• Anonym (frågetecknet)

intimrakning: hur fan gör man??

jag förstår fan inte hur alla orkar raka sig där nere och stå ut detta plågande!
    jag har testat precis allt, det är billiga och dyra hyvlar, intimrakgel för flera hundra, rakapparater och vaxning.
    men det gör ju fan lika ont för det? och man får äcklig stubb dagen efter! fyfan, man måste ju dra rakhyveln fram och tillbaka och dra bort strån med pinsett i flera timmar för att få bort skiten!

är det så här det ska vara för att man ska duga? måste man raka sig varje jävla dag och pyssla om underlivet i timmar för att inte skrämma iväg männen? och hur gör ni för att bli av med den vidriga stubben och det hemska kliandet?? :O

det är på tiden att männen gör samma sak för oss kvinnor för att fatta vad vi utstår för dem!!

• Svar på tråden intimrakning: hur fan gör man??
  • Tealhawk

Eller så rakar man sig inte och står för det man tycker själv. Man måste inte ha världens djungel där nere bara för att man inte är helrakad.

These are not the droids you're looking for
  • Anonym

Nej, du är vacker ändå och duger precis som du är

• Pissenisse

Hm.. Jag använer billiga hyvlar och det har aldrig kliat. Rakar snabbt vid varje dusch, tar max en minut, och därför hinner det aldrig bli stubbigt.
    Men det verkar som att du inte vill raka så låt bli! Ta bikinilinhen om du känner behovet men annars låt bli!

• Anonym (frågetecknet)
    Tealhawk skrev 2012-09-26 15:21:05 följande:
    Eller så rakar man sig inte och står för det man tycker själv. Man måste inte ha världens djungel där nere bara för att man inte är helrakad.
     vill ju vara helrakad, gillar inte hår.. men får inte bort stubben!!
  • hej83

Slutat med det,passar det inte så kan dom dra.
    Gör det du trivs med.

Finns intim laser för 350 kr per gång, då ska det göras minst 4 ggr,så det är billigt och du slipper stubb,eller vaxa är mitt råd.  

• Tealhawk
    "är det så här det ska vara för att man ska duga? måste man raka sig varje jävla dag och pyssla om underlivet i timmar för att inte skrämma iväg männen? "

Fast om man läser det där verkar det inte alls som om du vill ha det, snarare att du tror att man bör ha det. Och det är två olika saker.
    These are not the droids you're looking for
  • Anonym

Jag låter vaxa mig på salong. Avskyr pubishår, både mitt eget och andras, hur naturligt det än må vara! Vaxas var 5:e vecka - smidigt och snyggt!

• Uppsalapojkarna

Jag tycker inte heller om att raka mig, men däremot så vaxar jag mig själv med weet warm vax.
    Det gör inte så ont, eller jo första gången man rycker strån som suttit länge och är grova, men de som växer ut blir mycket mjukare och tunnare om man tar bort de i tid.

Jag avskyr hår och kommer nog att testa laser sen någon gång när jag har pengar i överflöd.

• Anonym

skulle just föreslå TR att köpa Veet intim vax. prova med det o du ser efter ett tag att du inte har några irriterande hårstrån kvar.

även jag rakar mig, då mest när jag duschar: löddrar in antingen med raklödder eller så duschschampot med en rakborste. rakar nerifrån o uppåt, båda sidor om penis och sen upp till magen. Pungen får samma behandling.
    efterduschen o torkningen tar jag på DIALON om det skulle klia. det svalkar o känns hur skönt som helst. 

har du problem med rakning kan jag hjälpa dig om du bor i närheten i NVSkåne.   

• Anonym (X)

Jag rakar mig för min egen skull. Jag gillar inte att ha håret kvar, det bara kliar och så fastnar det tyvärr flytningar i håret som kan torka fast (vet att det låter jävla äckligt, men det är så det är). Svettas dessutom mindre utan håret. Jag tar hellre bort håret och jag tar bort rubbet!

Jag använder mig av billiga engångshyvlar och vanlig duschtvål. Försöker att liksom sträcka ut huden så mycket det går så att det inte blir veck och så att man inte missar någonstans och för att kunna raka så nära huden som möjligt. Det enklaste är ju om man har badkar så att man kan sitta och ligga ner och även använda spegel. Så får i alla fall jag bort allt... Tyvärr är det ju det här med stubben som kommer efter 1-2 dagar... Men då är det dags att raka igen... Har inga problem med det... Kliar ingenting efteråt, bara man smörjer in sig och det gör jag med helt vanlig lotion... 

Det enda sättet att slippa stubben på ett bra tag är väl det här med att vaxa... Det är dock ingenting jag testat och jag tvivlar på att jag kommer att göra det faktiskt :P Så, det blir fortsatt rakning :P :)

Svar på tråden intimrakning: hur fan gör man??