• moonlight 85

Gravid i Övik höst -12/vinter -13

Hej! Tänkte kolla om det finns fler än jag som väntar bebis i Örnsköldsvik runt omkring årsskiftet? Vore roligt att kunna följas åt och dela tankar och funderingar och kanske träffas över en fika.
    Själv har jag BF den 21 dec.

• Svar på tråden Gravid i Övik höst -12/vinter -13
  • Soon87

V. 29 (28 + 4)

God fortsättning!

Ja du har varit saknad. Men jag förstår det, både alla helger sen om du fortfarande inte mår bra så är det helt förståeligt. Hur har du det nu då? Huvudvärk och illa mående?

Det är alltid härligt med en massa ledighet men det är också ganska skönt att vara tillbaka i vardagen och rutinerna som kommer med det. Det gör du rätt i, du ska inte jobba om du inte känner att du klarar av det.. Tror du att det blir några problem att få 100 %?  Nä precis, nu förändras den mesta av prioriteringen man haft. All fokus på något helt annat:D

Härligt med massa barn på jul, själv har jag haft det otroligt bra med nära och kära i en lugn miljö. Dock längtar jag så otroligt mkt till när det blir en massa barn på jul, känns som att det blir extra juligt då:) Vi har faktiskt inte önskat oss något till bebisen, dock är vi väldigt nöjda med de vi fick, måste varit väldigt snälla enligt tomten. Härligt med ett barnvagnsbidrag:) Det är ju aldrig fel. Själv har vi nu bestämt vilken typ av vagn som vi vill ha så nu är jag ute på blocket och kollar var dag. Vi har bestämt oss för en Brio Happy, så vet du av någon som vill sälja en sån så är vi intresserad:)

Japp, nu får man höra och mäta, skall dit idag:) Känns tryggt att det blir tätare BM-besök, tycker att man fått gått dit för lite… I övrigt så har vi sagt att vi ska gå på föräldragrupperna så vi åker väl dit första gången och ser vad det är för något, dock tvivlar jag på om det är något för oss men vem vet. Hade gärna gått på vattengympa men det finns inte här, tydligen… Kan inte ta promenader på samma sätt som jag gjort tidigare så det hade inte varit dumt med lite gympa. Ni då, kommer ni att vara med på dessa aktiviteter?

Du menar april? Jag får hoppas att det blir som planerat eller lite tidigare för min del då, så att det blir mars som planerat. Så att jag får plats och inte behöver födda i korridoren… Det ordnar sig nog, tror du inte?! Jag tror att kroppen är ganska fantastisk så jag har än så länge ingen oro för förlossningen, kan ju dock ändras lite närmare… Hur känner du? Är du orolig?

Ska ni hitta på något trevligt i helgen?

Trevlig helg!

• Buppaen

V. 28 (27+2)

Hej hopp,

Kluckis, jag är nog redan med i den gruppen.. Dock inte aktiv..

Soon - jo det är ungefär samma som innan. Kräks morgon, mycket migrän och väldigt jobbiga foglossningar.. Tror inte 100% kommer att vara ett problem iom att läkarna har propsat på det bra länge nu men jag har kämpat emot själv.. Men man vet ju aldrig med försäkringskassan..

Vad härligt att du haft en bra jul och ja jag håller med dig, visst gör barn julen juligare.. Deras lycka över allt som sker är hur ljuvlig som helst. Jasså ni har bestämt er för vagn ð??? hoppas ni hittar en snart så ni har den i tid innan den lille kommer..

Åh vad mysigt med BM och jag håller med om att de är alldeles för få i början.. Men kanske nästan för mycket nu med allt för vår del. Framförallt när jag har svårt att få energin att räcka till. Till veckan har vi profylax 2h, föräldragrupp 2h, BM 1h vattengympa 1h.. Bara det kräver ju nästan sjukskrivning :) hi hi hi Du kanske kan gå på paradisbadet och simma lite för att få lite rörelse? Bra om du får lite träning inför förlossningen.. Och bra mystid med bebisen :)

Varför tror ni att föräldragrupp inte passar er? Min man sa att hans kollegor som nyss fått barn rekommenderar det starkt, man lär sig tydligen massor.. Jag är också lite skeptisk men man får väl ge det en chans antar jag :)

Näh jag är inte heller orolig över förlossningen. Vill lära mig mer om den så jag vet vad jag vill när det gäller ställning, smärtlindring osv men oro känner jag ingen än iaf.. :) har du börjar fundera över hur din förlossning ska vara?

I helgen blir det halvlugnt med lite packning och massa mys med kärleken.. Veckan har tagit alla mina krafter så jag känner att helgen kommer alldeles lagom i tiden :) Ni då?

Kramar :)

• Soon87

V. 30 (29+2)

Huva, de låter inge roligt. Förstår att du vill bli sjukskriven, de är ju nog jobbigt att jobba när man inte har några symtom som är så jobbiga. Jaha, ja om läkaren är med på spåret så är det nog inte så svårt.

