• Anonym

Min 6 åring är kär i mig!

kille95 skrev 2012-09-16 19:13:49 följande:
    Oidipuskomplex är hämtat från myten om Oidipus
    Oidipuskomplex: en normal fas barn går igenom

Att som Oidipus döda sin ena förälder och gifta sig med den andra: inte en normal fas barn går igenom 
  • Anonym
    kille95 skrev 2012-09-16 01:08:19 följande:
    Alltså detta låter ju helt sjukt.. Duschar med era söner ligger och myser med varandra nakna?! Någon jävla gräns borde det väl finnas...
  • Anonym

Å gud vad skönt att jag har döttrar!

• Anonym
    Anonym (ÖH?) skrev 2012-09-16 20:47:32 följande:
    Skulle nog säga att det är lika illa att mysa naken med sin dotter också, inte sagt att du gör de. Skulle få tuppjuck om min man låg och myste naken med ex min dotter.

Tänkte mest på kommentarerna på 1:a sidan om att det var normalt att pojkar pillar så att de blir hårda och sedan trycker sig mot sin mamma. Är glad att slippa det.
  • Anonym
    Ellaria skrev 2012-09-16 20:47:50 följande:
    What? Fullt normalt att duscha med en sexåring. Litar du på att din sexåring kommer ihåg att tvätta sig överallt?
    Måste man duacha med sitt barn för att hjälpa henom att tvätta sig?
  • Anonym

Huuuga! Det är sånt här som gör mig så sjukt glad att jag jag har en flicka och inte nån läskig liten pojke=S

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-16 20:10:44 följande:
    Oidipuskomplex: en normal fas barn går igenom

Att som Oidipus döda sin ena förälder och gifta sig med den andra: inte en normal fas barn går igenom 
    En normal fas som barn går igenom?

Ingen av mina sönder har någonsin försökt att ta på mina bröst/underliv. Jag har inte visat mig naken för dom sen dom var 2-3 år... kanske beror på hur föräldrarna beter sig snarare...
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-15 09:05:28 följande:
    Jag vet att det är vanligt att barn blir kära i sina mammor i en viss ålder..

Men jag känner att det börjar gå till överdrift med min son.. :(
    Han är extremt svartsjuk på sin lillebror, han ska vara på mig hela tiden.. Helst ta på mig mycket.. Han tar på mina bröst, vilket han alltid varit mkt för mina tuttar enda sen han va liten.. Men nu när vi duschar kan han pilla på sig själv när jag tvålar in mig, han vill att jag ska se att den blir hård.. Han vill pussas mer än förut.. Och han säger att han inte vill att jag ska bli kär i någon ny utan han vill att han och jag ska vara kära..

Överdriver jag? Är detta normalt? 

Man kan inte applicera vuxnas värderingar på barn
  • Anonym

Ha ha ha det är nog mer ovanligt med en 5-6-åring som inte är kär i sin mamma

Det är verkligen helt normalt faktiskt. Svartsjuk är alla barn på sina små eller storasyskon för den delen, ingenting att oroa sig för.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-16 21:34:48 följande:
    En normal fas som barn går igenom?

Ingen av mina sönder har någonsin försökt att ta på mina bröst/underliv. Jag har inte visat mig naken för dom sen dom var 2-3 år... kanske beror på hur föräldrarna beter sig snarare...
    Oidipuskomplex innebär inte att barnet tar på förälderns könsdelar. Himmel.
  • Anonym

En tanke bara eftersom detta dykt upp så plötsligt i ert annars avslappnade hemmamiljö.

Kan det vara så att pappan i fråga har träffat någon ny som pojken sett och att han nu vill skydda sin mamma/ge henne samma fina uppmärksamhet?

• Anonym
    kudden12 skrev 2012-09-17 09:01:24 följande:
    Fan, vilken löjlig diskution, va är det för FEL med att vara naken med sitt barn så länge det inte " känns" fel??? Herregud, det är ju knappast nån sexuell aspekt , han tycker det är mysigt att krypa ner under täcket på mornarna och ligga prata, om han sen är naken eller påklädd är faktiskt skit samma, inget jag tänker nåt nämnvärt på?? Däremot om man vänder på det, om jag SKULLE tänka: på, han är naken,, kom och lägg dej, då blir det genast en annan femma
    Kanske ska sluta hålla handen öppet på stan oxå, kan ju tydligen misstolkas rejält

sluta överdriv allt så förbannat

Med att man inte kan applicera vuxnas värderingar på barn menade jag just vad kudden säger. Mamman tolkar sonens handlingar som om det vore handlingar från en vuxen sexuell person.  
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-15 09:05:28 följande:
    Jag vet att det är vanligt att barn blir kära i sina mammor i en viss ålder..

