• rebeqqa

Måltidsersättning istället för mat!

Hej! 
    Helt ny på denna sida, jäklar vad mycket bra man kan hitta här!

Jag har ett problem, jag tränar 4-5ggr i veckan. Äter relativt bra mat oftast, men visst jag småäter på onyttigheter ibland. Jag går ändå inte ner, trots att jag svettas som en gris på gymmet! SÅ, jag har bestämt mig för att testa Nutrilett (kanske även andra märken) Då jag äter pedagogisk lunch på jobbet kommer jag dricka 2-3 av Nutriletts produkter och vanlig husmanskost till lunch de dagar jag jobbar. Tror ni att det funkar?
    Tänker hålla samma träningsnivå som tidigare (om jag orkar pga de låga kcalori intaget)

Jag har läst många trådar om ämnet och blev lite avskräckt, trodde det skulle smaka bittert och äckligt. 
    Men i skrivande stund sitter jag och NJUTER (superförvånad) av min första måltidsersättning någonsinn. Jag kanske bara hade tur när jag valde just Nutrilett Hunger Controll Smoothie med Berry Boost smaken! :) Isf håller jag mig till den haha!

Nåja, syftet med tråden är: Det är lättare om man är fler som kämpar! SÅ, för er som ska eller precis börjat med någon måltidsersättnings kur, skriv och berätta hur det går för er här. Berätta om svårigheter, tips och hur det går för er!

Idag, dag ett för mig väger jag 172.4 kg.   Jag är 166cm lång och mitt mål att att ligga på 67-68kg och även hålla den vikten! 

Jag är helt ny på detta så ge mig gärna tips! :)

LET'S DO THIS TOGHETER! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-04 11:25
    Oj jisses, står helt fel vikt! Väger 72.4 inte 172,4
    så fel det kan bli hihih!

• Svar på tråden Måltidsersättning istället för mat!
  • rebeqqa

Jag har försökt LCHF - men det funka tyvärr inte för mig, mådde dåligt, hade huvudvärk och var lättretlig. Såg inga resultat så jag, + jag kände att jag fick avstå från så mycket.. Och i och med att jag äter på jobbet nästan varje dag så blev det så svårt att hålla LCHF utan att ungdomarna skulle ha reagerat (jobbar med några som har ätstörningar) så det gav lite fel budskap.

Nu hoppas jag att Nutrilett kan hjälpa mig med några kilon samtidigt som jag tänker kämpa med vikten med massa träning. På jobbet får jag äta det som görs, med en tanke på hur mycket av allt jag ska äta.

Hur viktigt är det att dricka massa vatten när man dricker Nutrilett hunger control smoothies?

• myone

Det är jätteviktigt att dricka mycket vatten oavsett om du kör pulverpåsar eller de färdigblandade. Har för mig att man ska dricka 2-3liter/dag. Äter man vanlig mat får man ju i sig en del vätska därifrån. 
    Du får en bättre mättnadskänsla genom att dricka ett glas då och då. Dricker du inte riskerar du dessutom att få förstoppning, vilket är mindre trevligt.

Jag har själv svårt att dricka mycket vatten, men ser till att fylla en tillbringare och lägger i ett par citronskivor för att få lite smak. Målet är att försöka dricka upp den under dagen (2liter) 

• rebeqqa

Myone tack för tippset! Klev precis upp och vägde mig står fortfarande 72.4kg på vägen men man kan ju inte förvänta sig ett mirakel haha! Tar ett par dagar för att det ska ske något antar jag, speciellt då jag käkar lite vanlig mat med :)

Hur går det för dig då Myone?

• myone

Har tyvärr inte tillgång till någon våg, är en vecka sen jag vägde mig. Fick i mig en halv shake imorse bara. Har ingen matlust alls idag. 

