Barbamamah skrev 2012-08-30 20:21:56 följande:
Skulle tippa på att det finns en ärftlig komponent till hur långa telomerer man har. Ju kortare telomerer desto kortare livslängd grovt förenklat.
Men återigen...vi vet inte...en läkare kan inte tala om för just dig den dagen du ev får cancer varför du fick leukemi. Har du rökt kan du få den förklaringen om du får lungcancer, att det är troligt att det är orsaken, om du solat mkt kan det vara orsaken till malingt melanom osv. Vissa sorters cancer ser man överrepresenterade bland vissa grupper. Men inte alla typer...
Det finns forskning och vetenskap som är fenomenalt viktig och det vi måste lita på! Idag, för att det är det som är dagens sanning! Men vi MÅSTE vara lite vidsynta och inse kroppens oändliga förmåga till att ändå ändra sig utifrån rådande förutsättningar. Den har en enorm för måga att kompensera för många saker, men jag tror, obs tror, att iom att yttre förutsättningar förändras, stress, miljöförstöringar, så minskar även kroppens egen förmåga att kompensera, troligen för vissa människor och inte för andra. På kort sikt hos vissa, andra tar med sig och lämnar över till sina avkommor...kanske det är ur människan i oss, att för 3000 år sen dog de svaga ut, nu överlever dom.
Världen och människan är föränderlig och jag tror på att vara lite mer vidsynt än att bara blint tro på skolmedicinen och att det inte finns andra lösningar. Men det är jag...men i den här tråden får jag ledsamt nog se att de som inte tror som jag, är de mest rabiata och kastar mest skit...jag kräver inte att nån ska tro som mig, men att bli kallad dum i huvudet, ifrågasatt i sin yrkesroll osv, på det lilla jag skrivit i tråden. Jag har ALDRIG påstått något om sambandet mellan cancer och sur kropp! Bara att jag inte skulle bli förvånad om det i framtiden finns en annan sanning om cancer än den vi ser idag. Men jag vet ju inte! Men jag är öppen för att på det vis jag behandlar patienter i dag, kan vara nåt helt annat om 20 år. Gårdagens sanning var ju att har man ont i bröstet ska man ha syrgas....senaste rönen är att det ska man inte alls....
Sen vad forskarna sitter och trycker på för kunskap som än inte är verifierad och kommit oss vanliga till känna, det vet vi ju inte heller mkt om...nånstans kanske nåt sipprat ut...och därför blir det just nu mkt prat om sura kroppar

ja vad vet jag...