Antilopen skrev 2012-09-09 03:44:16 följande:
Hihi, vad kul att få svar i tråden såhär kl 3 på natten

jag har egentligen inget emot nattamning heller, skulle lätt kunna amma 1-3 gånger per natt om sonen sov lugnt däremellan. Men just nu är han precis som en nyfödd, gnyr och söker och snuttar precis HELA natten, och det pallar jag inte. Hade varit en helt annan sak om han sov djupt hela natten med bara ett par korta amningar. Då hade jag absolut orkat. Ang. att ta hjälp av pappa, jag får se om jag gör det framöver när sonen blivit lättare att söva om utan bröstet. Men tills dess sköter jag det för de gånger vi testat med pappa så skriker fsonen ännu värre. Dessutom säger han alltid "men ge honom bröstet då" så jag har inte direkt nån stöttning i att sluta nattamma... Hoppas jag får vara med er i amma länge-tråden även om jag lyckas sluta nattamma. Resten av amningen vill jag ju ha kvar

Yes, min och min dotters dygnsrytm är anpassad till restaurangyrket
OT men faktiskt just på grund av att hon blir så ledsen om hon vaknar utan bröstet. Så det är lättare om vi går och lägger oss tillsammans när jag kommer hem från jobbet runt kl. 23-00 för om hon ska somna tidigare blir hon precis som din son om hon inte får bröstet. Och sen sover vi till 12 på dagen

Jag somnar oftast senare, igår var det efter 03, ja...
Jag tycker som att det låter som han är i en fas då han sover oroligare än förut, och troligen så kommer den gå över. Nattsnuttandet går ju upp och ner. Men jag vet att det inte är kul att höra nu när ni är inne i den och du håller på att bli galen...
Om du vill sluta nattamma så måste du och sin sambo stötta varandra till 100% och vara helt inställda på att ta några jobbiga nätter tillsammans för att kunna sluta. Om du inte har bestämt dig helt så kommer du garanterat bara ge bröstet o det blir för jobbigt, och då kommer det inte att funka.
Klart du får vara med i andra tråden ändå! Den handlar ju om all amning och inte bara natttamning