• Mirande

Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!

Efter att ha läst många trådar här på familjeliv har jag upptäckt något helt fantastiskt, jag är verkligen världens sämsta förälder! Först och främst tvingar jag i mitt barn vegansk kost. Hon har aldrig i hela sitt liv smakat på något från djur. Hon ligger verkligen i sängen och skriker efter kött innan hon ska sova! Och vill ni veta något ännu hemskare? Jag ammade henne aldrig! :O Jag är med barn igen, en fin liten pojke, och han skall inte heller äta kött eller bli ammad! Ni måste vara alldeles till er vid det här laget, att det finns sådana hemska föräldrar som mig! Fy skäms på mig!

Nu har jag inte tid att skriva här. Jag ska tvinga i min dotter grillade majskolvar, som hon tyvärr råkar älska så mycket. Inget fredagsmys framför TVn eller lördagsgodis får hon heller! Bara hemmagjord glass, UTAN MJÖLK!!!

Bäst ni ringer socialen på en gång! 

(Jag är så hemsk att jag till och med står för det här och inte är anonym!!!)

Trevlig helg på er. ;) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-25 17:25
    Oj, många upprörda tanter här ser jag. Hur känns det att bli så upprörd för en tråd? Jag hoppas ni inte tar ut det över era nära och kära.

Ja, jag är både barnslig, patetisk, tråkig, dålig mor och allt vad det heter. Troll kanske jag är också! Livet är underbart!

Hoppas ni har en skön helg för övrigt.

• Svar på tråden Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!
  • Koppkaka

Jag tycker det absolut roligaste med den här tråden är att så många inte fattar att TS var ironisk med sin mening om att dottern skriker efter kött på nätterna

Leo <3 110819, 3400g och 49 cm lång <3
  • Mirande
    I Walk The Line skrev 2012-08-24 23:56:24 följande:
    Aha. Det lät som om du inte ammade pga att du är vegan, eller vad du var. Jag hajjade inte riktigt...

Jag är inte en hemsk förälder för jag ger mitt barn kött typ varje dag, ägg äter vi hela tiden då vi har höns, och mjölk bälgar vi i oss.. Vi äter godis och fredagsmys så ofta vi kan. Jag varken röker, snusar eller dricker - och därmed förpestar jag inte mitt barns omgivning med giftiga saker. Vi fäktas tillsammans, kryper i buskar, bastar, går vilse i skogen, ligger i en stor hög i soffan och glor på tv i timmar, spelar både dataspel, wiispel och nintendo 3dsspel, vi tar långa bad tillsammans, vi ligger på golvet med fötterna på bordet och pratar hemlisar och hur man mår längst inne i hjärtat egentligen  och allt detta gör mig till en förälder, och i min värld finns inget annat än att vara den bästa förälder som jag kan vara.
    Nej, du är ingen hemsk förälder. Det tror jag inte om någon som skrivit här i tråden heller. Jag tror ni är underbara och perfekta föräldrar precis som ni är. Förstår inte varför alla tror att jag tokhatar er för att ni ger er barn kött. Jag tycker det är ganska logiskt att köttätare ger sina barn kött, och att veganer ger sina barn vegansk. Haha, men kanske bara jag som är så knasig och resonerar så!
  • Mirande
    Soolrosen skrev 2012-08-25 00:09:21 följande:
    Ja för det är ju så mycket bättre att inte få all näring som barn behöver när de växer... :) bättre med små piller än att äta kött och dricka mjölk :) fjanterier enligt mig :P
    Jaså, okej då vet jag. Äter du små piller du? Happ, ja, man gör ju som man vill. Själv så tror jag på naturens krafter! Jag hoppas vi båda överlever ändå!
  • I Walk The Line
    3 barns mamma84 skrev 2012-08-25 00:08:25 följande:
    Omg måste man amma ?????????
    Jag ammade 1:a i 2 veckor slutade så jag fick så JÄVLA ont och bldde blod från vårtorna så jag blev otroligt rädd av att amma.
    2:a ville jag amma men barnet vägrade och ville ha flaska och drack som nyfödd redan 70 ml redan som nyfödding.
    3:an hade jag skrivit på avtal av att INTE amma men efter jag kom hem ammade jag barnet 4 dagar efter kejsarsnittet och ammade i 2 mån + 5 dagar (STOLT mamma)   
    Har jag sagt det? Jösses.....

