• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • Pompeia01
    Anonym (rotfyllning) skrev 2012-09-06 09:55:32 följande:
    Apropå inläggen här från frun till en läkare som gjort missar. Hon skrev ut tidningens namn och allt där det skulle stå och jag har försökt hitta någon notis om en anmälan om en bebis och öron men inget hittat. Lite skumt.

Jag letade också - nyfiken som man är! Historien verkar vara påhittad. Nåja - bättre det i alla fall, än att någon försökte skada någon på riktigt!
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • Pompeia01

Kom på en sak som min pappa, som jobbade som vaktis, gjorde. Sommartid hade just införts - tror det var första året. Pappa kom hem en kväll och sa: "innan jag gick ställde jag om alla klockorna en timme bakåt - så nu är det gjort när alla kommer till jobbet i morgon!". Mamma sa: " men skulle det inte vara FRAMÅT..?" Pappa fick väldigt bråttom tillbaka till jobbet..!

• Rigmor Mortis
    Pompeia01 skrev 2012-09-06 11:11:21 följande:
    Kom på en sak som min pappa, som jobbade som vaktis, gjorde. Sommartid hade just införts - tror det var första året. Pappa kom hem en kväll och sa: "innan jag gick ställde jag om alla klockorna en timme bakåt - så nu är det gjort när alla kommer till jobbet i morgon!". Mamma sa: " men skulle det inte vara FRAMÅT..?" Pappa fick väldigt bråttom tillbaka till jobbet..!
    Haha, jag har drabbats av att vaktmästaren antingen glömde eller ställde åt fel håll, vet inte vilket. Tidsinställt larm på ett gammalt jobb på fritids, skulle stängas av vid halv sex. När jag låser upp vid sex och går in startar sirenen eftersom ingen ändrat tidpunkt (och det inte ställde om mellan sommar- och vintertid själv). Jag hade ingen kod heller eftersom jag bara var vikarie.

Utlöste larmet på ett senare jobb också men det var för att smartskaften lät installera larmet en eftermiddag och inte berättade det för mig trots att de visste att jag alltid var där först. Då jobbade jag som lokalvårdare och som så många i yrket tycktes jag inte existera
  • Pompeia01
    Rigmor Mortis skrev 2012-09-06 12:36:15 följande:
    Haha, jag har drabbats av att vaktmästaren antingen glömde eller ställde åt fel håll, vet inte vilket. Tidsinställt larm på ett gammalt jobb på fritids, skulle stängas av vid halv sex. När jag låser upp vid sex och går in startar sirenen eftersom ingen ändrat tidpunkt (och det inte ställde om mellan sommar- och vintertid själv). Jag hade ingen kod heller eftersom jag bara var vikarie.

Utlöste larmet på ett senare jobb också men det var för att smartskaften lät installera larmet en eftermiddag och inte berättade det för mig trots att de visste att jag alltid var där först. Då jobbade jag som lokalvårdare och som så många i yrket tycktes jag inte existera

Nä, det där är märkligt - att man glömmer bort vissa i personalen.

Det skojigaste med min pappas misstag var att han lät så himla nöjd med sig själv när han kom hem!  Det var ju helt nytt detta med sommartid också, och pappa trodde att han hade greppat det!  
  • Jellybeanbaby
    Pompeia01 skrev 2012-09-06 07:53:19 följande:

Ingen kan vara så dum. Jag tror att det är någon som VILL sätta dit honom... och inte hans fru överhuvudtaget. Kanske någon som känner honom privat, som är avundsjuk för att han kunnat bli läkare..?
    jag tror detsamma...
    Om du bara heter Anonym läser jag inte vad du skriver.
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-09-06 11:07:55 följande:
    Jag räknade fel på 100 personer som  på en fest vi anordnade. 
    Misstaget upptäcktes två dagar innan, när det var alldeles för sent att gör något åt. Skojsigt när det kostade 1.600:- per kuvert...

Wow. Hur läste ni den lilla "nöten"?
  • Gladhannapanna

jag har jobbat som socialsekreterare och skickade utbetalningsavin på socialbidraget till klientens exfru, tre månader i rad!!!! (glömde ändra den inlagda adressen i datasystemet)

Jobbade i storkök på somrarna när jag pluggade och tappade en back med kaffekoppar i stengolvet, varenda en gick sönder! Första dagen på jobbet....

Hjälpte en misshandlad kvinna och råkade skriva journalanteckningar i den gemensamma jounalen. Tack och lov insåg jag misstaget innan mannen ville läsa journalen och fick hjälp att radera. man får inte ta bort anteckningar själv ju...

Glömt ge vårdtagare medicin på ålderdomshemmet jag sommarjobbade på. Sa till personalen som lade tabletterna i en stor burk full med andra glömda mediciner....

• Anonym (smile)
    Marie-anne skrev 2012-09-05 03:49:37 följande:
    nemen fy, stackars den i kistan, eller va den tom?

Personen i kistan var det nog minst synd om!
Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?