Inlägg från: MosterMaggi |Visa alla inlägg
  • MosterMaggi

FloorFiller!!!!!

nä inte så att det är orättvist mot Karoliina, klart hon behövde stöd. Men kunde de inte dra in nån annan som domare med kort varsel istället? (Och jag tycker Lotta F har skärpt sig - eller så klipper de annorlunda - förut syntes mycket tydligare vilka hon föredrar och tvärtom...)

• MosterMaggi

>jag hejar mer på Madde, för jag har mre en upppfattning om vem hon är som dansare efter de här veckorna. Vet inte varför men Tobbes dans hasr inte "satt" sig i mig på samma vis. Kanske för att man sett Madde dansa solo mer?

Håller med om astt juryn borde skiljas från andra uppdrag, även visavi Lotta Furebäck.

Och på treans forum puffar några för att Sean ska bli programledare näsdta gång, som är karismatisk med publiken OCH KAN DANS!!!!!!!!!!!!!!!! Den där Malins töntiga dokusåpefrågor - dem kan jag verkligen avvara!

• MosterMaggi

haha det var ju också en anledning... :P Apropå "Avd för icke dans": Jag tycker han borde ta bort den där skäggsträngen på hakan som gör honom så avtändande. Men det är ju bara evil jag. Egentligen är den unge mannen ju säkert attraktiv.

• MosterMaggi

>vår andra: Jo men det står ju inte så mycket ju... man vill ju veta ALLT!

Hörni nu går amerikanska "So you think you kan dance?" i repris på femman - det är jättekul att se skillnader likheter med svenska FF. Men i deras uttagningar hade de ju precis det vi efterlyser. Om nån av de lärarna koreograferat, satt de inte i juryn den veckan. Bra mycket bättre system.

• MosterMaggi

pattisza > ja men det är väl mycket möjligt! Han jobbade väl där tidigare oxå?

• MosterMaggi

vem vann battle? jag fick telefon!

• MosterMaggi

.. och just det Michelle som vann förra gången, hon är ju bara 16. Hon ska kanske fortsätta gå o skola och så innan hon tar jobb som dansare? Nån som vet? Kände inte du till henne, SaCaNiti, eftersom hon tävlar i disco som din syrra?

• MosterMaggi

>mm det lilla jag hann se av Tobbe och Madde var till Maddes fördel, bara dansmässigt vad som "lyste igenom" tvrutan. Stackars Tobias som åker ut så sent i tävlingen. Han såg så ung ut igår... Men men. Han har nog fått en rejäl grund att bygga en framtida danskarriär på med alla kontakter och allt provande på alla möjliga stilar. Hopas det går kalasbra för honom framöver.

Men ska Madde utmana nån idag då alltså? Vem fasen ska hon välja? Och är det inte coolt att Värmlandstöserna och kompisarna Ida och Madde båda två med "flying colors" lyckats hålla sig kvar?! Vilka fajters! *tjohooo, tjejer!*

• MosterMaggi

Oj jag surrade först o kollade sen...

"Nya Challenge-regler, boule och biljard
    Att vara i Limbo betyder att man är partnerlös och tvingas battla i kommande Showtime. Dansarna tar tacksamt emot den nya regeln som gör måndagarna lite mer uthärdliga." www.tv3.se/index.php&task=view&id=6423&Itemid=442

• MosterMaggi

joo det fattade jag det som att det blir! Men den som förlorar åker inte ut, utan hamnar i det nya "limbo". Ja herregud vad de jiddrar. Och ändå fortsätter man kolla...

• MosterMaggi

... är det inte "It´s all for you" från Velvet Rope-plattan? har skivan den är urbra men ids inte gå och kolla just nu.

• MosterMaggi

all right men nu måste jag få babbla lite här!
    kolla här från tv3:s sida =>
    1. här saxar jag från puffen för dagens avsnitt: "veckans expert Sabina Dalfjäll ska koreografera större delen av deltagarnas streetnummer."
    2. här saxar jag från sidan om vad alla förra årets deltagare gör: "Suzanna Asovic (...) Assisterar systern och koreografen Sabina Dahlfjäll ganska mycket."
    3. "Adena Asovic Gör idag: Undervisar på Laising dansskola där hon vikarierar för Jonas Göthberg från årets Floor Filler."

