• Forumvärd

    Roliga sätt att berätta att du är gravid. Berätta och tävla om fina priser!



    Du har upptäckt att du är gravid – och nu vill du berätta det!
    Så klart kan man bara säga det rakt ut, men ibland vill man göra något speciellt.
    Kanske baka en tårta med ett budskap på, placera en bulle i ugnen eller skriva ett roligt kort.
     
    Nu vill vi höra din historia!
    Dela med dig av hur du själv berättade eller av ett roligt tips även om det inte är självupplevt.

    I samarbete med försäkringsbolaget Förenade Liv tävlar vi ut två fina priser i form av bilbarnstolar. Därför vill vi också att du med några ord motiverar varför just du ska vinna bilbarnstolen.
     
    Tävlingen pågår till och med den 21 september. Vinnarna utses av en jury på Familjeliv och avslöjas därefter här i tråden.
     
    Vinsterna:
    1: pris. 1 st bilbarnstol Kidofix (9-25 kg), värde 4.995 kronor
    Här kan du läsa mer om bilbarnstolen.
     axkid.se/sv/produkter/kidzofix-9-25kg
     
    2: pris. 1 st bilbarnstolstol Keezone (15-26 kg), värde 1.620 kronor.
    Här kan du läsa mer om bilbarnstolen.
    axkid.se/sv/produkter/keezone-15-36kg-3

    3:e pris, biobiljetter för hela familjen.
    Tävlingsregler:
    Du kan delta med flera bidrag, men bara vinna ett pris. Om flera bidrag är snarlika avgör bäst motivering. Du kan inte byta priset motkontanter eller mot annan vinst. Om du vinner kontaktar Familjeliv dig och behöver då din adress inom en vecka.
     
    Alla som är med och tävlar, får dessutom Förenade Livs Gravidförsäkring som är gratis och som sedan automatiskt övergår till en barnförsäkring. Anmäl dig här;  www.forenadeliv.se/lib/Templates/Produkt.aspx

    Lycka till! Solig

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-13 11:56
    Glöm inte att skriva en motivering till varför just ditt bidrag ska vinna
  • Svar på tråden Roliga sätt att berätta att du är gravid. Berätta och tävla om fina priser!
  • Metalgirl
    När jag skulle berätta för mina fyra bröder ville jag göra nåt speciellt, så alla fick reda på det samtidigt.
    Jag är den i familjen som alltid bakar till alla kalas och såg därför till att min mamma (blivande mormor)
    ordnade en lite middagsbjudning dit jag hade med mig kakor.
    När jag sedan skulle ställa fram hade vi ställt en stork på den ena tårtan, som vi själva haft på våra doptårtor
    som små.
    Detta ledde först till stor förvirring då endast en av mina bröder fattade, men efter en stunds förvirring blev
    alla väldigt glada för vår skull!

    För min mamma berättade vi genom att bjuda på middag. Vi hade vart på Mvc veckan innan och fått boken
    om att vänta barn. Så under middagen sa jag att vi vart iväg och fått en bok och lämnade fram denna
    boken upp och ner till min mamma. Hon blev väldigt chockad och grät massor när hon insåg hur det låg till :).
  • Lillasysterkanin

    Jag gjorde en rebus som jag mejlade/visade våra vänner, familj och kollegor. För att göra den lite klurig använde jag inte ett vanligt foto av mig själv, utan ett oljeporträtt som min svägerska målat. Och istället för att ha en bild av den klassiska kanelbullen, använde jag Bull från Pelle Svanslös. Det var många som var tvungna att klura både en och två gånger innan de hajade... Och jag fnissade och hade lika roligt varje gång och bara väntade på att få se det där uttrycket i deras ansikten att de hade förstått :)

    Vi har redan en son, Pontus, som kommer behöva sitta i sin bilbarnstol ett tag till. Känns lite snopet att behöva köpa en till stol av samma modell, bara för några månaders skull. Men samtidigt vill jag inte låta Pontus "byta upp" sig till nästa modell bara för att vi är snåla. Självklart vill jag att båda mina barn ska sitta så säkert som möjligt och enligt de rekommendationer som NTF har.


  • hallontryffel
    Lillfjompa skrev 2012-09-21 11:48:56 följande:
    Vart köpte du chokladen? 



    Finns på chokladfabriken i Stockholm, går att beställa via deras hemsida.
  • Metalgirl

    Oj, de verkar ha blivit något fel på mitt inlägg.

    När vi skulle berätta för mina fyra bröder, ville jag göra det så alla fick reda på det samtidigt. Så jag ordnade så att
    mamma (blivande mormor) fixade en lite middagsbjudning hemma hos henne.
    Jag är den som alltid baka kakor mm till kalas, så även till middagen hade jag med mig det.
    När vi sedan skulle ställa fram tårtorna så hade vi ställt en stork på, som vi hade haft på våra doptårtor som små.
    Först ledde detta till väldigt stor förvirring, det var bara en av mina bröder som fattade och han bara tittade på mig med
    ett stort flin och de andra tre var redo att hugga in på tårtan.
    Men efter alla denna förvirring, när alla insett hur det låg till så blev alla väldigt glada för vår skull! Det var den första
    bebisen i vår familj också, eftersom ingen av mina bröder skaffat barn ännu, så det var väldigt speciellt.

