Hjälp akut!! Toalettproblem!

Provade med lilla sprutan nu med lite hett vatten, hjälper inte...pipen är ju jätte kort
Usch vad detta är pinsamt, tur att man kan vara anonym, får väl ringa sjukvårdsupplysningen, men jag tror inte de har mer råd än vad ni har gett
åhh suck!!
har bett min man köpa mikrolax nu men han kommer inte förrän i kväll
jösses vad massa svar hör har kommit, ska försöka läsa alla bra tips, min man har inte kommit hem än, jag stcak ner till ica, skulle ändå ha en annan akut sak med de hade inte microlax så jag fick cykla hem igen! Jag provade starkt kaffe, ingen effekt heller
Hej, god morgon! Först vill jag börja med att tacka alla som har engagerat sig, denna tråd kanske även kan hjälpa andras som råkar ut för detta! Jag har råkat ut för detta några gånger innan men detta slog rekord! Fy tusan så fruktansvärt hemskt! Som sagt jag hade avföring som satt längst ner, alltså som en propp och det var omöjligt att få ut tidigare när jag råkat ut gör detta så har det varit hemskt, jag har suttit på toaletten och fått värsta paniken, trott att jag skulle dö eller svimma men tillslut efter mycket krystande har det kommit, det gjorde det inte igår, det var helt omöjligt , fanns inte en chans! Fy tusan vad hemskt detta var!!!! Jag försökte med termometer med vaselin ett par gånger men inget hände . Det var ju avföring på termometern (ursäkta) jag provade med en liten spruta , med den var ju pytte liten, hade lite vatten och olja och gjorde några gånger med icke! Jag hällde i mig 4 påsar laxido, samma som movicol, det är ju långtidsverkande som mycket annat som beskrivits här i tråden , jag behövde något snabbt, det kändes som jag skulle dö! Men jag tog i alla fall påsarna för att få igång magen och jag använder alltså dessa regelbundet men skarvar jag är det kört och tar jag dem men ätit lite extra vitt bröd typ en pizza så måste jag ta extra påsar! Min man kom ju tillslut och jag tog ett microlax, inget hände, tog ett till, inget hände :o jag tänkte vi får åka in till akuten, hmm ta med barnen, nja! Får ringa ambulans! Hmm jag provade med ett microlax igen och tillslut efter det som hjälpte lite kunde jag krysta ut det med sådana krafter så jag trodde ögonen skulle poppa ut! Det var inte mycket som kom med en stenhård korv (ursäkta) inget mer har kommit och de fyra påsarna har inte gjort någonting! Oj vilken erfarenhet :o fy!!! Jag har lite funderingar gällande vad vissa skrivit här, har läst allt, några beskrev hur jag skulle ta duschslangen och duscha varmt vatten och att det då går in vatten? Det fattat jag inte, det är ku slutet där? Sen var det många andra bra tips om att svälja massa olika saker men det känns inte så logiskt när det är en propp längst ner som stoppar upp så att inget kan komma ut Tack alla och jag hoppas inget behöver råka ut för detta, sköt era magar , det ska jag göra! Hoppas också denna tråd kan hjälpa andra Tack