*TADA* :

Sen har jag fått nys på följande skvaller: Systrarna Suzie och Adena är tjänis och har dansat tillsammans med Sara Zancotti som är med i årets vända. *hihihihi*

• MosterMaggi

JOOOOOOOOOOOOeeh jag ÄÄÄÄÄÄÄLSKAR att läsa i facit! Messa mig vetja? De andra vill nog ha sitt kvar till på söndag!

• MosterMaggi

>Elli - vad KUUUUUUUL! Berätta ALLT sen?? Nää då jag skojar bara jag vet att ni får lova att vara knäpptysta.

• MosterMaggi

Nä men nu ni, hörni! Nu ska jag gnälla lite!

Är det bara jag som fortfarande undrar över var utmanarna kom ifrån? Eller har de nånsin sagt det? Plötsligt dök fyra gubbar bara rätt upp ur lådan. Vad har de för bakgrund? Hade de varit med på uttagningarna förut, och gallrats ut? Vem valde ut just DE fyra?

Jag tycker det är jäkligt rörigt med alla nya "hitte-på" projekt i FF2 - OK att de vill hitta en juste fornm för programmet, vad jag fattat har FF1 sålt bra på export. Det stod typ så iallafall på produktionsbolagets hemsida för ett tag sen. Men HALLÅ lixom. Och häromkvällen när halva sändningstiden ägnades åt skateboard - Do I Care, lixom? Jag vill se DANSEN. Inte fick man se mycket av Sabina Dahlfjälls tankar kring hur hon satt koreografi osv osv - nä. Lite väl B. *sniffar misstänksamt i luften* Är det så att de inte har mod att fylla sändningstiden med dans, utan satsar på intriger och dokusåpa för att få engagerade tittare? Det är kanske smicker till småttingarna som kollar på FF, men det drar ner tempot i showen. Tycker jag.

Så nu har jag gnällt färdigt. Tror jag. Vi får välan se. :P

• MosterMaggi

Men hallå tjejer var är ni? Inga inlägg på flera dar?

Var så förbannad på kameraåkningarna igår att jag ville ringa tv3 och skrika i uren. Man SER ju inte danserna! Letar på treans sunkiga FF-hemsida efter hur man kontaktar dem, men det står bara snigelpostadresser.

Och så tycker jag allt dalar - efter trailern om kommande vecka känns allt mest desperat! Ishockey? Snowboard"" Sara o Ilan hånglar på toa med öppen dörr, och det visas. Ida W och Hannes nuppar i full belysning I SOFFAN????? och det visas. Alltså vad f****en. =/ Vart tog dansen vägen? När blev allt Big Brother light?

• MosterMaggi

Jag funderade å hur det kom sig att Sabina Dalfjäll var med igen, alltså just kopplingen FF och SD. JAg fick inte det klart för mig igår under sändning, och har missat en dela vsnitt i veckan. Men så får man napp ibland då rå.. *visslar retsamt* Hon är medlem i Bounce! Så var det med det. www.tv3.se/index.php&task=view&id=6603&Itemid=444

• MosterMaggi

nää, jag tycker inte alls som du, barn nr 2. Jag tycker synd om Linda som verkar vara slutkörd och trött. Då tappar jag själv nämligen perspektivet och ser allt i grått, som hon verkar göra nu. Det är inte lätt att jobba jobba jobba så intensivt och ständigt få nya uppgifter och ändrade regler. Sen är hon lite äldre än de yngsta tjejerna med andra erfarenheter och tror jag gedigen dansutbildning i botten. Om jag fattar rätt har hon lite andra förväntningar på tiden i FF. Jag fattar att hon blir sliten.

• MosterMaggi

tyvärr är det nog så att Thomas är snäppet svagare än Sofie dansmässigt. Kanhända inte i sin egen stil, men att de valde cha-cha siost gav färre poäng än när Sofie dansar själv pga att hon är svag i det och Thomas dans inte räcker till att överkompensera för det. Anser jag.

För övrigt suger tävlingsreglerna när tv3 tjafsar till villkoren titt som tätt. Vad får man för gott ut av det? Nä, mest töntigt och dessutom orättvist mot de som slagits ut under andra kriterier.

Svar på tråden FloorFiller!!!!!