Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Ni som kallar er djurvänner...

yaaasmin skrev 2012-08-31 18:41:25 följande:
    Var nyss hemma hos en väninna och bakade. Under tiden som baket pågick så slog jag och min kompis ihjäl ett tiotal flugor och några getingar! Detta gjordes helt utan ånger eller eftertanke. Saken är att både jag och väninnan är jättestora djurvänner, men vi har båda flugsmälla och slår ihjäl insekter utan problem:). Hur går detta ihop egentligen? Så: Ni som kallar er djurvänner, äger ni en flugsmälla? Var går gränsen för er djurvänlighet? Kan man egentligen kalla sig djurvän om man bara värnar om söta djur?
    Nej jag äger ingen flugsmälla. Å andra sidan behövs det ju ingen sån för att slå ihjäl insekter heller...

Jag smäller inte ihjäl flugor och andra småkryp per automatik. Flugor för jag ut i friheten i levande skick, spindlar gör maken detsamma med, getingar och liknande låter jag vara så länge de inte utgör en fara för mig (är allergisk). Däremot har jag ihjäl både bananflugor, mal och andra liknande djur vid invasion av dem eftersom det är enda sättet att skydda hemmet och våra livsmedel t ex.

Även mördare kan vara vän med människor, så....
Svar på tråden Ni som kallar er djurvänner...