✰❤✰Mamma till världens finaste pojke -02 & flicka -04✰❤✰
  • liv

Alla gör det de tycker är bäst för sitt barn. Men att använda barnet för att provocera är pinsamt och en smula kränkande tycker jag... Det kan du gott sluta med.

• Mirande
    3 barns mamma84 skrev 2012-08-25 00:08:25 följande:
    Omg måste man amma ?????????
    Jag ammade 1:a i 2 veckor slutade så jag fick så JÄVLA ont och bldde blod från vårtorna så jag blev otroligt rädd av att amma.
    2:a ville jag amma men barnet vägrade och ville ha flaska och drack som nyfödd redan 70 ml redan som nyfödding.
    3:an hade jag skrivit på avtal av att INTE amma men efter jag kom hem ammade jag barnet 4 dagar efter kejsarsnittet och ammade i 2 mån + 5 dagar (STOLT mamma)   
    Usch, stackare! Strunta i människor som tror sig veta bäst om amning, alla är inte gjorda för det och barnet dör inte av ersättning!
  • Mirande
    liv skrev 2012-08-25 00:12:21 följande:
    Alla gör det de tycker är bäst för sitt barn. Men att använda barnet för att provocera är pinsamt och en smula kränkande tycker jag... Det kan du gott sluta med.
    Hoho, jaså du! Ser man på du!
  • 3 barns mamma84
    I Walk The Line skrev 2012-08-25 00:12:19 följande:
    Har jag sagt det? Jösses.....

Du frågade precis TS varför hon inte ammade !
    Då svarade jag till dig om varför man måste amma ! 
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mirande
    Lajkie skrev 2012-08-24 23:54:02 följande:
    Men jag vill väldigt gärna ha recept på din mjölkfria hemmagjorda glass ändå:)
    Vet inte om du är seriös, men jag känner att jag kan dela med mig ändå! Gjorde på ett lite nytt sätt i dag, men det blev skitgött det med! 

[5 dl naturell sojayoghurt
    1 dl socker
    2 dl havregrädde/sojagrädde
    2 ½-3 msk färskpressad citronsaft
    finrivet skal av ½ citron

Koka upp sockret med hälften av grädden tills sockret löst upp sig. Låt svalna och sedan kallna helt i kylen. Mixa ihop alla ingredienser i mixer eller med stavmixer. Häll i glassmaskinen och kör tills det blir glass. Servera genast eller frys in en liten stund.]

Pröva så får du se på grejer!
  • I Walk The Line
    Mirande skrev 2012-08-25 00:09:48 följande:
    Nej, du är ingen hemsk förälder. Det tror jag inte om någon som skrivit här i tråden heller. Jag tror ni är underbara och perfekta föräldrar precis som ni är. Förstår inte varför alla tror att jag tokhatar er för att ni ger er barn kött. Jag tycker det är ganska logiskt att köttätare ger sina barn kött, och att veganer ger sina barn vegansk. Haha, men kanske bara jag som är så knasig och resonerar så!
    Jag tror inte du tokhatar mig.
    Jag trodde vi skrev nu i den här tråden vad vi gör och äter med våra barn...
    DÅ hade jag fel,,

Vad du äter är din ensak, jag bryr mig inte.

Det enda jag tycker är fel är när andra ska säga åt folk vad de ska äta, veganer o vegetarianer brukar hata det oxå, dock talar de om vad deras barn ska äta. 
    När barnet vill äta kött talar de ofta om "vad det är" dvs döda djur och vinklar då saken, helt naturligt.
    När min dotter ville bli "veggatarajan" nu när hon är 8 år gammal så sa jag att det får hon väldigt gärna vara om hon vill. Jag tutade inte i henne att det bara är kaniner som är det o att hon kommer få näringsbrist. Nej, jag gav henne en chans att vara vegetarian. Och hon var det, i en vecka, men hon var det. Helt på sitt eget beslut.

✰❤✰Mamma till världens finaste pojke -02 & flicka -04✰❤✰
Svar på tråden Läs vad hemsk jag är mot min stackars dotter!