• elizat

Hjälp oss få henne att sluta vakna MITT I NATTEN?!

Hej allihopa! Från ingenstans började vår dotter som nu är 4,5 månad vakna mitt i natten och vara vaken i ca 2 timmar innan hon somnar om... Det TÄR på oss.. Vad har ni för tips som kan göra det här lite bättre? Jag förstår inte hur det är möjligt då vi inte ändrat i hennes rutiner över huvud taget. Visserligen börjar en tand komma men hon verkar inte störas av det på ett negativt sätt? Enbart positivt då hon faktiskt är glad när hon vaknar.. (: Snälla hjälp oss! Tack. :)

• Svar på tråden Hjälp oss få henne att sluta vakna MITT I NATTEN?!
  • Litet My

Är hon hungrig eller bara sällskapsjuk?

Vi har försökt när barnen var små att inte börja tända lampor osv utan bara lägga oss brevid och försöka natta om igen, dvs göra skillnad på dag och natt-"det händer inget kul på natten"

• Tirem

Har inga tips eller råd tyvärr då jag sitter i exakt samma sits med min 4,5 månaders! Liten vaknade 00:30 och sover äntligen efter 30 minuters nattpromenad i regnet. Verkar dock sim om jag kommer få tillbringa resten av natten sittandes med henne i famnen. Kommer du på en lösning sp skicka den gärna vidare!

• Lilla Morran

Håll ut... Det är det enda rådet jag har att ge och som faktiskt fungerar. Om ni tycker att det är okej, så lägg henne i er säng, låt det vara mörkt och tyst så att hon lär sig att det är natt. Det här kommer inte sluta på ett par dagar, men var envis...

• niky40

Sitter själv med en vaken, förvisso pigg och glad, liten 4, 5 månaders i famnen.

• Kärlek84

Så hade jag det en period med min yngsta son. Vad jag än gjorde så somnade han inte om som innan. Så jag såg till att jag hade en massa bra serier hemma jag kunde kolla på tv på natten.

Jag hade ett gästrum som jag gick och la mig i med honom. Sen låg han där bredvid mig och jollrade lite medans jag tittade på tv. Men hade helt släckt och låg volym på så han skulle fatta att det var natt och "tråkigt"..

Det var iofs inget tips på hur du ska få din bebis att sova men ett tips på hur natten blir uthärdlig iaf       

• lövet2

Om hon är glad och nöjd, så låt henne vara vaken då! Under tiden kan ni sova gott ...

• tippen85

gilla läget å håll ut. låter som en utvecklingsfas å kommer gå över så småningom. vår dotter hade en sån fas runt 4-5månader å en vid 9mån. Jag tyckte d va svårt att tänka klart under den här tiden och man ville inget hellre än å sova. Jag lyckades (vad jag tyckte då) få vår dotter att sova tillslut i vår säng när hon vakna så där på natten. Men idag (hon är 2år)

• tippen85

ligger hon fortfarande i vår säng! Även om vi nattar henne i sin säng, så knallar hon över innan vi gått å lagt oss...

Svar på tråden Hjälp oss få henne att sluta vakna MITT I NATTEN?!