fläta skrev 2012-09-10 11:28:26 följande:
Här är min tolkning av incidenten:
Ts sambo fyller år och ts skriver en kärleksdikt för att fira honom. Dessutom lägger hon upp en filmsnutt för att ytterligare celebrera deras kärlek. Uppfylld av sin egen förträfflighet gratulerar hon den nyvakna sambon som till hennes stora förargelse inte omedelbart inser att han förväntas kyssa henne passionerat, dra ner henne i sängen och bedyra henne sin tacksamhet och kärlek. Idioten tror att en sval puss med sammanpressade läppar för att morgonandedräkten inte ska ta livet av henne räcker. Det gör det inte. Ts har nämligen större överraskningar på gång, det vet han inte om men det ger honom fanimig inte rätten att ovetandes om hennes intentioner inte dyrka henne.
Ts planerar nämligen att uppoffra sig och hämta en motivtårta trots att hon arbetar fem timmar i sitt anletes svett bara för att sedan, för sin sambos och motivtårtans skull, trängas på kommunala fortskaffningsmedel ihop med människor hon garanterat inte ens vills tå nära. Fatta förnedringen i det.
Nu har den nyvakna egoisten också önskat sig något från Siba, vilket innebär att hans söta sambo tänker sig en tur dit för att plocka upp ett ganska så tungt presentkort. Detta ska hon sedan tillsammans med motivtårtan leverera till svärföräldrarna (som kanske bor i Asien, kanske i Knivsta), vilket förstås även det är en gigantisk kraftansträngning som borde ha belönats på ett extremt mycket mer tacksamt sätt av den nyvakne och okänslige.
Så här gullig är alltså ts och vad får hon tillbaka? Ingenting. En jävla puss bara.
Det förstår väl alla att det är värt en tråd på Familjeliv. Fan vet om det inte också kan vara orsak till någon form av anmälan samt den givna och klassiska födelsedagsdumpningen. Det är ju orimligt själviskt av den nyvakne att inte ta hänsyn till ts känslor på sin egen födelsedag! En födelsedag som i stort sett bara är till för att ts ska få njuta av att hösta in hyllningarna över sin påhittighet, sin omtänksamhet och sitt engagemang i sin förstockade och knölaktige sambo.
Nä, här får vi allt ställa oss bakom ts. Det tycker jag faktiskt.
BÄSTA!
Min tolkning också fast jag inte kunde komma på samma förträffliga formulering!
*Bugar*