Det hoppas vi också, annars får vi väl köpa en ny men hoppet är det sista som överger en;)

Förstår att det känns mkt för dig med tanke på att du har det jobbigt som det är, men för mig att det bara mysigt att få åka dit. Låter som du har fullt upp i veckan, du får gärna berätta hur det var på föräldragrupp och på profylax?! Jo jag går redan å simmar men jag är en sån där som behöver ha en tränare, så gympan hade nog varit bra för mig:)

Ja vet ju inte men jag är inte riktigt en sån som sitter i grupp å pratar om de ena och de andra… Jo en chans skall de få, alltid kul att träffa andra som man kanske kan fortsätta att umgås med senare under ledigheten:)

Nä, känns så avlägset… Fast man kanske borde tänka, fast de är inget jag gör… Det enda jag bestämt mig för är att jag vill vara närvarande till 100%, inte känna mig groggy eller nåt, vill ju minnas allt senare:) Själv då har du bestämt dig för nåt?

Skönt med lugna helger, vi har umgåtts med våra familjer, varit ut och åkt skoter å bara haft det lugnt å skönt. Hoppas att det blir likande helg som kommer, behövs om man skall orka med veckorna:)

kram

• Buppaen

V.30(29+2)

Hej kära du!

En vecka kvar nu för mig att jobba. Har varit otroligt tufft sista veckan. Har haft kryckor som underlättat lite men det har känts rejält.. Hur går det gör dig? Inga symptom alls? Inte ens halsbränna och sånt?

Har varit på båda profylaxkurserna nu och det finns verkligen både för och nackdelar. Bra att man får lära sig lite övningar till förlossningen och kanon att maken får veta vad han kan göra för att underlätta men visst var det en del onödig info med.. Alltid osäkert om det är värt pengarna. Vattengympan däremot är sjukt härlig. Enda stunden i veckan som jag inte har ont pga tyngdlösheten.. På slutet har de en flytövning där man ligger så lite flytrör och bara blir ett med lillen i det varma vattnet.. Underbart!! :)

Vad gäller smärtlindring på förlossningen har vi sagt att så lång det går vill vi använda icke-kemisk smärtlindring som varmvattensbad, TENS, sterila kvaddlar, massage osv men vi är medvetna om att det kanske inte räcker så det kanske blir epidural på slutet ändå..

Nu ska vi ut och äta middag med vänner (händer inte så ofta nuförtiden med tanke på mitt tillstånd) så det ska bli trevligt. Hoppas jag klarar att njuta och inte bara sitter och ojar mig. Sen blir det en lugn helg igen med lite shopping och packning. Var på Ullared förra helgen och handlade upp mängder av bebisgrejer :) tungt men superkul!

Kram kram

• Soon87

V. 31 (32+2)

Hej Hej :)

Härligt för dig att du ska få gå hem, det förstår jag om du fått lov å ha kryckor. Är det foglossningarna? Allt går fint fint, har inga symptom alls, inte ens halsbränna eller trötthet. Känns väldigt skönt men alla säger att jag får ett jobbigt barn istället så vi får se:)

Har du fått några cravings?  De har inte jag, hade hoppats på nåt men icke…

Men det har varit värt de iaf? Men du känner dig lite säkrare inför förlossningen? Härligt för dig att du får slipper känna smärtan ibland. Själv hade jag gärna gått på vattengympa men de fanns inte för gravida så då kändes det inte lika kul å gå vanlig vattengympa.

Det är svårt å veta hur ont de kommer att göra, de enda jag har sagt att jag inte vill bli är luddig så att jag inte minns upplevelsen sen får vi se vad som finns kvar…

Hoppas ni får/hade det trevligt på middagen. Visst är det härligt med Ullared, var där i somras, önska att jag redan då visst att vi var gravid så att man kunnat handla men men… Sjuk härlig affär, synd att den är så långt bort från Övik. När bär flyttlasset upp över då?

Vad händer i helgen då? Själv ska jag inte göra mkt, umgås med familjen och förhoppningsvis köpa en tvättmaskin då våran gått sönder… Vet inte om jag nämnt de men nu har vi köpt barnvagn, känns skönt:)

• Buppaen

V. 31(30+3)

Hallå vännen! :)

Ja nu är jag sjukskriven på heltid fram till BF. Känns fortfarande lite småsegt men jag vänjer mig nog med tiden. Är som ett måste iom att mina smärtor gör att jag inte sover mer än 3-4h per natt nu.. Så minst en sovstund på dagen är ett måste.

Ha ha alla avundas din graviditet så de måste säga sånt. Du kommer att få en kanonförlossning och ett jättesnällt barn! :) Inga cravings här heller. Har uppskattat saker som jag inte äter mycket av annars som isvatten, mums och apelsin men inte så att jag haft cravings..

Är du med i några mammagrupper på FB? Vill du att jag ska lägga till dig? Finns en för övik och en för hela Sverige. Plus att det finns en köp och säljsida för barnsaker och barnkläder.. Sugen?

Ja Ullared är kanon! Även om man skulle kunna hitta det mesta till liknande priser på typ ÖB, Rusta, Willys

Svar på tråden Gravid i Övik höst -12/vinter -13