Förskolan vill att mitt barn ska ha blöja efter två "olyckor" på tredje dagen.
Har en dotter som fyller tre år om 2,5 månad. Vi har väntat ut att hon själv ska säga att hon inte vill ha blöja och nu har det skett. Vi började lite försiktigt förra veckan och morgonkissade samt kvällskissade som rutin och hon gick utan blöja hemma.
På fredagseftermiddagen tog vi av henne blöjan och sen var hon blöjfri (dock nattblöja) hela helgen utan olyckor. På måndagen var hon hemma från förskolan och inga olyckor så jag tyckte gott att hon kunde vara blöjfri på förskolan också. På förskolan gick det jättebra att vara blöjfri men idag, på tredje dagen bajsade hon i trosorna två gånger. När jag hämtade tycker förskolläraren (eller om hon är barnskötare) att hon ska ha blöja i fortsättningen. Hon sa att det är pinsamt för henne och att hon är ju inte så gammal.
Kan tillägga att mitt barn vill absolut inte ha blöja längre. Hon vill ha trosor!
Ska inte barn tillåtas "misslyckas" på förskolan? Känns väldigt konstigt att sätta på ett barn som klarar av att kissa på toaletten helt och hållet blöjan. Då kommer hon ju börja kissa i blöjan igen och så är vi tillbaka på ruta 1.
Gör jag rätt i att inte sätta på henne blöjan imorgon när vi går till förskolan?