• Anonym

Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!

Anonym (syrra) skrev 2012-08-29 22:40:27 följande:
    Men du tror ju inte på det!
    Fråga dig istället VARFÖR du är sur så ska du se att du egentligen inte har nån anledning att vara det!  
    Jomen bikarbonat fungerar jättebra mot sura kärringar uppstötningar och därmed humör.
  • Anonym
    Anonym (syrra) skrev 2012-08-29 22:44:10 följande:
    Jaha, så jag är surare än den som kallar mig dum i huvudet? Hygglo....

Jag är inte säker på nåt nu för tiden... 
    Ok. Då föreslår jag att du följer den evidensbaserade vägen och litar på forskning som lett fram till bevisat effektiva terapier. Alternativet är aldrig baserat på seriös forskning, då hade det ingått i skolmedicinen.
  • Anonym
    Anonym (syrra) skrev 2012-08-29 22:54:44 följande:
    Och när jag inte får hjälp inom skolmedicinen? Det de kan erbjuda är smärtlindrande tabletter....när jag själv laborerar med kosten och nu även alternativ behandling och mår bättre....ska jag vika mig, stoppa i mig tabletter, må sämre pga biverkningar och krascha totalt? Eller ska jag försöka nåt annat?

Finns massa behandlingar som självklart fungerar och är noga utvärderade...men för oss små människor, med diffusa symtom, där läkarna vägrar läsa studier som visar att nåt annat kan funka bättre?   
    Funkar kostomläggning så gå på det. Alternativ behandling beror ju lite på vad den är. Öronljus eller kristallhealing är ju tämligen harmlöst, ur terapeutisk synvinkel, men när det kommer till örter eller andra produkter som ska intas bör man iaktta viss återhållsamhet. Placebo ska inte underskattas heller så upplever du en förbättring av sockerpiller så är ju det bra också. När du nu skriver som du gör i detta inlägget så undrar man vilken åkomma du lider av. Diffusa smärtor tolkar jag det som. I så fall, och med tanke på ditt yrke, så funderar man på vilka reaktioner din kropp ger baserat på din professions psykosociala situation. Det är fler än en ssk som fått diffusa problem genom yrket. Kan det finnas orsaker där som skulle kunna påverka din fysiska hälsa?
  • Anonym
    Anonym (syrra) skrev 2012-08-29 23:13:22 följande:
    Oj oj oj vilka härliga tolkningar av sin hälsostatus man kan få genom FL, tack så mkt, men tyvärr var det inte speciellt rätt Jag har en diagnos...via den vanliga sjukvården...och normala värden på prover, säger doktorn...vi är inte helt överens, då jag har symtom, som tyder på att min kropp inte är optimalt medicinerad. Högst troligt lär den inte heller bli det med den medicin sjukvården erbjuder. Men att försöka få sin kropp i balans och då genom att titta på fler saker än enbart där min diagnos sitter...så tror jag, och hoppas, att jag på sikt kommer att må bättre. Kroppen är en helhet, många läkare har svårt att förstå det...den behandling jag valt att testa ser till helheten, självklart även det psykiska måendet, saker kan förbättras men huvudproblemet finns inte där (tro mig, jag har analyserat mig själv ganska ingående en ganska lång period).
    Tänkte väl det.
  • Anonym
    Anonym (syrra) skrev 2012-08-30 00:24:18 följande:
    Tänkte vad?
    Att din diagnos såg ut så ungefär.
  • Anonym
    Anonym (syrra) skrev 2012-08-30 16:35:40 följande:
    Men varför istället inte vara lite ödmjuk inför framtiden? Vi vet massor om människokroppen, men frågan är väl om det inte vinns 10 gånger mer att upptäcka?!?!
    Miljön vi vistas i förändras och även kroppen måste ju genom generationer förändras den med. Varför är cancer så vanligt idag? Är det enbart för att vi vet vad det är eller för att det helt enkelt är mer cancerfall bla pga av vår miljö och hur vi sköter vår hälsa? Man vet ju inte varför man får cancer (ibland vet man, ofta inte)...ska vi verkligen kalla folk idioter för att dom idag misstänker lite annat? Sånt som vetenskapen om 25 år presenterar som nydanande forskning och revolution inom cancervården? Ja inte vet jag, men nyfiken är jag

Sorry TS, det var OT men hoppas det var lite ok ändå, tog bara cancer som ex, kan handla om andra sjukdomar också.   
    Inte säkert att den cancer som inte är beroende av skadliga substanser är vanligare nu än tidigare, medellivslängden har ökat och cancer är vanligare i högre åldrar.
    Så det kan mycket väl vara så att människokroppens organ/celler bara har ett visst bäst före datum. 
  • Anonym

Tveksamt om det är speciellt bra att använda bikarbonat, borde leda till att saltsyraproduktionen i magsäcken ökar för att matsmältningen ska fungera optimalt.

• Anonym
    Anonym (sur?) skrev 2012-08-30 17:28:46 följande:
    Så det är det som händer när man använder samarin?! Då förstår jag inte varför så många tycker sig må bättre av det.Obestämd Placeboeffekten kanske?
    Man tar Samarin, Novalucol, bikarbonat, Omrepasol vid magbesvär beroende på för HÖG saltsyraproduktion.
    Ingen människa dricker Samarin för att det är gott.
    Forskning för några år sedan varande för karbonater eftersom det ökade risken för cancer i magen. 
  • Anonym
    Anonym (L) skrev 2012-08-30 18:49:36 följande:
    Men man vet ju att cellens DNA har telomerer i ändarna somf örkortas vid varje celldelning, man vet även att när telomererna försvunnit så naggar det från DNA-strängen självt och man får missvisande information och även att dessa nya celler har större benägenhet att bli cancerceller då de helt enkelt saknar information som att den inte ska delas hur mycket som helst osv...
    Med det vill jag säga att åldern har extremt stor betydelse för om/när man får cancer.
  • Anonym
    Anonym (syrra) skrev 2012-08-30 20:14:01 följande:
    Men varför får då barn cancer? Människor i 20 års åldern, människor i alla åldrar?
    Vissa cancertyper förkommer endast hos barn och aldrig hos vuxna, tex vissa tumörer i skelett.

Svar på tråden Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!