• Anonym (Mattias)

Blottat ollon - en hit

Omskärelse diskuteras i en del trådar. Men det finns ett bra sätt att vara fräsch utan att göra ingrepp i kroppen.
    Jag har sedan många år haft förhuden tillbakarullad. I början åkte den tillbaka, men numera är det nästan svårt att få fram den.
    Det har blivit naturligt att ha ollonet blottat.

Fördelar:
    - ingen flensost utan alltid rent och frächt!
    - Känsligheten minskar lite och man blir inte överkänlig utan kan "hålla på".
    - Flexibiliteten (att penis kan rulla på huden) finns kvar och är bra om det inte är perfekt glid, eller t ex vid analsex.

Hur gör ni/era män?
    Är det illaluktande ostiga ollon, eller sköna, blottade rena?

• Svar på tråden Blottat ollon - en hit
  • Anonym (Mo)

Okej tack för hjälpen det blir troligen i mitten på mars som jag ska göra omskärelsen. Tack för all information. Jag skrev när jag bokade att dom lägger snittet nära ollonet som möjligt och verkade inte va nåt problem. Men sen ska man träffa läkaren och så.

• Anonym (Mo)

Sen kanske det inte blir så stor skillnad mot nu jag har ju haft förhuden tillbakadragen alltid dygnet runt 1 månad av hygieniska själ.

• Anonym (Mo)

Jag hade velat göra det tidigare men jag är i inden mellan 19 januari 15 februari. På semester så jag fick en tid 15 mars preliminärt. 

• Jo01
    Anonym (Mo) skrev 2025-12-15 20:19:05 följande:

Sen kanske det inte blir så stor skillnad mot nu jag har ju haft förhuden tillbakadragen alltid dygnet runt 1 månad av hygieniska själ.

Fortsätt med att ha förhuden tillbakadragen. Så kommer det inte kännas så stort efteråt. Men det kommer se så mycket bättre ut. Och din känsla kommer vara riktigt skön.
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (Mo) skrev 2025-12-15 20:19:05 följande:

Det låter bra! Om man ser till hygienen blir det nog inte så stor skillnad mot att ha förhuden tillbakadragen hela tiden. Men du har ju säkert en del veck bakom ollonet nu. Det blir nog skönt att bli av med det och ser bättre ut. Jag tycker det är skönt att huden är helt sträckt och orörlig vid stånd.

Det är nog bra att ditt ollon redan vant sig vid att vara ute i luften. Jag tyckte det var lite småjobbigt den första tiden att det kittlade på ett lite obehagligt sätt. Du upplevde kanske samma sak när du började ha förhuden tillbakadragen.

Det är nog klokt att inte göra operationen innan du ska till Indien, även om det säkert är segt att gå och vänta. När man väl bestämt sig vill man bara få det gjort. Men tänk att hela den resa du nu har påbörjat är en upplevelse där varje del har sin tid. Att bestämma sig och ta steget att boka en tid. Känna sig nervös inför operationen. Komma till kliniken med nervositeten på topp. Luta sig tillbaka och låta läkaren göra sitt. En liten stund senare gå därifrån och det är äntligen gjort! Sen ta sig igenom läkningsprocessen och otåligt vänta på att se hur det blev. Känslan att ha fått en ny och finare kuk, och sen testa hur den funkar tillsammans med tjejen.

Skriv gärna här om du har fler frågor. Och skriv gärna sen hur det har gått. Det är nog intressant att följa för andra som går i samma tankar.
  • Anonym (Mo)

Det va lite jobbigt den första veckan med förhuden tillbakadragen med det gick över. Det tänker jag absolut fortsätta med. Jag har fått penisen undersökt av kirurgen som ska göra ingreppet det va en trevlig kvinna som kändes lugn och trygg vi pratade fram och tillbaka. Men kom överens om att det va bäst att lägga snittet så nära ollonet som möjligt låg omskärelse så ser det ut som att man aldrig har har haft nån förhud enligt henne. Sen diskuterade vi hur hur mycket förhud  som ska tas bort hon sa att det va bäst att ta bort så mycket som möjligt men jag kunde välja om jag ville ha lite kvar. 14 mars är operationssalen.

• Anonym (Hur?)
    Anonym (Mo) skrev 2025-12-21 18:12:00 följande:

Det va lite jobbigt den första veckan med förhuden tillbakadragen med det gick över. Det tänker jag absolut fortsätta med. Jag har fått penisen undersökt av kirurgen som ska göra ingreppet det va en trevlig kvinna som kändes lugn och trygg vi pratade fram och tillbaka. Men kom överens om att det va bäst att lägga snittet så nära ollonet som möjligt låg omskärelse så ser det ut som att man aldrig har har haft nån förhud enligt henne. Sen diskuterade vi hur hur mycket förhud  som ska tas bort hon sa att det va bäst att ta bort så mycket som möjligt men jag kunde välja om jag ville ha lite kvar. 14 mars är operationssalen.

Det låter som du hittade en vettig läkare, tror du kan känna dig trygg där. Jättebra att hon lyssnade på hur du vill ha det men också förklarar vad som blir bäst enligt hennes erfarenhet. Som jag redan skrivit tror jag också det är bäst att ta bort så mycket hud som möjligt utan att det blir obehagligt vid stånd. Jag skulle gärna haft det lite tajtare själv.

Några frågor av ren nyfikenhet. Hur hittade du kliniken/läkaren? Frågade hon något om varför du vill bli omskuren? Sa hon något om fördelar eller eventuella nackdelar?

Jag var hos en läkare först som bara konstaterade att min förhud inte var trång och verkade inte förstå varför jag ville ta bort den. När jag gick till.en annan läkare (som gjorde operationen sen) var det inga problem alls och han tyckte det var självklart att det blir mer hygieniskt. Lite intressant att höra hur olika läkare ser på detta med omskärelse.
  • Anonym (Mo)

Jag sökte på nätet. J?ag sa bara att förhuden besvärar mig vid samlag har en rätt så lång förhud åkte fram vid sex så ollonet blev inte stimulerar. Sen så har jag psoriasis så jag får sår ibland på förhuden. 

• Anonym (F.d.)

En av mina f.d. tyckte inte det var nån mening med att tvätta ollonet i tid och otid, då han menade att det "renar sig själv" mer eller mindre. Ibland var det stora flagor av flensost och jag sade bestämt nej till sex. Gå och tvätta dig, och han gjorde det. Men efteråt var jag inte alls sugen på sex.

Vid något tillfälle sa han att lukten av flensost gjorde honom kåtare, och det var då jag beslöt mig för att bryta med honom.

• Anonym (Aj)
    Anonym (F.d.) skrev 2025-12-22 19:35:53 följande:

En av mina f.d. tyckte inte det var nån mening med att tvätta ollonet i tid och otid, då han menade att det "renar sig själv" mer eller mindre. Ibland var det stora flagor av flensost och jag sade bestämt nej till sex. Gå och tvätta dig, och han gjorde det. Men efteråt var jag inte alls sugen på sex.

Vid något tillfälle sa han att lukten av flensost gjorde honom kåtare, och det var då jag beslöt mig för att bryta med honom.

Låter som en riktigt lat jävel som letade efter ursäkter för att få kunna slippa tvätta snorren. 
Svar på tråden Blottat ollon - en hit