• Mirande

Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!

Efter att ha läst många trådar här på familjeliv har jag upptäckt något helt fantastiskt, jag är verkligen världens sämsta förälder! Först och främst tvingar jag i mitt barn vegansk kost. Hon har aldrig i hela sitt liv smakat på något från djur. Hon ligger verkligen i sängen och skriker efter kött innan hon ska sova! Och vill ni veta något ännu hemskare? Jag ammade henne aldrig! :O Jag är med barn igen, en fin liten pojke, och han skall inte heller äta kött eller bli ammad! Ni måste vara alldeles till er vid det här laget, att det finns sådana hemska föräldrar som mig! Fy skäms på mig!

Nu har jag inte tid att skriva här. Jag ska tvinga i min dotter grillade majskolvar, som hon tyvärr råkar älska så mycket. Inget fredagsmys framför TVn eller lördagsgodis får hon heller! Bara hemmagjord glass, UTAN MJÖLK!!!

Bäst ni ringer socialen på en gång! 

(Jag är så hemsk att jag till och med står för det här och inte är anonym!!!)

Trevlig helg på er. ;) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-25 17:25
    Oj, många upprörda tanter här ser jag. Hur känns det att bli så upprörd för en tråd? Jag hoppas ni inte tar ut det över era nära och kära.

Ja, jag är både barnslig, patetisk, tråkig, dålig mor och allt vad det heter. Troll kanske jag är också! Livet är underbart!

Hoppas ni har en skön helg för övrigt.

• Svar på tråden Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!
  • I Walk The Line
    3 barns mamma84 skrev 2012-08-25 00:16:29 följande:
    Du frågade precis TS varför hon inte ammade !
    Då svarade jag till dig om varför man måste amma ! 
    Jag frågade bara varför hon inte gjorde det. Är du full eller?
    ✰❤✰Mamma till världens finaste pojke -02 & flicka -04✰❤✰
  • 3 barns mamma84
    Mirande skrev 2012-08-25 00:13:09 följande:
    Usch, stackare! Strunta i människor som tror sig veta bäst om amning, alla är inte gjorda för det och barnet dör inte av ersättning!
    Herregud för vissa mammor !!
    Man är bara en vanlig människa/mamma/kvinna i bästa åldern och man har rätt att bestämma själv vad man gör och inte gör .
    JAG valde att inte amma 1 och 2 då jag var totalt rädd av att få så ont som med 1:a då hon sög som en gallning och jag testade allt men fick så jävla ont och jobbigt.
    Nästa barn sa jag amma men det beror på hur denna mungrepp är om den e lika bra som för 3:an så kämpar jag vidare

Men kommer att fuska med att göra kejsarsnitt hahaha jag föder inte vaginalt gjort det en gång och det räkte !     
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mirande
    I Walk The Line skrev 2012-08-25 00:17:16 följande:
    Jag tror inte du tokhatar mig.
    Jag trodde vi skrev nu i den här tråden vad vi gör och äter med våra barn...
    DÅ hade jag fel,,

Vad du äter är din ensak, jag bryr mig inte.

Det enda jag tycker är fel är när andra ska säga åt folk vad de ska äta, veganer o vegetarianer brukar hata det oxå, dock talar de om vad deras barn ska äta. 
    När barnet vill äta kött talar de ofta om "vad det är" dvs döda djur och vinklar då saken, helt naturligt.
    När min dotter ville bli "veggatarajan" nu när hon är 8 år gammal så sa jag att det får hon väldigt gärna vara om hon vill. Jag tutade inte i henne att det bara är kaniner som är det o att hon kommer få näringsbrist. Nej, jag gav henne en chans att vara vegetarian. Och hon var det, i en vecka, men hon var det. Helt på sitt eget beslut.

Man får skriva vad man vill i den här tråden om man känner för det, är inte så känslig med det! Klart det kan diskuteras om vad vi gör och vad vi äter, men bara det tas med en trevlig ton. Man behöver ju faktiskt inte spy galla över andra för att någon annan inte äter som jag. Många tror ju det att vi veganer hatar köttätare och vill på något sätt försöka omvandla dom, men så är i alla fall inte jag. Jag tycker alla får äta som dom vill! Det med att tala om för barnen vad kött är tycker jag är viktigt, speciellt om dom frågar och är intresserad! Jättebra att din dotter prövade det, även om det inte varade länge, men det är ju spännande att pröva på olika saker!
  • Mirande
    3 barns mamma84 skrev 2012-08-25 00:19:37 följande:
    Herregud för vissa mammor !!
    Man är bara en vanlig människa/mamma/kvinna i bästa åldern och man har rätt att bestämma själv vad man gör och inte gör .
    JAG valde att inte amma 1 och 2 då jag var totalt rädd av att få så ont som med 1:a då hon sög som en gallning och jag testade allt men fick så jävla ont och jobbigt.
    Nästa barn sa jag amma men det beror på hur denna mungrepp är om den e lika bra som för 3:an så kämpar jag vidare

Men kommer att fuska med att göra kejsarsnitt hahaha jag föder inte vaginalt gjort det en gång och det räkte !     
    Ja, svårt för dom att sätta sig in i din situation antar jag om dom inte har varit med om det själv. Sådana är människor. Eller jag menar svenskar. 
  • 3 barns mamma84
    I Walk The Line skrev 2012-08-25 00:18:08 följande:
    Jag frågade bara varför hon inte gjorde det. Är du full eller?
    Måste man vara full på en fredag Förvånaddet visset jag inte. NEJ jag är inte full jag har 3 barn som ligger och sover i sina sängar. Är en mamma som har valt att inte dricka framför mina barn ! 
  • Mirande

Men nu skall det stora stygga trollet gå och lägga sig, har en trollunge som sover dåligt om nätterna och vill upp tidigt även på helgerna! Men ni får ha det så fortsatt trevligt i den här tråden, och ha en fortsatt trevlig helg allihopa, och ta hand om er! Tack för att ni underhöll det troll jag är denne fredagskväll, det har varit ett sant nöje.

• 3 barns mamma84
    Mirande skrev 2012-08-25 00:23:50 följande:
    Ja, svårt för dom att sätta sig in i din situation antar jag om dom inte har varit med om det själv. Sådana är människor. Eller jag menar svenskar. 
  • Mirande
    Lajkie skrev 2012-08-25 00:28:31 följande:
    Ja jag var seriös!! Tack:) har en mjölkfri pojke hemma.
    På så vis! Sen finns det många mjölkfria glassar i affären, tofuline och så, dom är goda dom med!
  • Lajkie

Jo det är dom förvisso, men blir lite "orättvist" när vi gör glass hemma och han måste äta köpeglass :-P

Svar på tråden Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!