• rebeqqa

Måltidsersättning istället för mat!

Hej! 
    Helt ny på denna sida, jäklar vad mycket bra man kan hitta här!

Jag har ett problem, jag tränar 4-5ggr i veckan. Äter relativt bra mat oftast, men visst jag småäter på onyttigheter ibland. Jag går ändå inte ner, trots att jag svettas som en gris på gymmet! SÅ, jag har bestämt mig för att testa Nutrilett (kanske även andra märken) Då jag äter pedagogisk lunch på jobbet kommer jag dricka 2-3 av Nutriletts produkter och vanlig husmanskost till lunch de dagar jag jobbar. Tror ni att det funkar?
    Tänker hålla samma träningsnivå som tidigare (om jag orkar pga de låga kcalori intaget)

Jag har läst många trådar om ämnet och blev lite avskräckt, trodde det skulle smaka bittert och äckligt. 
    Men i skrivande stund sitter jag och NJUTER (superförvånad) av min första måltidsersättning någonsinn. Jag kanske bara hade tur när jag valde just Nutrilett Hunger Controll Smoothie med Berry Boost smaken! :) Isf håller jag mig till den haha!

Nåja, syftet med tråden är: Det är lättare om man är fler som kämpar! SÅ, för er som ska eller precis börjat med någon måltidsersättnings kur, skriv och berätta hur det går för er här. Berätta om svårigheter, tips och hur det går för er!

Idag, dag ett för mig väger jag 172.4 kg.   Jag är 166cm lång och mitt mål att att ligga på 67-68kg och även hålla den vikten! 

Jag är helt ny på detta så ge mig gärna tips! :)

LET'S DO THIS TOGHETER! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-04 11:25
    Oj jisses, står helt fel vikt! Väger 72.4 inte 172,4
    så fel det kan bli hihih!

• Svar på tråden Måltidsersättning istället för mat!
  • Hannah76

Hur har du ätit tidigare?
    vad är det du tränar?
    Låter helt otroligt att du inte gått ner av att träna och äta nyttigt?  

Det funkar med måltidsersättning, men se till att inte småäta eller äta en enorm lunch. 

• rebeqqa

Jag äter bra, kanske något för mycket kolhydrater. De senaste 2månaderna har jag blivit mer medveten om det och fått ett LCHF- light tänk kring det jag stoppar i mig. 

Min träning-
    styrka på gymmet 2-3ggr i veckan. Löpträning/PW 3ggr i veckan. Simmar en gång i veckan med. Utöver ett ganska aktivt jobb (arbetar med barn)  så det blir ganska många timmars träning. Frustrerade då jag inte ser eller kan väga goda resultat! 

Den pedagogiska lunchen är ganska nyttig, äter mycket sallat och utesluter för det mesta kolhydraterna.

Har du testat måltidsersättning?

• Hannah76

Ja jag har då kört på enbart ersättning i ca två veckor , för att få en kickstart.

men har du kollat så att det inte är något som sätter käppar i hjulet för dig? Med så mycket träning och det överskottet så borde det ju rasa kilon?

Hur länge tänker du köra med ersättning?

Hur äter du nu innan?     

• rebeqqa

Hur har det gått för dig hitills?
    Vilken kur går du på? Har du några favoriter?
    Har du känt av några biverkningar? Konsig i magen? Hur mycket vätska dricker du nu?

Jag har kollat upp mina värden och det enda de kunde konstatera är att jag har en "något långsammare förbränning" men att den skulle bli bättre av träning.

Nu innan,
    frukost på jobbet: en macka med te eller mjölk.
    Lunch: på jobbet oftast. Husmanskost. Normalstor portion, mer sallad och bara lite pasta/ris/potatis
    Mellanmål: frukt
    Middag: Något större måltid, någon köttbit, sallad och en halv potatis exempelvis.

Det är ungefär så det ser ut! Småäter ibland på lite godis/mörkchoklad/chips. Men annars äter jag sällan onyttiga saker som pizza eller annan snabbmat.

Nu tänkte jag: Frukost Nutrillet
    Lunch - Mat de dagar jag jobbar annars Nutrilett
    Middag- Nutrilett (mat till middag max 2ggr i veckan)

Mellanmål - morötter (just för att jag kommer sakna att tugga, frukt, nötter)

Jag hoppas att detta kommer funka för mig, med så mycket träning jag hinner och orkar. 

• Hannah76

De färdigblandade är helt klart godast. Modifast i pulver har jag för mig är god också. De flesta med frukt, choklad o vanlig är goda, men jag har inte hittat nån med svamp, grönsaks eller kycklingsmak som är god.Bubblig o gasig kan man ju bli =)

Nu kör jag efter fitnessfighten. Bra mat, lite kolhydrater mycket protein och träning minst en timme om dagen. 

• myone

Sluta med småätandet mellan måltiderna. Det påverkar mycket. Speciellt eftersom du äter mycket onyttigheter då. Tror du kommer börja gå ner i vikt bara av att sluta med det.

Jag kör själv shakes (naturdiet) men inte regelbundet, utan tar det någon gång ibland bara.  Har några gravkilon kvar att gå ner, men har själv detta problemet med att småäta.  

• rebeqqa

Hannah:
    Hur har det gått för dig då? Sett några resultat? Kanske för tidigt? 
    Hört att man ska dricka mycket när man går på sånna här dieter. Jag som har svårt för vatten, gilar inte att dricka vatten! Får kämpa med det :)

Myone:
    Jag tror du har rätt, borde skippa allt småätande, men det är ju så svårt ibland!
    Själv så skulle jag behöva bli av med 5kg - och även hålla den vikten!

Får se hur det bli nu med den nya "kosten" jag som älskar mat har svårt att tänka mig att jag ska kunna hålla mig nöjd på shakes, bars och smoothies. Men jag är villig att ge det ett riktigt försök!

Hur går det för dig att dricka shakes ibland?  

• Hannah76
    rebeqqa skrev 2012-09-04 11:24:13 följande:
    hahahahahaha OJ!!
    Ja det har jag verkligen!
    väger 72,4 KG 

Hahahaha. Men då är det ju annorlunda =) Tänkte väl.
Svar på tråden Måltidsersättning istället för mat!