Almis11 skrev 2012-09-18 17:17:26 följande:
Nötter - Inte alls nyttigt ur din synvikel. Hög fetthalt och mycket kalorier (ja ni behöver inte predika om hur nyttigt det är, jag vet men inte om man vill hålla sin vikt)
Mörk choklad - Inte heller så nyttigt som det sägs vara. Läs på innehållsfört.
Dämpar suget? Inte för min del iaf.
För min del hade det varit viktigt att veta varför jag är sugen på godsaker. I mitt fall för att jag ligger 700-800 kacl om dagen vilket är på tok för lite så ja, klart det är tufft.
Hur räddar jag mig?
1.Jag tänker på känslan, hur det kommer kännas när jag ätit det - vilket oftast känns "fan det var ju inte ens gott"
2. Jag dricker proteinpulver - gott? nja inte så jätte. Nyttigt? Japp. Fördel: Mättar något fantastiskt och kan alltid användas som mellanmål, var du än är!
Jag har mintchoklad (smak) på min och ja..gillar man choklad så =)
3. I värsta fall, använder jag surt äpple.
4. Ätardagar slash fusk - beronde på hur man vill lägga upp det,jag kan inte äta så mycket gottis på en o samma dag så en ätardag för mig är ganska onödig (när det gäller godis m.m) istället väljer jag då att fuska när mitt psyke sviker mig. Jag väljer att acceptera att det är okej att äta ett snickers idag men då tar jag inget på lördag när alla andra gör =)
Har du hört talas om Äppelcidervinäger? Finns både att dricka och kapslar. Dom håller sockernivån på jämn nivå och påverkar inte kroppen negativt (då det är natur grejer) Finns i kapslar på Öob 60 kaps. för 20 kr =) 2 om dagen.
Riktigt riktigt bra råd tycker jag!
Den där känslan man har efteråt är värd att tänka på INNAN man stoppar den där kakan/godisen/glassen i munnen.