    För min mamma berättade vi genom att bjuda på middag. Hon trodde att hon skulle bli bjuden för att hon hade hjälpt
    oss så mycket, så hon anade ingenting. Under middagen nämnde jag att vi hade varit iväg på ett möte, där vi fått en bok (Mvc, boken om att vänta barn). Sen så gav jag boken till min mamma upp o ner, hon blev väldigt chockad!
    Sedan när hon insåg att det verkligen var sant, att hon skulle bli mormor, så kom det massor med glädjetårar! :) 

  • Cantaton
    Lillfjompa skrev 2012-09-21 11:48:56 följande:



    Vart köpte du chokladen? 
    På nätet, genom Chokladfabriken. (De har butiker också.) Chokladaskarna finns i två storlekar och det där var den större av dem: 

    www.chokladfabriken.com/webbshop

    (Såg nu att någon annan hade svarat också, men nu har du en länk.) 
  • hemljuvahem

    Min äldsta och bästa vän kom hem till min mamma där jag var och hälsade på och så skulle hon helt plötsligt visa oss något. En ultaljudsbild
    Jag - Nääääää är det sant?
    Hon - Jaaaa
    Jag - Hur långt gånget?
    Hon 14+x
    Jag - NÄÄÄÄÄ jag med!!!??
    Hon - DU MED? DU SKÄMTAR!
    *glädjetårar*

    Så där stod vi, som följt varandra hela livet (fast nu har jag har flyttat så vi ses inte lika ofta) båda gravida i samma vecka och utan planering. Hon gick på piller och hade ingen bebis i planeringen ex.
    Vi kom direkt på att vi måste tänkt på varadra istället för våra respektive när vi mös ihop det! ;)
    Ja hela fikan blev helt plötsligt jätterolig!

    Nu är våra töser lite över 2 år och vi ser verkligen oss själva i dem.

    Det vore jätteroligt att få vinna en barnstol då lillans enbart kan vändas bakåt och vi "ganska snart" behöver byta då hon inte har ett dugg benutrymme därbak.

    HejHopp i regnsverige!

  • Aili

    Dagen efter vårt otroliga bröllop var det dags att öppna presenterna...

    Massor med härliga paket och fantastiskt skrivna kort med lyckönskningar! Dock var det ett kort som särskilt utmärkte sig...

    Men låt oss ta det från början!

    Min underbara svägerska hade sedan länge klargjort att "Nej, vi ska inte ha några barn!" Ett och annat tjat hade både jag och min älskade dessvärre lyckats klämma ur oss. Men efter ett antal år hade vi nog ändå förstått att, nej, vår dotter Elsa kommer inte att få någon kusin. 

    Nåväl, vår härliga bröllopsdag kom och gick, dagen efter var det dags att öppna presenterna. Varken jag eller min nyblivne make var jättepigga (ja sådär dagen efter ni vet...) men öppna presenter det skulle vi! Många härliga presenter och många härliga kort! Min uppgift var att läsa korten och makens var att öppna paketen. Älskade maken höll på att hämta upp paketen som stod under bordet och jag lyckades plocka upp ett väldigt specifikt kort. 

    "Stort grattis Brorsan och nya Syrran!
    Att ni var de första i släkten att gifta sig kom kanske inte som en överraskning men vi är så lyckliga för er skull! Tack för ett underbart bröllop och att vi fick dela dagen med er!

    PS. Hälsa Elsa att hon ska få en kusin."

    Under alla år tillsammans med min man, har jag aldrig sett honom så tyst! Vilken chock, i positiv bemärkelse!  
    Jag blev minst lika chockad, men oj vilken glädje när första chocken släppte! Lyckotårarna sprutade för både mig och maken, i flera timmar! Hjärta

    Därför önskar jag nu att vår härliga historia vinner, för idag är Elsas kusin, Jack, 8 månader och 8 kg tung. Det är hög tid att byta stol och jag skulle bli så glad om jag kunde överraska svägerskan med en present, i form av en ny bilbarnstol. Även om den typen av present aldrig skulle kunna överträffa presenten vi fick, en underbar, oerhört oväntad, kusin till vår dotter Elsa!
     

  • Shined

    När jag fick ett plus på graviditetstestet så gick jag ut till hela min familj, visade dom testet och frågade va ett plus betydde...
    Alla blev ställda (dels för att dom trodde att jag inte visste va det betydde) och överlyckliga att en ny familjemedlem, det första barnbarnet & det första syskonbarnet skulle komma till världen ♥

    Jag tycker det skulle vara jätteroligt att vinna en ny stol. Vi skulle behöva en till våran andra bil så man slipper byta fram & tillbaka hela tiden. Den vi har är ganska gammal och sliten... & när man går på mammapenning är det tillräkligt svårt att få ekonomin att gå ihop så en ny bilstol får därför vänta för våran del :/    
    Och dessutom vinner jag aldrig något så det hade vart en oerhört glad överaskning :D   

  • Caroliin

    När det va dax att berätta för svärföräldrarna att vi väntade barn nummer två,

    Vi satt i soffan och tittade på tv hemma hos svärföräldrarna, vi satt helt tysta och tittade när jag helt plötsligt se min man lutar sig fram och säger : hon är gravid samtidigt som han pekar på mig sen lutar han sig tillbaka igen och fortsätter titta på tv precis som ingenting..

    Svärföräldrarnas vände blicken mot mig och bara tittade, jag fick inte fram ett ljud och blev alldeles röd i ansiktet. Efter en stund sa de grattis och vi pratade om när det va dax och så.

    Kan tänka mig att mina svärföräldrar blev lika chockade som jag, min man tänkte nog inte riktigt på hur han sa det. haha.

    Vi har iallafall haft roligt åt det och jag kommer ihåg det så väl. haha

    Jag vill vinna en bilbarnstol, då vi antagligen väntar nummer tre och är i behov av en ny bilbarnstol. Hade varit så roligt att vinna en så fin och bra bilbarnstol, stora sonen har en ganska så gamal och sliten bilbarnstol och skulle verkligen behöva en ny och fräsch :)


    ..
Svar på tråden Roliga sätt att berätta att du är gravid. Berätta och tävla om fina priser!