Inlägg från: MosterMaggi |Visa alla inlägg
  • MosterMaggi

FloorFiller!!!!!

Men SaCaNiTi: är det inte genant för Ida att de filmar allt i huset - även i mörkret i sovsalarna? :P Jag skulle väl inte tycke det var helkul att tv visar under vems täcke jag kryper ned... Förutom att det faktum att det känns lite väl snaskigt från tv3:s sida, som att de drar åt Big Brother-hållet. *bläk*

Min favvo av deltagarna. om man bortser från dansen - är Sean. Jag har svårt att hålla mig för skratt när han kör sin lite skruvade humor. Och han har ett STORT hjärta, den killen.

• MosterMaggi

>ja hon är så himla gullig!

• MosterMaggi

>Men Micharla alltså... vilken liten snorunge. *suck* Hon är visst bra på att dansa, men vilken liten bitch. Sånt där kommer tillbaka till en förr eller senare.

• MosterMaggi

Ja på ett sätt måste jag säga att Fredrik och Mikaela förtjänar varandra... Vaddå fejka förkylning, och lägga sig? Vad kul att veta om man som arbetsgivare ens funderat att ta in honom i ett kompani... en dansare som maskar för att han ogillar sin kollega. Nä det var bottennapp nr två! För att inte tala om vilken korkad björntjänst han just gjorde sin karriär... Den enda som kikat i facit är SaCaNiTi, men hon lär väl tiga som muren... *sååååå nyfiken* :P

• MosterMaggi

Nu har jag sett reprisen av förra veckans fianl... jag tycker Nannys dans går direkt till hjärtat, men erfarenheten vann. IdaW är helt klart tekniskt skickligare och mycket mer driven som dansare. Fat disco är en konstig tävlingsdansgren... *S* Nanny är verkligen bra på "sin" grej så om hon fortsätter jobba kommer hon bli en riktigt toppdansare med den utstrålningen. känner jag. *S*

SaCaNiTi>>Jag tycker jag känner igen IdaW från en tv-sändning från (junior?)-SM i dans för inte så himla länge sen? Just det med att hon dansade i par också, känns så bekant. Så då har jag sett din syrra också ju! *hihi*

• MosterMaggi

>visst är det härligt att vi alla ser så olika saker!? Jag kan förstå att han retar gallfeber på många. I hans kläder skulle jag känna mig som en katt bland hermeliner, och göra vad jag kan för att inte visa hur sårbar det gör mig... Istället låter han käften gå och tramsar och så. klassens clown, liksom. Sean är ju tekniskt sett inte den bäste på det Floor Filler gör, och det vet han uppenbarligen. Han är smart.

Men vad jag ser mer i Sean är en kille som inte glidit på räckmacka hela livet utan jobbat hårt med sin dans för att komma dit han är nu. Jag ser en kille som är mogen för sin ålder, och för det mesta håller en mask för sitt innersta med sin attityd och sin humor. Denne kille tror jag har ett STORT hjärta, som inte tvekar att vara generös.

Nåt jag inte gillade var när Lotta Furebäck verkade bli positivt överraskad MOT sin vilja när Sean battlade mot vem det nu var - Martin? - häromsistens. Jag tänker på när Sean överraskande nog mognat som dansare och använde stldrag från modernt, som var nytt för honom. Det tyckte jag verkligen var underbart att han gjorde, men att Lotta F gerade oproffessionellt.

• MosterMaggi

Åh tack Linda & Fredde! (Jag kände mig så pinsamt präktig och torr sen när jag väl tryckt på "skicka"-knappen! *S*)

• MosterMaggi

neeej jag fick telefon och missade domarnas kommentarer. (stängde av ljudet) Jag såg att Hannes o Lina (?) vann, och att Fredrik åkte ut, men vad sa domarna?? De skulle ju vara så elaka (VILKET JAG TYCKER ÄR URTÖNTIGT OCH FEL), var de det? Och vad sa Sean egetligen som fick Malin Zaki så glad? Hon brukar ju kunna vara så himla sur på Sean (verkar det som på tv iallafall )?

• MosterMaggi

... men känns de inte lite trötta nu, deltagarna? Lite nötta i kanten nu när ptressen stiger och spänningen tar ut sin rätt? Sean gnäller obefogat (jo - jag gillar honom men inte så jag är helt blind i döv), Hannes gör säkert Lina jättefrustrerad - men samtidigt var han helt blek i ansiktet när han skulle träna igår (fast vad vet jag om hur mycket sömn han och Ida får på nätterna? )

Men när KOMMER de där utmanarna som Lotta nämner då och då? Är det efter denna veckas delfinal? För jag antar att det är som förra året, att de osm en gång åkt ut får komma tillbaka en vecka och fajtas om nya extraplatser i finalen. Men vad vet man, tv3 verkar ändra reglerna lite hitan ditan, tycker jag. Säkerligen för att få maximalt med tittarsiffror.

Svar på tråden FloorFiller!!!!!