• emilli

    Februari bebis 2013 - sthlm

    Hej! En till här som väntar första barnet i mitten av februari. 27 år och bor i Sollentuna. Har inte riktigt fattat att vi ska ha bebis men på måndag ska vi få se lillen igen! Hur mår ni? Jag mår toppen, känner mig som vanligt nu :)

  • emilli

    Ja nu är jag otålig tills jag får se lillen igen, efter det ska jag premiärshoppa första bebisgrejjen. Har inte köpt något alls ännu, men efter det vågar jag nog. Jag har precis flyttat till radhus i edsberg :)

  • emilli

    Vad kl, när startar mammagrupperna? Minns inte vad hon sa på inskrivningen, var ju så länge sedan! Går ni på hera i sollentuna?

  • emilli

    Aha såklart...gud jag har noll koll haha hur ska detta gå?! Jag vill jobba så länge jag kan, har inte ett så fysiskt tungt jobb så förhoppningsvis blir jag inte hemma så länge innan bebis kommer. När har ni BF?

  • emilli

    Blir väl danderyd tror jag, det är iaf dit man hör om man går på min MVC. Är själv född på danderyd och känner mig trygg där så jag hoppas det blir där! Du då?

  • emilli

    Nu har vi varit på Rul! allt såg finfint ut och blev flyttad en dag så 15 istället för 16, men det blir väl säkert på min födelsedag ändå :p En liten grabb är det iaf, kunde inte låta bli och han visade mer än gärna upp sina privata delar haha

  • emilli

    Nä man blev ju så nyfiken! Vi var också inne på en pojke, Vet inte riktigt varför men alla runtom oss har också gissat pojke. Vi ska försöka hålla det hemligt men jag vet inte om det går. Nu har jag klickat hem 3 st bodys/sparkdräkt också :)

  • emilli
    Empapempan skrev 2012-10-02 09:15:17 följande:
    Hej Michaa Välkommen! Är det någon som varit på ultra ljud? Jag var förra veckan och det var helt ljuvligt att få se det lilla miraklet! 

    Härligt! Tog ni reda på vad det var? Nu börjar jag få en riktig gravidmage, skönt att man inte bara ser pluffsig ut :)
  • emilli
    Empapempan skrev 2012-10-02 09:15:17 följande:
    Hej Michaa Välkommen! Är det någon som varit på ultra ljud? Jag var förra veckan och det var helt ljuvligt att få se det lilla miraklet! 

    Hej och välkommen :)
  • emilli
    Emilyviola skrev 2012-10-08 14:03:39 följande:
    Jo jag mår bra, lite foglossning och konstant nästäppa, men det kan jag leva med :) börjar känna hur jag blir mer och mer ofokuserad på jobbet, man är nån annanstans i tankarna, februari typ :) har ni många vänner som är gravida samtidigt som er?

    Nä ingen i min närmaste krets som har barn eller är gravida, först ut :). Känner mig riktigt grön men är inte alls orolig ändå, känns som att det kommer lösa sig! Har en gammal kompis som ska ha 2 veckr före mig men vi umgås inte så ofta. Inga barn i släkten heller så bortskämd kommer han bli!! Jag har fortfarande rätt ok fokus på jobbet, mest för att jag har så mycket att göra just nu så jag hinner inte tänka så mkt. Känns dock som att julen är avslutet även om jag har tänkt jobba januari ut. När tänker ni gå?
  • emilli
    Michaa skrev 2012-10-04 10:35:06 följande:
    Tackar :)  Vi har vart på ultraljud och det är en liten kille. Helt underbar känsla :)

    Härligt! Väntar också en liten pojk!!
  • emilli

    Nu har jag varit dålig på att skriva, tiden gå så sjukt fort nu känner jag! Haft fullt upp med jobb och fix i "nya" radhuset så jag har knappt märkt av att jag är gravid :p Tur att han sparkar på bra så man blir lite påmind! Vad har ni köpt i bebisväg än så länge? Jag har "bara" köpt babyskydd och lite kläder till lillen

  • emilli

    Skönt att ha kvar från dottern, känns som att det är så mkt som ska inhandlas! Och nu har bilen pajjat också så nu är man utan bil...jag har liksom vant mig vid att åka bil istället för buss men nu ser det ut som att det inte blir en ny förrän till sommaren...hu!

  • emilli

    Jag har inte tänkt så mkt på förlossningen utöver att jag vill föda vaginalt, misstänker dock att det blir en stor bebbe med våra gener :/ men jag försöker att inte oroa mig, har anmält mig till profylaxkurs och det känns bra! När har ni föräldraträffar på mvc? Vi har inte förrän början/ mitten av januari, känns kanske lite sent eller? Har BF 15/2...

  • emilli
    Empapempan skrev 2012-11-07 08:41:13 följande:
    i sollentuna har vi inte föräldra träff utan när barnen är födda erbjuds man mammagrupp på bvc.

    Jo men de har 2 föräldraträffar på Hera där jag går, temaföreläsningar om förlossning och familj. Men du kanske gick nån annan stanns?
  • emilli
    Empapempan skrev 2012-11-07 19:23:42 följande:
    nej jag går på primaliv i danderyd. gjorde det med min första och valde att göra det nu också. där erbjuds förföderskor ett seminarium om förlossning som var väldigt bra!  

    Ok jag ska gå på öppna föreläsningen på förlossningen på DS också tänkte jag, känns bra att vara så förberedd man kan bli :)
  • emilli
    Empapempan skrev 2012-12-06 10:13:34 följande:
    Hur mår ni tjejer längesen någon skrev något!!

    Jag mår fint, börjar känna mig lite otymplig bara, har gått upp 13 kilo och det känns när man går i trappan om man säger så...känner lite smått ångest över viktuppgången även om jag vet att det är helt normalt och att det mest är mage och vatten. Hur mår du/ni?
  • emilli

    Hej på er! Kul att det börjar skrivas igen, jag jobbar fortfarande så det är full fart i en vecka till. Sen ska jag "slappa" fram till BF den 15/2 :) Bor också i sollentuna, och det blir DS också förhoppningsvis. Bara några få veckor kvar nu, känns galet!!

  • emilli

    Här är det också en grabb men jag tycker det är svårt med namn, men Max ligger i topp just nu...men vi får se när han kommer vad som passar:)

  • emilli

    Grattis! Härligt att det börjar hända saker! Inte här dock, min lillkille verkar ha det så bekvämt där inne så jag är nställd på att gå över tiden...


    Empapempan skrev 2013-02-07 09:32:01 följande:
    Hej Hur mår ni? Här ploppade bebis ut natten til lördag. 2 februari. Känns lite konstigt skulle vara på inskrivning på DS idag för planerat snitt men istället blev det akutsnitt. Men  men allt har gått bra. Vår lilla tjej kom ju 3 veckor tidigt så hon är lite liten. Men hon mår bra och det är huvudsaken. Hon har en stolt stora syster här hemma. Hur går det för er tjejer? kram 

Svar på tråden Februari bebis 2013 - sthlm