• Anonym (frågetecknet)

intimrakning: hur fan gör man??

jag förstår fan inte hur alla orkar raka sig där nere och stå ut detta plågande!
    jag har testat precis allt, det är billiga och dyra hyvlar, intimrakgel för flera hundra, rakapparater och vaxning.
    men det gör ju fan lika ont för det? och man får äcklig stubb dagen efter! fyfan, man måste ju dra rakhyveln fram och tillbaka och dra bort strån med pinsett i flera timmar för att få bort skiten!

är det så här det ska vara för att man ska duga? måste man raka sig varje jävla dag och pyssla om underlivet i timmar för att inte skrämma iväg männen? och hur gör ni för att bli av med den vidriga stubben och det hemska kliandet?? :O

det är på tiden att männen gör samma sak för oss kvinnor för att fatta vad vi utstår för dem!!

• Svar på tråden intimrakning: hur fan gör man??
  • Anonym (Epilatorn)
    Anonym (jsjsjd) skrev 2014-01-23 13:53:50 följande:

Usch. Du tar alltså epilatorn på musen? Fy för i hellskotta. Jag testade o visst det tar tid innan håret växer ut där, men nu har jag gått med en kal fläck i nästan 2 veckor, för du kan inte tro att jag fortsatte heller. Pjouh. Den smärtan.

Yes. Nu växer det ju inte speciellt mycket hår eftersom jag tagit bort det med laser. Men några hårsäckar antar jag lever fortfarande för det kommer fortfarande spridda strån här och där. Dessa åker med epilatorn.

Epilerar även under armarna. Gör ont som tusan men ack så skönt att slippa stubb, infekterade hårsäckar och röda prickar. Blir lent som en babyrumpa i flera veckor.
  • Anonym (jsjsjd)
    Anonym (Epilatorn) skrev 2014-01-23 15:18:16 följande:
    Yes. Nu växer det ju inte speciellt mycket hår eftersom jag tagit bort det med laser. Men några hårsäckar antar jag lever fortfarande för det kommer fortfarande spridda strån här och där. Dessa åker med epilatorn. Epilerar även under armarna. Gör ont som tusan men ack så skönt att slippa stubb, infekterade hårsäckar och röda prickar. Blir lent som en babyrumpa i flera veckor.

Armhålorna har jag bara hunnit ta 1 gång men tänker definitivt fortsätta. Jo nog fasen gjorde det ont. Min yngste son på 1 år började gråta så som jag kved o gnällde. Trodde jag skulle avlida
  • Hurgörman

Om man nu inte vill lasra bort eller köra epilator, hur gör ni då för att undvika röda prickar?? Jag blir fan helprickig och sen är det omöjligt att raka igen den närmsta veckan om man vill undvika blodsutgjutelse... *suck*

• Påven Johanna

Ingen aning, jag rakar mig aldrig. Jag vill inte se ut som en plockad kyckling.

• Anonym (män)

rakar mig med vanlig hyvel, torr-rakar mig, använder jag gel eller tvål så gör det jätte ont och blir inget bra resultat. 

sen skriver du
    "det är på tiden att männen gör samma sak för oss kvinnor för att fatta vad vi utstår för dem!!"

Vad är det för män du träffar? Alla jag har träffat de senaste 15 åren har varit hel rakade, skulle jag träffa en man med buske skulle jag lägga benen på ryggen och springa fort!

• idis78

Sysslar inte med hårborttagning i de intima regionerna. Har inte så mycket hårväxt att det är värt krånglet.

Min man har heller aldrig klagat... Han tar inte bort hår på sig själv heller.

• silhuett

Jag rakar då och då, när JAG känner för det. Just nu är det rejält vildvuxet sen några veckor tillbaka Men jag kommer väl ansa det förr eller senare. Gillar allra bäst att ta en trimmer och korta ner det till ca 0,5 cm.

Bikinilinjen vill man ju däremot ha renrakad, och det är svårt. Håller med dig TS om klåda och sveda och stubb Jag funderar på att skaffa en rakapparat för intimhygien, det kanske i alla fall räddar mig ifrån irriterad hud?

• Anonym (prickfri)

Jag har upptäck att vanlig deo roll-on hjälper mot röda prickar. Efter rakningen rollar jag på lite, (just nu Niveas black&white, haha.) på de ställen där det brukar bli prickigt. Rakar varje kväll i duschen, blir en rutin till slut, Kanske vore en ide att lasra bort,...

• klyban
    Anonym (frågetecknet) skrev 2012-09-26 15:18:58 följande:
    jag förstår fan inte hur alla orkar raka sig där nere och stå ut detta plågande!
    jag har testat precis allt, det är billiga och dyra hyvlar, intimrakgel för flera hundra, rakapparater och vaxning.
    men det gör ju fan lika ont för det? och man får äcklig stubb dagen efter! fyfan, man måste ju dra rakhyveln fram och tillbaka och dra bort strån med pinsett i flera timmar för att få bort skiten!

är det så här det ska vara för att man ska duga? måste man raka sig varje jävla dag och pyssla om underlivet i timmar för att inte skrämma iväg männen? och hur gör ni för att bli av med den vidriga stubben och det hemska kliandet?? :O

det är på tiden att männen gör samma sak för oss kvinnor för att fatta vad vi utstår för dem!!

Utstår?
    Är det så illa med män Skrattande
    Men vi vet, det är tråkigt att raka sig, det är ju så vi inte vet detta, eller hur Skål

• Anonym (Len)

Jag helrakar mig några gånger i veckan. Dock rakar jag i hårets riktning (inte benen) och visst kan det kanske upplevas som lite vasst men jag har aldrig några röda prickar eller kliande. Brukar även smörja in mig med aloe-vera efter rakningen. Min man helrakar sig också. Mot hårets växtriktning och han får ofta röda prickar. Ingen av oss har nån direkt djungel nånstans och maken har i princip inget hår på bröstet alls.

Har rakat mig sen jag var 14, är 37 idag.

• Anonym (P)

Att lägga en kvart varannan dag på att raka underlivet är inte aktuellt för mig. För att inte tala om alla pengar det kostar. Fattar inte heller att folk pallar och att de ens har intresset att lägga så mycket energi på könshår av alla saker man kan ägna sig åt här i världen.

• klyban
    Anonym (P) skrev 2016-03-11 10:09:14 följande:
    Att lägga en kvart varannan dag på att raka underlivet är inte aktuellt för mig. För att inte tala om alla pengar det kostar. Fattar inte heller att folk pallar och att de ens har intresset att lägga så mycket energi på könshår av alla saker man kan ägna sig åt här i världen.

Alla är olika och har olika prioriteringar, och lägga en kvart på detta inget de reflekterar över.
    Sen tror jag många med mig, som tycker det är sköt att vara rakad(jag man).
    Men sen är jag tyvärr lite lat här, så blir inte så himla ofta Oskyldig

Svar på tråden intimrakning: hur fan gör man??