• Anonym (Mattias)

Blottat ollon - en hit

Omskärelse diskuteras i en del trådar. Men det finns ett bra sätt att vara fräsch utan att göra ingrepp i kroppen.
    Jag har sedan många år haft förhuden tillbakarullad. I början åkte den tillbaka, men numera är det nästan svårt att få fram den.
    Det har blivit naturligt att ha ollonet blottat.

Fördelar:
    - ingen flensost utan alltid rent och frächt!
    - Känsligheten minskar lite och man blir inte överkänlig utan kan "hålla på".
    - Flexibiliteten (att penis kan rulla på huden) finns kvar och är bra om det inte är perfekt glid, eller t ex vid analsex.

Hur gör ni/era män?
    Är det illaluktande ostiga ollon, eller sköna, blottade rena?

• Svar på tråden Blottat ollon - en hit
  • Anonym (Mo)
    Anonym (Hur?) skrev 2025-12-13 15:45:51 följande:
    Min är nånstsns mitt emellan hög och låg. Ärret är kanske 2 cm bakom ollonet. Ganska tight men hade väl gått att ta 1 cm till utan att det stramar för mycket. Aldrig nån förhud som täcker ollonet.

Jag hittade en privatläkare i Stockholm som specialicerat sig på omskärelse. Han var gammal redan då (mer än 10 år sen) och tvivlar på att han fortfarande är verksam. Jag skulle nog söka efter privatläkare som annonserar att de gör just omskärelse av icke medicinska skäl. Se till att läkaren har en positiv inställning till ingreppet och är villig att diskutera och visa hur mycket förhud som ska tas bort.
    Tack för informationen jag kommer att göra en omskärelse men låg och tajt verkar snyggast för att ärret syns mindre då. Just nu bor jag i Skåne så jag får se var någonstans det blir.
  • Jo01
    Anonym (Mo) skrev 2025-12-13 16:54:24 följande:
    Tack för informationen jag kommer att göra en omskärelse men låg och tajt verkar snyggast för att ärret syns mindre då. Just nu bor jag i Skåne så jag får se var någonstans det blir.
    Du har helt rätt, be dom lägga snittet så nära ollonet som möjligt. Så syns det mindre. Plocka sedan bort stygnen så tidigt som möjligt. Så blir det mindre synligt 
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (Mo) skrev 2025-12-13 16:54:24 följande:
    Ja, du tänker nog rätt där, låg och tajt tror jag är det bästa estetiskt. Mycket möjligt att jag valt samma om jag funderat lite mer på olika varianter när jag gjorde min. Å andra sidan är den tunnare insidan av förhuden som är kvar lite känsligare (fast inte lika känslig som ollonet) så det kanske är en fördel. Har läst att en del förespråkar hög av just denna anledning. Mitt ärr är hur som helst inte speciellt tydligt som tur är.

Lycka till och hoppas du blir lika nöjd som jag! Har inte ångrat en sekund att jag blev av med förhuden.
  • Anonym (Mo)
    Jo01 skrev 2025-12-13 17:33:37 följande:
    Du har helt rätt, be dom lägga snittet så nära ollonet som möjligt. Så syns det mindre. Plocka sedan bort stygnen så tidigt som möjligt. Så blir det mindre synligt 
    Jag ska göra det. Stämmer det att det blir svårare att onanera när man är omskuren. Min flickvän vill inte att jag gör det hon vill hellre tillfredsställa mig på sitt sätt.
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (Mo) skrev 2025-12-13 19:02:02 följande:
    Jag ska göra det. Stämmer det att det blir svårare att onanera när man är omskuren. Min flickvän vill inte att jag gör det hon vill hellre tillfredsställa mig på sitt sätt.
    En högst relevant fråga! Jag tycker inte det är svårare att onanera, men det blir skönast med lite glidmedel. Låter som du vill att det ska bli svårare, men det ska du nog inte räkna med.
  • Anonym (Mo)
    Anonym (Hur?) skrev 2025-12-13 19:18:28 följande:
    En högst relevant fråga! Jag tycker inte det är svårare att onanera, men det blir skönast med lite glidmedel. Låter som du vill att det ska bli svårare, men det ska du nog inte räkna med.
    Mest att min flickvän blir svartsjuk när jag onanerar på egen hand istället för med henne. Så nästa gång jag skriver här är jag omskuren. Så får ni reda på hur det har gått.
  • Anonym (Mo)
    Jo01 skrev 2025-12-13 17:33:37 följande:
    Tack jag har bokat en tid nu men är lite nervös gjorde din omskärelse mycket ont?
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (Mo) skrev 2025-12-14 05:08:08 följande:
    Tack jag har bokat en tid nu men är lite nervös gjorde din omskärelse mycket ont?
    Klart som fan att man är nervös! Men jag kan lugna dig med att för mig var det i stort sett smärtfritt och gick mycket enklare än jag kunnat tro. Under operationen är man förstås bedövad och känner ingenting. Bedövningssprutorna sätts i penisroten. Efteråt gjorde det inte heller direkt ont, mer som lite ömt och obehagligt den första tiden. Efter drygt en vecka kunde jag plocka bort stygnen och efter det kändes det knappt nånting av operationen. Sen dröjer det ytterligare några veckor innan man är fit for fight 😀

Man får vara beredd på att snorren ser ut som ett enda stort blåmärke den första veckan. Det är helt normalt och inget att oroa sig för. Jag jobbade som vanligt (kontorsjobb) dagen efter operationen.
  • Jo01
    Anonym (Mo) skrev 2025-12-13 19:02:02 följande:
    Det blir något svårare, eftersom man med skinnet lättare för det fram och tillbaka. Men med lite glidmedel så funkar det utmärkt. Din flickvän kommer bli supernöjd efteråt! 
  • Jo01
    Anonym (Mo) skrev 2025-12-14 05:08:08 följande:
    Klart du är nervös,  det var jag också inför. Prata med läkaren innan så du får snittet där du vill ha det. Jag rekommenderar att du väljer en tajt omskärelse, det bli klart finast. Och vill du att det ska synas så lite som möjligt så välj så nära ollonet som möjligt. 

Min operation. 
    Jag åkte från jobbet till kliniken och efteråt direkt till baka till kontoret och fortsatte att jobba. Så klart gjorde det lite ont när bedövning började släppa. Men inga problem att jobba. 

Lycka till!
Svar på tråden Blottat ollon - en hit