• moonlight 85

Gravid i Övik höst -12/vinter -13

Hej! Tänkte kolla om det finns fler än jag som väntar bebis i Örnsköldsvik runt omkring årsskiftet? Vore roligt att kunna följas åt och dela tankar och funderingar och kanske träffas över en fika.
    Själv har jag BF den 21 dec.

• Svar på tråden Gravid i Övik höst -12/vinter -13
  • Buppaen

Nej den vägrar skicka mer än 1:a meningen.. irriterande!! :( fortsätter här:

• Buppaen

• Buppaen

• Buppaen

• Buppaen

och IKEA så är det skönt att ha allt på samma ställe. Men nu lär det dröja till nästa gång :)

När ska du gå hem? Dvs hur många veckor före BF? Vad jobbar du med då du inte bakar bebis? Vad blev det för vagn? Har ni köpt allt annat som babyskydd, skötbord, säng/vagga osv?

Ha det toppen!!
    Camilla

• Soon87

V. 33 (32+0)

Haha, de här va härlig läsning, Men det gick ju vägen till slut.:)

Skönt för dig, du får tänka att du behöver all energi sen, så vila på.

Känn du nån som fått cravings? Själv har jag en kompis som fick det på citron, åt hur många som helst. Hade varit roligt å fått nåt men man får väl samtidigt vara glad att man slipper.

Jag är inte med i FB överhuvudtaget, hade varit roligt att vara med i nån grupp men de där med FB är inte min grej. Speciellt roligt å va med i Öviks grupp, som man lär känna några fler som är i samma situationJ De där med köp och sälj lät ju också som något roligt men man kan ju inte få allt. Är du med i dessa grupper?

Ja det är ju inte direkt så att man åker till Ullared bara så där. Fast ni har väl haft ganska när nu eller? När flyttar ni till Övik?

Jag vet inte riktigt när jag skall gå hem, beror lite på hur man mår i slutet men planen är att jobba tills det är dags… Jag jobbar på en personalavdelning, själv då?

Vi köpte en brio happy, känns väldigt bra, får hoppas att den hinner komma men det ska väl inte vara några problem tror jag. Har ni fått eran? Vi har inte köpt allt än, har några grejor kvar. Skall åka på Ikea nu till helgen så då ska väl de sista stora sakerna köpas. Har ni köpt mkt saker? Känns som om man kan köpa hur mkt som helst men samtidigt känns det lite onödigt.

//Linnea

• Buppaen

V.31(30+4)

Ha ha ha ja det blev nästan löjligt hur många försök jag behövde. Så frustrerande att skriva om massa saker igen.. Men tillslut så :)

Ja de flesta jag känner har fått någon typ av craving. Oftast har det rört sig om apelsin, lakrits, Maxmål, rå potatis etc.. Min mor blev så galen att hon skällde ut folk som inte hade rå potatis hemma så man kanske ska vara glad att man inte har craving. :)

Ja jag är med i de FB-grupperna. Jag är inte så bra på det här med FB jag heller men är så pass nyfiken att jag gärna läser men aldrig delar med mig tyvärr.. Lite av en hycklare ;)

Vi flyttar nog med största sannolikhet den 16mars. Ca 3v innan BF :/ Scary!

Oj vad bra om du orkar jobba så länge, mer föräldradagar kvar då :) Jag jobbar som civilingenjör på Volvo AB inom IT/maskinteknik... Men nu är jag bara sjukledig :)

Åh så spännande med vagnen, har hört mycket bra om den. Jag håller med om shoppingen, sjukt mycket pengar som rullar. Skulle vara intressant att veta hur mycket som är onödigt :)

Är du stor om magen? Jag är på 29 i SF nu och ska mäta igen på torsdag. Ligger nära övre gränsen i nuläget.. Tungt som tusan :)

Kramar/Camilla

• Soon87

V. 34 (33+0)

Teknik skall bara fungera är min åsikt, men ofta när man vill så blir det inte alltid så…:)

Haha, som tur är har de flesta förståelse för ens humör under graviditeten. JA man kanske skall vara de, men då hade man ju haft en anledning att köra med sambon lite;)

Det flesta på FB är väl i så fall hycklare, jag va i så fall de under den period som jag var me där. Men det finns mkt fördelar att vara med i FB de märker jag nu, det finns grupper för de mest plus att vi utan oftast glöms bort…

Oj, det blir sambon din som får bära å du pekar;) Förstår att det är lite Scary, men det går nog bra:) Så ni har hittat boende då?

Vet inte om jag orkar det får vi se men som de känns nu så orkar jag nog. Sen ska jag ju få vikarie så då får jag väl lägga fötterna på bordet;) Blir det å söka nytt jobb i övik nu eller har du redan ett? Tur att du blev sjukskriven, förstår att du inte orkat jobba med tanke på hur du haft det, själv har jag inga besvär men det är jobbigt ändå.

Låter bra, det känns väldigt bra också är mkt nöjd med vagnen. Ja de blir mkt pengar i slutändan, får hoppas att man har användning av allt:)

JA, jag är jätte stor om magen, har legat på den övre gränsen hela graviditeten, men magen följer den kurvan. BM har sagt att går den över kurvan så skall få göra nytt UL… Så jag vet vad du menar med tungt. Hoppas att du inte kommer upp till mina ”höjder” gällande kurvan.

//Linnea

Svar på tråden Gravid i Övik höst -12/vinter -13