Jag äter såna pulver shakes. Varje vardagsmorgon har det blivit en senaste veckan. Är meningen att jag ska få i mig en till om dagen. Igår bytte jag ut lunchen mot en halv måltidsbar (hade tagit andra halvan dagen innan som mellanmål) 

Då jag sitter hemma i stort sett hela dagarna så blir det inte så bra ordning på maten. Men ska verkligen försöka få ordning på det. Idag har jag nog ingen chans då jag bla. ska iväg på ett superjobbigt (psykiskt) möte. :(

• rebeqqa

Kämpa på Myone! Jag vet att det inte kan vara lätt ibland.

För mig blev det en av bar till frukost idag och nu tänkte jag ta en tropisk smoothie till lunch! Frågade min dagansvarige på jobbet om jag kunde gå undan under lunchen och skippa den pedagogiska lunchen, just idag gick det så jag passar på :) för ikväll vet jag att det blir en gryta med fläskfilé, grädde, curry och massa grönsaker :)

Hoppas det går bra för dig och att du återfår matlusten :)

• myone

Okej, vad bra att det gick att lösa idag med maten. Jag sitter just nu och knaprar på några morötter och tänker att det får bli riktig mat när sambon kommer hem. Tills dess blir det grönsaker och så ska jag försöka få i mig lite vatten. Då jag inte druckit mer än en halv shake totalt idag. 

• rebeqqa

Åh vad god currygryta jag njutit av alldeles nyss med min kärlek! :)
    Hoppas du fick i dig en bra middag Myone!
    Har svårt med vattnet fortfarande.. kämpar med det!

Jag vet att allt är relativt men hur ser din viktnedgång ut per vecka? :)
    Går även du liksom tydligen alla andra ner mirakulöst mycket varje vecka? Jag är rädd för att inget kommer förändas på min våg.. möjligtvis några hekton! 

• myone

Jag har precis börjat så har ingen som helst koll :p ska försöka få till en startvikt imorgon.

Nja, middag, blev en liten bit pizza under em. Är jättehungrig nu, men inte sugen på något. 

• rebeqqa

För mig är det tvärt om!

Går runt hungrig och sugen på precis allt!

Vägde mig nyss! -0.4kg efter 2dagar med mat+ Nutrilett smoothie/bars :) kul!

Så, nuvarande vikt 72.0kg. 5kg till "bara"!

Idag blir det:

07.30: 1/2 bar till frukost

09.30: Frukt + ost skivor (jobbet)

12.00: Chili Corn carne utan ris till lunch (jobbet)

15.00: Ett par ostskivor till fika på jobbet

18.00: banan efter träningen

19.00 middag med älsklingen pyttelite rester från gårdagens gryta och en Nutrilett smoothie.

Hoppas du får tag på en våg, annars funkar måttband bra med :)

• myone
    rebeqqa skrev 2012-09-06 07:11:51 följande:
    För mig är det tvärt om!
    Går runt hungrig och sugen på precis allt!
    Vägde mig nyss! -0.4kg efter 2dagar med mat+ Nutrilett smoothie/bars :) kul!
    Så, nuvarande vikt 72.0kg. 5kg till "bara"!

Idag blir det:
    07.30: 1/2 bar till frukost
    09.30: Frukt + ost skivor (jobbet)
    12.00: Chili Corn carne utan ris till lunch (jobbet)
    15.00: Ett par ostskivor till fika på jobbet
    18.00: banan efter träningen
    19.00 middag med älsklingen pyttelite rester från gårdagens gryta och en Nutrilett smoothie.

Hoppas du får tag på en våg, annars funkar måttband bra med :)
    Varför bara ostskivor? Jag går upp i vikt bara av att titta på osten, så ska försöka dra ner på det.

Dagen idag blev sådär.
    6.30 en shake
    8.00 en smörgås med kyckling (som en tunn skinkskiva)  och ost
    10.15 en måltidsbar o ett äpple
    12.15 en billys pan pizza (snabblunch)
    15.00 en halv risifrutti (delade med sonen)
    18.30 en lite portion mos och köttbullar (och en chokladbeskvi som gubben naturligtvis köpt med)

Nya tag imorgon.

Jag vägde mig ju för ca 2veckor sen så jag kan ju alltid utgå från den vikten. 66kg ska försöka gå ner till 60 
Svar på tråden Måltidsersättning istället för mat!