny och inte riktigt vet vilka krafter det ligger i sånt här.
Jag har suttit med fler kvinnor än jag vill komma ihåg som mått dåligt efteråt.
Några har blivit våldtagna, några har blivit skadade, någon blev frihetsberövad men dom allra flesta har "bara" blivit hårdare utsatta än dom räknat med och/eller reagerat mycket starkare än dom trott att dom skulle göra.
Och även några män, men mest kvinnor.
Det behöver inte betyda att deras partner varit skitstövlar, bara att även dom dragits med av sina fantasier och inte varit inkännande.
Dom har inte haft erfarenheten att inse att inte deras lekpartner har haft samma fantasier som dom har haft.
Dom har nöjt sig med sin version av vad hård sex innebär, och utgått ifrån att deras partner haft samma version.
Om den här killen är seriös så förstår han att du behöver vara försiktig om dig.
Även om ni säkert båda är lika heta på gröten.
Men ni har allt att vinna på att ta det lugnt.
Det är bättre att vara klok nu, än att vara trasig och klok efteråt.
Ta inte in en främling i ditt hem.
Jodå, jag har gjort sådant här förut. Jag har aldrig varit rädd för någon av männen jag har träffat förut. Jag har känt mig trygg med dem. Det var iofs några år sedan nu, jag är äldre móch mer rädd om mig nu än vad jag var då som tonåring. Den här mannen... Han skrämmer mig, men det gör det så mycket mer intressant. Jag vet att det låter sjukt. Men jag känner mig mer levande än på många år.
Vandrarhem skulle inte gå, han skulle inte ha råd med det och skulle inte komma då heller. Men som sagt, helt främling är han inte, han är vän med flera av mina vänner.
Det känns som att hur jag än gör så kommer jag ångra mig efteråt.