• Anonym (mamma)

Blir så jävla förbannad

när folk tror att man gör detta för pengarna 
    Jag får mer om jag tar 2 extra nätter på mitt jobb än vad jag får för att ta hand om mitt lilla <3 
    I mina ögon är inte arvodet för att jag tar hand om henne utan för den tid jag är uppbokad med socmöte och umgänge med släkt till <3 

• Svar på tråden Blir så jävla förbannad
  • Anonym

Grundersättning för barn 0-12 år är 5 208 kr per månad före skatt sedan får man 3 850 kr i omkostnadsersättning.
    Från de 3850 kr dras barnbidrag och ev. underhåll från förälder bort. 

• Anonym (Lisa)
    Mamma till många skrev 2012-09-16 17:14:35 följande:
    Oj jag som heter mamma till många... Jag kan gärna vara mamma till hela världen.
    nej det kan du inte! du kan kallas mamma, men du är inte mamma...
  • Mamma till många

Haha att folk kan reta sig på en sån sak.... Blir mins barn familjehemsplacerade så hoppas jag att dom känner att dom fått en mamma xtra... Hellre d än i ett annat inlägg som barnet inte fick ens vara med och dela på familjens godis för att hon inte tillhörde familjen.. Tyckte d var löjligt bara att man gnäller om påhittat nick. Jag ÄR mamma till många.... Mina barn eftersom jag har tre biologiska barn. Sen är jag även en "hönsmamma" te mina familjehemsplacerade barn

• Mamma till många

Vet inte varför halva kommer med bara kanske för att jag använder telefonen.... Men jag skrev Åxå att jag tycker.... Hade mins barn som bor hemma hos mig velat kalla mig mamma hade d inte spelat någon roll. Och ibland vill folk bara hitta negativa saker så man får hacka lite... Å visst är d skillnad på att vara biologisk mamma å xtra mamma... Men samma kärlek ger ja alla barn i mitt hus!!!!

• Anonym (Lisa)

Jag försöker inte hitta något negativt, och självklart kan man ge samma kärlek till alla, men det betyder inte att man är någons mamma. Jag tror att du vet precis vad jag menar eftersom du säger att du har biologiska barn, men väljer att misstolka mig.
    Att det inte spelar roll för dig att någon kallar dig mamma betyder inte att det är rätt. Barnen lär sig att vuxna de tycker om och bor hos är mamma o pappa o blir jätteförvirrade när det ska börja tolkas. barn har EN mamma och EN pappa, så enkelt är det! 

• Mamma till många

Jag valde att misstolka dig för att det kändes som du ville hacka på ett påhittat nick.... Mina placeringar som vi har haft är tonåringar å dom om några vet att ja inte är deras mamma.... Har man mindre barn måste man nog vara extra tydlig... Särskilt om det faktiskt finns en minsta chans att barnet faktiskt kommer flytta hem igen. Den killen vi har idag kommer inte flytta hem igen men han är 16... Men ärligt tror ja inte han kommer kalla mig mamma

• Anonym (Xtramamma)
    nymedlem skrev 2012-09-12 09:58:12 följande:
    Så du menar att du får mindre än 3000 kr i månaden som familjehem?

Det tror jag är ren lögn!!
    Vad vet du egentligen??

Vi ÄR familjehem, får ENBART omkostnadsersättning, den lägsta  på ca 3280 kr +  barnbidraget.

• Anonym
    Anonym (Lisa) skrev 2012-09-17 16:19:44 följande:
    Jag försöker inte hitta något negativt, och självklart kan man ge samma kärlek till alla, men det betyder inte att man är någons mamma. Jag tror att du vet precis vad jag menar eftersom du säger att du har biologiska barn, men väljer att misstolka mig.
    Att det inte spelar roll för dig att någon kallar dig mamma betyder inte att det är rätt. Barnen lär sig att vuxna de tycker om och bor hos är mamma o pappa o blir jätteförvirrade när det ska börja tolkas. barn har EN mamma och EN pappa, så enkelt är det! 
    Vilket skitsnack måste jag säga!
    Det finns människor som är bio mamma som inte ens är i närheten av att någonsin kunna vara en mamma..

Mamma är en trygghet, det handlar inte om blodsband...    Det är Barnet som väljer vad /vem hen vill kalla för mamma eller pappa, inte en vuxen!!
  • Anonym (Lisa)
    Anonym skrev 2012-09-21 20:41:30 följande:
    Vilket skitsnack måste jag säga!
    Det finns människor som är bio mamma som inte ens är i närheten av att någonsin kunna vara en mamma..

Mamma är en trygghet, det handlar inte om blodsband...    Det är Barnet som väljer vad /vem hen vill kalla för mamma eller pappa, inte en vuxen!!
    Så man ska lära ett litet barn att kalla en för mamma även när den hat en helt fungerande mamma som finns där? Så barnet blir förvirrat huruvida vad som är mamma/pappa egentligen? Som tror att alla vuxna män är pappa o alla vuxna kvinnor är mamma?! På vilket sätt är det bra för ett barn?
Svar på tråden Blir så jävla förbannad