• Anonym

Min 6 åring är kär i mig!

MalinEddie skrev 2012-09-15 20:36:08 följande:
    Jag förstår inte varför du inte säger att du inte vill att han tar på dina bröst. Tvåla in dig kan du väl göra själv?

Han tvålar INTE in mig!!!!!
  • Anonym

För mig är inte mina bröst något sexuellt.. Jag har aldrig blivit upphetsad av att nån smeker mina bröst.. Mina bröst 'är stora och i vägen.. De är till för att amma barn och vara en trygghet..

• Anonym
    Lufsan skrev 2012-09-15 20:54:00 följande:
    Men det är ju ändå viktigt att sätta gränser när det gäller kroppen. Och han är ju 6 år. Men det gör du ju redan. 

Ja jag har ju sagt ifrån.. Men han tjatar ju ändå om att han är kär i mig.. Och pussar mer.. Men vill ju inte avvisa honom pussar och närhet, men jag tycker det blir jobbigt..
    Sen är jag ju som sagt rädd för vad som händer om jag träffar någon.. :/ 
  • Anonym
    Lufsan skrev 2012-09-15 21:05:40 följande:
    Det är egentligen rätt så lätt även om det känns svårt. När du börjar känna dig obekväm så säger du ifrån. Du måste tyvärr avvisa honom på ett sätt. Men det betyder ju inte att ni inte kan mysa för det. 

Det skär ju i mig att jag avvisar honom och säger att jag inte vill att han klänger på mig, eller inte vill pussas varje gång han vill.. Vi säger ju att vi älskar varandra flera ggr om dagen.. Vi kramas och pussas hipp som happ.. Men jag känner mig lite trängd, och när jag visar kärlek till lillebror är han där direkt..
  • Anonym
    Madeleine Louise skrev 2012-09-15 21:03:01 följande:
    Är det så vanligt att mammor sett sina söner med stånd flera gånger och att sönerna vill visa upp det för mammorna???
    Sonen visade glatt upp den när den stod rakt ut! Han fattade inte vad som hänt alls

Nu, ca ett år senare, får jag inte ens vara med i duschen...  

• Anonym
    kille95 skrev 2012-09-16 01:08:19 följande:
    Alltså detta låter ju helt sjukt.. Duschar med era söner ligger och myser med varandra nakna?! Någon jävla gräns borde det väl finnas...

Vad är det som är så farligt med naket? Föds vi inte nakna? Är inte nakenhet det mest naturliga vi har?
    Tycker det låter mer lustigt att man gömmer sig, då är ju nakenhet nått fult! 
  • Anonym
    Alltså detta låter ju helt sjukt.. Duschar med era söner ligger och myser med varandra nakna?! Någon jävla gräns borde det väl finnas...
  • Anonym
    kille95 skrev 2012-09-16 16:52:44 följande:
    Vet du vad Oidipus gjorde? Han dödade sin far så han kunde vara med sin mamma.

Det är även naturligt att onanera/gå på toaletten men jag antar att du gör det ensam eller hur? Jag kan gå med på att barnet kan få vara naket men att DU som vuxen ska vara naken med din son och duscha tillsammans är helt fel. Även till hon som skrev att hon myste med sin son naken får mig att vilja kräkas.

Sen behöver inte nakenhet vara något fult  bara för du har kläder på dig utan det ses mer som en privat sak. Och du är väl vuxen nog att inse att nakenhet inte är något fult så varför ska du springa runt naken är för mig ett mysterium.

Oidipus och oidipuskomplex är så inte heller exakt samma sak...
  • Anonym
    kille95 skrev 2012-09-16 19:06:14 följande:
    Oidipuskomplex är ett begrepp inom Sigmund Freuds psykoanalys, som avser teorin att varje barn genomgår en utvecklingsfas där föräldern av samma kön uppfattas som en antagonist, en konkurrent, om den odelade kärleken från föräldern av motsatt kön. Termen har särskilt använts om en sons fixering vid modern. Begreppet hämtade Freud från den grekiska myten om Oidipus som aningslöst dödar sin far, kung Laïos, och gifter sig med sin mor, Iokaste.-Wikipedia
    Precis. Inte samma sak. Barn genomgår en fas med oidipuskomplex, de dödar inte den andre föräldern. Stor skillnad på komplexet och Oidipus själv.
  • Anonym
Svar på tråden Min 6 åring är kär i mig!