• moonlight 85

Gravid i Övik höst -12/vinter -13

Hej! Tänkte kolla om det finns fler än jag som väntar bebis i Örnsköldsvik runt omkring årsskiftet? Vore roligt att kunna följas åt och dela tankar och funderingar och kanske träffas över en fika.
    Själv har jag BF den 21 dec.

• Svar på tråden Gravid i Övik höst -12/vinter -13
  • Buppaen

Hej kluckis och välkommen!

500 är ju ett bra pris. Här kostar ett tidigt UL 600-1200 privat.. Förstår verkligen din längtan och det är underbart att se den lille och få se hjärtat slå :)

Lycka till!

• Buppaen

V 18 (17+2)

Åh vad mysigt men sååå svårt att avgöra om det är bebisen. Jag känner ett muller och lätta rörelser men det kan lika gärna vara gaser :) hi hi

App? Menar du sån som mäter vibrationer/rörelser eller allmänna gravidappar?

Vad gäller måendet så tar jag nu en dag i taget. Jag har haft jätteont i ryggen i helgen och är lite skraj att det är fogarna så det blir nog ett lugnt barn iom denna tuffa graviditet :) he he he

För barnvagn så bör ni gå till butiker och få allt förklarat. Vi var på en ny butik idag och fick massa bra info.. Nu lutar det åt Brio Go eller bugaboo pga superenkel ihopfällning och lätt att bära och får plats på längden i bilen :) Ska ni börja kolla snart? Nu när ni gjort UL :)

Fotograferingen av lägenheten gick kanon, jag kan säga till när den läggs upp så kan du kolla på hemmet.. Tuff men spännande :)

Åååh äntligen har ni gjort RUL! Visst är det mysigt! Framförallt när man ser hjärtat ticka eller om det rör sig :) Ja vi kommer absolut berätta kön för folk, de vill ju precis som vi veta vem som kommer ut och vi är inte så hemlighetsfulla av oss.. Folk bryr sig och vill vara med och dela allt med oss och er :) men jag förstår att det inte är lätt alltid :)

Ska jag vara ärlig så har jag faktisk julpyntat denna helg :) hi hi jag vet, tidigt va! Men vi ska ha besök nästa helg av mina föräldrar och då är det sååå mysigt :) kunde inte hålla mig.

Kramar :)

• Soon87

V. 21 (20 + 0)

Jag trodde också att det var gaser innan jag var på RUL men när BM sa att den rörde sig så kunde jag koppla ihop den känslan med att veta vad den gjorde.:)

Allmänna appar tänkte jag men finns det såna som mäter rörelser?

Jasså är det så, jobbig graviditet = lugnt barn och tvärtom? Då får jag en bebis som är jobbig=/ Har du fortsatt å ha ont i ryggen? Själv har jag också haft ryggbesvär en längre tid men de har som inte blivit värre utan samma smärta hela tiden, ska ta upp det med BM när vi ska dit dock är det inte förrän om 4 veckor.

Vi ska nog börja gå på affärer för att få lite tips sen blir det att hålla ögonen öppna på Blocket eller något sånt, för vi har sagt att vi inte ska lägga ut så mkt pengar på en vagn. Kollade på en Emmaljunga i helg på nätet, ny kostade den 8900 och det kändes alldeles för mkt för våran del.

Spännande tid, sälja sitt boende och flytta.:) Ja det får du gärna göra så man får se:)

Ja det var helt fantastiskt, gå som inte beskriva känslan:D Hjärtat å alla rörelser, nu vet man att den lever.:) Jag är så rädd att det blir ”fel” kön när den kommer ut, att det inte blir det som de sa. Har en kompis som fick veta att den var en kille men när bebisen kom så var det en flicka, inte för att det gjorde nåt men de var som konstigt… Sen är det helt sjuk va roligt det är att dela glädjen med folk, nu är vi många på jobbet som skall ha eller precis fått så det känns extra kul:)

Julpynt va mysigt:) lite tidigt men jag förstår dig. I helgen som kommer skall jag baka lussekatter och sen funderar jag på att pynta lite men innan första advent skall jag ha pyntat de är då säkert!:)

Har ni haft en bra helg?

