• Mrs Karlsson

Hänger du alla barnens kläder efter tvätt?

Och håller dem? Krymper dem och tappar färg om du kör dem i torktumlaren?

Jag har tre/fyra barn och kör för det mesta med torktumlaren men en, två tvättar senare är kläderna för små och får ärvas av det yngre barnet.

Om ni hänger all tvätt, var gör ni det? Hur får ni plats?

• Svar på tråden Hänger du alla barnens kläder efter tvätt?
  • plastkotte

Nej jag torktumlar alla dotterns kläder, har aldrig krympt. Hur många grader tvättar du kläderna på?

• nouritt

Hej! Jag har ingen torktumlare här hemma, vi är bara tre i familjen för tillfället men tidigare var vi fem tills exet flyttade ut med sin son. 
    På den tiden så hängde jag tvätten på en torkställning som jag sedan ställde i badkaret så den inte tog upp onödigt mycket plats, var ju lite bökigt att flytta den varje gång någon i familjen skulle duscha.. men det gav lite mer utrymme iaf! Hade även monterat upp tvättlinor i taket i badrummet där jag hängde kläder, lakan mm. 

• hannis

Jag hänger allt. Tycker det sliter för mycket på kläderna att tumla och ofta krymper dem också.

• miababia

har ingen tumlare så vi hänger, dels  över badkaret plus att vi har en torkställning som står i vardagsrummet

• Mandi74

Hänger all tvätt, men har ingen torktumlare. Fast hade nog bara torktumlat underkläder, t-shirt och handdukar, resten hade jag hängt ändå. Tycker det sliter på kläderna och dom tappar färgen. 

You see 11 condoms, I see 11 minutes of my life I'm not getting back.
  • Vinterankan

Vi har ingen torktumlare så jag hänger allt. Men när första barnet kom och jag tvättade i tvättstuga så tumlade jag alla barnkläder. Märkte inte att någonting krympte. Möjligen att billigare strumpor kunde krympa en del men ingenting annat.

• Nyfiken2012

Är en latmask o hatar att hänga tvätt, dessutom blir de mjuka o mer hundhår går bort i tumlaren. Men nog tycker jag mycket krymper o att det sliter en del men men.

• lilleskutto

Det enda jag hänger är badlakan och sambons jobb t-shirts. Allt annat tumlas dock på låg värme så det inte krymper och färger bleknar...

Svar på tråden Hänger du alla barnens kläder efter tvätt?