Rädd för min date
Anonym (j) skrev 2012-08-24 17:08:10 följande:
Jag har ingen som helst erfarenhet av dylikt sex. Så jag talar bara utgående från mina åsikter, inte från upplevda saker.Men jag tycker att OM du ens ska överväga att göra detta så måste du ta ett allvarligt snack med killen först. Du säger att du tror att hans s.k. skrämselpropaganda kan vara en del av leken. Han vill göra dig nervös och rädd med flit och kanske hotar dig med värre saker än vad han sedan verkligen kommer att göra, har jag rätt?
Är det så, att han sen nog kommer att respektera dig och dina gränser och inte bara köra på som en idiot så är det väl kanske OK att testa då. För då du säger att han är vän med dina vänner så kan man väl anta att skulle behandla dig med respekt i alla fall. Fastän du kanske, som du själv menar, inte har möjlighet att dra honom inför rätta om saker och ting går över styr så kanske man inte riktigt vill utnyttja ens vänners vänner på så sätt. Jag menar, vad skulle era gemensamma vänner liksom säga om du berättade för dom osv.
Kan du inte prata med honom och säga typ "okej, nu skippar vi skitsnacket/flörten/lekandet och pratar allvar. Om vi ska göra detta så vill jag veta att du verkligen kommer att respektera mig och jag vill att vi bestämmer ett stopp-ord"
Är det så att allt hans snack om att han kommer att gå över dina gränser etc. bara är en del av leken så kanske han kan koppla bort det och ni kunde diskutera fram några slags gemensamma spelregler. T.ex. att det är OK att han hotar med värre, gör dig nervös etc. men om du säger stoppordet så är det verkligen stopp.
Kan ni inte komma överens om detta på förväg så skulle jag säga GÖR DET INTE!!!!
Det är svårt, jag vill så gärna, men klart att det är läskigt. Speciellt när han säger att han tänder något enormt på att man gråter och ber om nåd liksom, jag märker ju att han går igång på att jag är rädd nu... Men jag vet inte. Jag tror inte att han kommer fullkomligt förstöra mig, just eftersom du påpekar att vi har samma vänner. Men det är ju en risk helt klart.