• Buppaen

V20 (19+5)

Hej hej tjejen!

Ja nu tror jag mig kunna säga att jag känner något. Fortfarande väldigt lite och mer som ett lätt muller men det måste vara vår lilla son :) Japp, du hörde rätt, vi har gjort RUL och vi ska tydligen ha en liten pojke :). Men ja, det vore jättekonstigt om det dök upp en flicka på förlossningen.. när man vant sig vid tanken på en pojke men det spelar faktiskt ingen roll. jag är bara glad att jag kan säga han eller hon osv nu...

Jag gissar att den teorin stämmer in lika ofta som när folk gissar på om man bär en tjej eller kille. dvs 50/50. Man kan nog aldrig säga något men man kan alltid hoppas på att det ska bli bättre :)

Ja vagnar är sjukt dyra tyvärr. Vi har fastnat mycket för en Bugaboo och den kostar 10500 vilket är helt galet men samtidigt så är den så otroligt lätt vilket kan hjälpa mig rätt mycket iom att jag har ont i leder mm.

Det finns ganska mycket på blocket och om ni gillar emmaljunga så kan jag rekommendera nitro/citycross/ozone de tre är mycket smidiga och fina vagnar. 

Helgen har varit sådär, fick en taskig migrän i torsdags som låg kvar i flera dagar så jag har precis kommit upp på benen... hur har din helg varit?

Jag bifogar en bild på de appar jag har för graviditet. de två första läser jag mest. Sedan är det med en sparkmätarapp och en namnapp som jag gillar... Lägger också med en bild på min kula.

Sköt om dig! Kram kram 

• Soon87

V 23+0

Å ni skall få en son så roligt, grattis grattiis:) Jo men så är det ju men man blir ju som sagt glad för vad det än blir.

Hur kändes RUL då, var det någon skillnad från tidigare UL? 

Visst är det härligt med rörelser, för våran del har det som varit väldigt lite med det den sista tiden tror hen sover eller nåt:) Ska fråga BM när vi ska dit nästa gång hur mkt som man borde känna…

Så sant hittar man en som är bra så då ska man ju köpa den, förhoppningsvis är man nöjd :) Vi har inte hunnit kollat så mkt än men vi vet i alla fall vad vi vill ha så det känns ju skönt.

Ok, ja emmaljunga har många rekommenderat, de lilla vi har tittat så tycker jag att de är ganska stora dock kan de ju vara smidiga ändå.

Det lät inge vidare, hoppas att den här helgen varit bättre?!

Min helg har varit mkt bra, hunnit med både det ena och det andra. Dock känner man det i ryggen, så de blir å vila lite i veckan.

De enda två appar jag har är dina två första appar, tror att jag klarar mig med dem, kollar inte så mkt i dom ändå. Dock roligt att läsa om varje vecka som man är i:)

Vilken härlig kula:) Visst är det mysigt? Själv så tycker jag att det är helhärligt dock så känner man sig lite otymplig.

Ha en bra vecka:)

• kluckis

Vecka 13 (12+3)

Det tar sig och det är så skönt att veckorna rullar på!
    Nu har vi hittat en ny större lägenhet och vi flyttar redan 1:a januari! :D

Hoppas ni andra mår bra och att ni får en mysig jul framöver:)       

kmv.blogg.se Första barnet-Bf 5jun ♥
  • Maggis01

Hej!

Har redan fått min fina dotter i början av november. Hur går det för er andra Öviksmammor? 

• kluckis

Nu finns det en grupp på faceboock för oss som ska ha barn under 2013 :) 

mammor 2013 heter den :)  

kmv.blogg.se Första barnet-Bf 5jun ♥
Svar på tråden Gravid i Övik höst -12/vinter -13