• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • Jellybeanbaby
    Dreamscape skrev 2012-09-05 21:46:42 följande:
    Fick förtroendet att ta hand om ett litet men välbesökt vandrarhem som jag just börjat voluntärjobba på (lite jobb för mat och husrum) medans ägaren skulle iväg några dagar. Det tog ett par timmar så hade jag lyckats låsa in hela nyckelknippan med alla nycklar till vandrarhemmet i kassaskåpet...alltså inklusive nyckeln till kassaskåpet! Kunde bara skratta åt hur klantig jag var (är) men kändes ändå inget bra att ringa ägaren och be honom vända om från sin efterlängtade semster...så istället ringde  jag hans polare, som råkade visa sig vara bra vän med en låssmed...tur! Också tur att det var i Nya Zeeland där folk har en förmåga att rycka på axlarna och le och säga "it's all good" åt saker som får mig att kallsvettas över tänkbara konsekvenser...Efteråt fixade jag i varje fall ett nyckelband att ha runt halsen så att jag aldrig la ifrån mig nycklarna igen

Det här var ju inget extremt misstag där nån kom till skada men däremot helt puckat klantigt. Inte kul att inte kunna ta emot nya gäster och ge dem rumsnycklar, eller ge gamla gäster sina pass tillbaka (om de gett dem i nyckeldeposition)...
    Ajajaj alltså... Svettigt värre!
  • rockaroll

Jag kommer inte ihåg hur jag lyckades göra det, men råkade göra en retur eller vad det kan ha varit, så att siffrorna på kvällen visade att vi hade flera miljoner minus i kassan. Huvudkontoret blev inte glada, men det gick att lösa med massa krångel och telefonsamtal. Jag lovade dyrt och heligt att jag inte skulle göra om detta klantiga misstag. En vecka senare gör jag exakt samma sak igen.. Ville bara skjuta mig själv!

• Anonym

jag hade nyss börjat jobba åt hemtjänsten och skulle handla några varor till en gubbe men när jag skulle från affären råkade jag backa in i en annan bil som stod parkerad. Det var en grupp människor som såg det så jag gick ut och låsas skriva upp den andra bilens reg nr. sedan ringer jag till chefen och sa att jag blivit påbackad och det är ingen som ringt eller lämnat en lapp, han vart ganska upprörd över hur man kan smita från sånt. Nu är det några år sedan och har aldrig erkänt för någon, skäms så mycket.

• Anonym (Semesterlön)

En gång fick jag utbetalt min semester som jag hade sparad i december utan att jag bett om det. När jag påpekade detta för löneansvarig på företaget sa hon bara att "ja men du ska ju sluta snart ändå" saken var den att jag var för tillfället föräldraledig och det hade varit en del uppsägningar och hon fick för sig att jag var en av de som skulle sluta vilket jag inte skulle. Men om det hade varit på det viset hade min uppsägningstid inte börjat förrän min föräldraledighet var över i vilket fall och därför fanns det ingen anledning att betala ut semestern redan då. Kan säga att hon skämdes när jag påpekade detta då hon insåg att semestern som jag sparat under flera år nu var utbetald. Hennes förslag var att jag kunde ju spara pengarna, men hur lätt är det att spara pengar som egentligen kom väldigt lägligt precis runt jul när man är föräldraledig med låg inkomst.

• amorvincitomniia

haha ååh såhär i efterhand kan jag bara skratta åt det men när det hände var det inte kul! ;)

Jobbar som hudterapeut och har två.. nej tre tabbar i bagaget när jag tänker efter:

1. färgade fransar och bryn på en kund och höll upp en handspegel (ni vet en sådan med handtag och en oval spegel upptill) över ansiktet för att granska så färgen hamnat rätt.. Då Bamm! Lossnar spegelglaset och stackarn som ligger med bomull för ögonen och inte vet vad som pågår får den rätt i ansiktet, gode gud jag blev helt iskall i kroppen, bad genast om ursäkt och skickade med henne lite goa testers produkter hem.. spegeljävel! såhär i efterhand kan jag fnissa lite åt det, men om jag kollar speglarna noggrant nu för tiden!

2. skulle tappa upp ett kurbad men tyckte inte badskummet ville "skumma till sig ordentligt" så jag hällde på mer och mer.. sen när jetstrålarna kom på så aktiverades skummet och hela rummet blev som ett skumdisco på ibiza..

3. har en pedikyr på en äldre dam med väldigt förtjockade tånaglar som behöver slipas ned (använder en liten "slipmaskin" till detta) men i ett ouppmärksamt ögonblick råkar jag sätta denna mot bomullen jag har i handen - snöstorm á la julafton! haha vi städade bomull i säkert en vecka efteråt.. den letade sig verkligen  in i varenda litet skrymsle och vrå

Skäms

• santana01
    Anonym (fucked up) skrev 2012-09-05 20:37:56 följande:
    När folk på trottoaren går förbi tittar de först på mig och bilen, sen på dörren. Sen på mig igen. Jag säger att åt dem att inte köpa Golf, de bara ramlar isär.
    Ha ha, underbar kommentar!
  • Jellybeanbaby
    Anonym (Semesterlön) skrev 2012-09-05 22:28:01 följande:
    En gång fick jag utbetalt min semester som jag hade sparad i december utan att jag bett om det. När jag påpekade detta för löneansvarig på företaget sa hon bara att "ja men du ska ju sluta snart ändå" saken var den att jag var för tillfället föräldraledig och det hade varit en del uppsägningar och hon fick för sig att jag var en av de som skulle sluta vilket jag inte skulle. Men om det hade varit på det viset hade min uppsägningstid inte börjat förrän min föräldraledighet var över i vilket fall och därför fanns det ingen anledning att betala ut semestern redan då. Kan säga att hon skämdes när jag påpekade detta då hon insåg att semestern som jag sparat under flera år nu var utbetald. Hennes förslag var att jag kunde ju spara pengarna, men hur lätt är det att spara pengar som egentligen kom väldigt lägligt precis runt jul när man är föräldraledig med låg inkomst.
    Hur var detta DITT misstag?
    Om du bara heter Anonym läser jag inte vad du skriver.
  • Regnig måndag

Det största misstaget är att jag inte bytte jobb när vi fick en ny chef.
    Denne är fullkomligt bindgalen och vi funderar på allvar om denne är en psykopat på riktigt. Varje dag är det någon som antingen gråter eller är farligt nära en hjärnblödning av frustration. Tyvärr älskar jag mitt jobb  men jag funderar på att omskola mig till tatuerare eller annat sadistiskt där jag får göra illa folk och få pengar för det! Demon

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Bragdoll

Skulle ta ut en häst ur en hage för att han skulle få äta lite gräs efter en lång vinter i en kladdig hage. Tänkte mig inte för och drog grimskaftet runt två fingrar.
    När jag skulle gå ur hagen nuddade trådarna i stängslet marken och det knäppte till av elektriciteten.
    Hästen blev rädd och drog till vilket slutade med två brutna fingrar och en rädd häst.
    Duktig idiot ;) 

Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?