• Anonym

Min 6 åring är kär i mig!

Jag vet att det är vanligt att barn blir kära i sina mammor i en viss ålder..

Men jag känner att det börjar gå till överdrift med min son.. :(
    Han är extremt svartsjuk på sin lillebror, han ska vara på mig hela tiden.. Helst ta på mig mycket.. Han tar på mina bröst, vilket han alltid varit mkt för mina tuttar enda sen han va liten.. Men nu när vi duschar kan han pilla på sig själv när jag tvålar in mig, han vill att jag ska se att den blir hård.. Han vill pussas mer än förut.. Och han säger att han inte vill att jag ska bli kär i någon ny utan han vill att han och jag ska vara kära..

Överdriver jag? Är detta normalt? 
  • Svar på tråden Min 6 åring är kär i mig!
  • Anonym

Varför fortsätter du att duscha tillsammans med honom? Och varför låter du honom ta på dina bröst??

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-15 09:07:31 följande:
    Varför fortsätter du att duscha tillsammans med honom? Och varför låter du honom ta på dina bröst??

Jag fortsätter inte duscha med honom, nu när det har hänt två ggr denna vecka..
    Brösten har aldrig varit nått som har stört mig, båda mina barn kan känna på mina tuttar, minstingens trygghet har varit en hand mellan mina tuttar sen han slutade amma.. Men nu känns det som att 6åringen TAR på mina bröst.. Så jag har sagt ifrån om det.. 
  • Anonym

Min son var likadan, tryckte sig mot mig på morgonen när han var "hård" men det gick över vid 7-8 års åldern. Nu gör han sina privata saker inne i sitt rum..

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-15 09:11:53 följande:

Jag fortsätter inte duscha med honom, nu när det har hänt två ggr denna vecka..
    Brösten har aldrig varit nått som har stört mig, båda mina barn kan känna på mina tuttar, minstingens trygghet har varit en hand mellan mina tuttar sen han slutade amma.. Men nu känns det som att 6åringen TAR på mina bröst.. Så jag har sagt ifrån om det.. 
    För mig låter det märkligt att man låter sina barn ta en på brösten. Och att man duschar med så stora barn.
  • Anonym

Kan tillägga att naket är normalt hos oss.. Vi är nakna länge efter duschen och jag sover naken, så min nakna kropp är ju liksom inget nytt för honom.. Men nu känner jag att jag måste dölja min kropp.. Ska det va så?

Jag är rädd att OM jag träffar någon ny så kommer han bli värre, eller kanske elak, fast han är det snällaste barnet i världshistorian..  

• Anonym

Ursäkta!? Men varför är det lustigt att man duschar med sina barn!? Går ni aldrig till badhuset med era barn?
    Det är smidigt att duscha alla samtidigt, och mysigt att bada tillsammans alla tre.. Är det nått fel med det? 

• Anonym
    makita skrev 2012-09-15 09:20:37 följande:

Mitt barn får också se mig naken. Inget fel med det!! Han är 4 år och håller också på att pilla på sig själv och göra den hård men barn undersöker sina kroppar!! och det ska de få göra! Jag tror inte du ska oroa dig så mycket! det är helt normalt.

Ja han har utforskat länge, och jag har aldrig sagt åt honom att han inte får det.. Men nu har jag sagt att man får pilla på sig själv, men det gör man när man är själv på sitt rum eller i duschen.. Inget man gör när någon ser på..

Det är att han vid två tillfällen har tittat på mig när jag har tvålat in mig och börjat pilla, sen ber mig titta.. 
  • Anonym

Varför skulle det vara konstigt att duscha med sin 6åring jag duschar tom med min 9åriga dotter ibland (och min 6åriga son) jag förstår inte varför man inte skulle kunna visa sig naken för sina barn? Ts jag tror inte att han tänker på det sexuella viset som du gör det är enbart i vuxnas hjärna. Men du ska nog ändå förklara att man pillar på sig själv när man är ensam och att mammas bröst bara är för bebias typ

• Anonym
    Lufsan skrev 2012-09-15 20:34:44 följande:
    Precis vad jag tänker. Man ska ju sätta gränser och visa att det är jättefint att vara kär men att det finns en gräns. Alltså ska pojken inte få ta sin mamma på brösten. 
    Det är inte ett dugg konstigt men det är ju konstigt att du gör det när han beter sig på det sättet han gör. Du uppmuntrar ju honom. Och i och med att du låter honom ta dig på brösten uppmuntar du ju ännu mer. Du måste säga ifrån, är det konstigt. 

Jag har ALLTID duschat med mina barn och jag har ALLTID sovit naken framför mina barn.. Det här har hänt senaste veckan.. Jag har barnen varannan vecka och innan har det inte varit nått.. Han började i måndags, sen hände det i onsdags igen, och efter det har jag inte duschat med honom mer.. Brösten får han inte ta på.. Han har inte gjort det heller på några dagar sen jag sa åt honom att sluta, att bröst är för bebisar.. Vi har alltid varit kärleksfulla mlot varandra, men nu är han extremt klängig och vill pussas mer än vanligt.. Han har precis börjat skolan. Det är 6 månader sen jag och mitt ex separerade och han har hela tiden sagt att han vill att han ska flytta tebax till oss.. Men häromdagen sa han att han hoppas att jag aldrig blir kär i någon för att han vill att jag ska vara kär i honom.. Men jag sa till honom att man inte får vara kär i barn, att vuxna blir kära i vuxna..
Svar på tråden Min 6 åring är kär i mig!