Men jag känner att det börjar gå till överdrift med min son.. :(
    Han är extremt svartsjuk på sin lillebror, han ska vara på mig hela tiden.. Helst ta på mig mycket.. Han tar på mina bröst, vilket han alltid varit mkt för mina tuttar enda sen han va liten.. Men nu när vi duschar kan han pilla på sig själv när jag tvålar in mig, han vill att jag ska se att den blir hård.. Han vill pussas mer än förut.. Och han säger att han inte vill att jag ska bli kär i någon ny utan han vill att han och jag ska vara kära..

Överdriver jag? Är detta normalt? 
    Jag föreslår att du säger nej när han gör saker du inte gillar istället för att börja tolka situationen.
  • Anonym
    Anonym (Chockad) skrev 2012-09-17 16:31:47 följande:
    Jag tycker personligen att du som mamma skall ha badkläder på dig när du badar med ditt barn.. Ditt barn kramar dig, sätter sig mellan dina ben osv. Hur kan du ens vilja vara naken?! Ok om ditt barn är litet, men TS son är sex år gammalt.. han vet vad kärlek är, han vet att det ligger en njutning i att ta på sitt underliv.. osv. Han är inte liten längre! Gränsen ligger vid sju enligt mig! Men redan nu kan hon vänja honom vid att vissa kroppsdelar på kroppen är privata. Varför i hela friden innebär detta att vi lär barn att nakenhet är fult? Nakenhet är enbart privat! Och inget annat. Verkligen inte fult. Men det råder uppenbarligen delade åsikter om detta, och jag respekterar andras val att uppfostra sina barn.. inte meningen att hoppa på varken TS eller någon annan. Men i mina ögon, är det äckligt och oacceptabelt att t.e.x ligga och mysa naken med sitt sex år gamla barn. Tyvärr. 
    Om du får sexuella tankar av att vara naken tillsammans med en sexåring är det förstås jättebra att du låter bli.
  • Anonym

Jag är helt övertygad om att pojken reagerar på att pappan flyttat, antingen vill sonen göra ts lycklig på samma vis som pappa eller så är sonen rädd att ts ska sluta älska honom och flytta ifrån honom precis som hon gjorde med hans pappa.

• Anonym

JAG har aldrig sagt att min son trycker sig mot mig när han har stånd!! Det har aldrig hänt.. Det här va de två ggr som vi duschade ihop i veckan, vilket vi brukar göra för det är smidigt att duscha alla samtidigt.. Han tittade på mig när JAG tvålade in mig, sen började han pilla på snoppen och sa "Titta mamma, nu är den hård igen".. Andra gången sa jag, att vi inte pillar på oss själva när någon ser på, det gör vi när vi är ensamma..

Och JAG ligger inte naken i sängen och myser med min son.. Myser vi i sängen så har jag täcket runt mig.. Men det kanske är fel det med? 

• Anonym
    ummabdilleh skrev 2012-09-15 20:12:01 följande:

detta kan inte vara en riktig trad..det later helt sjukt vad du gor..ar naken efter dushen, sover naken framfor dinn son..man maste ha en grans .varfor visa sig naken frammfor sin son i den alden?
    I vilken ålder tycker du att man ska sluta visa sig naken för sina barn? och tycker du att det är olika beroende på om man har söner eller döttrar?

Själv försöker jag att undvika nakenhet över huvudtaget faktiskt. men tycker iaf att ett barn som kan minnas sin mamma naken som vuxen är för gammalt.
  • Anonym

min dotter har kollat på mig jättemycket, en slappeperiod orkade jag inte att raka mig mellan benen
    Och hon stirrar sig blint där nere hos mig och säger med häpen röst "men mamma?! varför har du hår DÄR?!?!?!?"
    Jag sa som det var "jag har inte rakat av det,"

Sen torkade vi oss och samma häpna röst "men mamma?! Varför har du ett snöre i din snipa?

åååh tampongsnöret tittade glatt ut och jag tänkte inte ens på det.

Jag kände mig DÅ obekväm men dottern tjatar om att dusscha tillsammans och ja jag tycker också det är mysigt.. det är sista perioden jag får pyssla om henne som småbarn... Inget sexuellt allt,.. utan att hon tvättar håret noga osv..
    men nej jag myser inte naken med henne..

Svar på tråden Min 6 åring är kär i mig!