• Anonym (frågetecknet)

intimrakning: hur fan gör man??

jag förstår fan inte hur alla orkar raka sig där nere och stå ut detta plågande!
    jag har testat precis allt, det är billiga och dyra hyvlar, intimrakgel för flera hundra, rakapparater och vaxning.
    men det gör ju fan lika ont för det? och man får äcklig stubb dagen efter! fyfan, man måste ju dra rakhyveln fram och tillbaka och dra bort strån med pinsett i flera timmar för att få bort skiten!

är det så här det ska vara för att man ska duga? måste man raka sig varje jävla dag och pyssla om underlivet i timmar för att inte skrämma iväg männen? och hur gör ni för att bli av med den vidriga stubben och det hemska kliandet?? :O

det är på tiden att männen gör samma sak för oss kvinnor för att fatta vad vi utstår för dem!!

• Svar på tråden intimrakning: hur fan gör man??
  • Anonym (aj)

Det gör så jäääääävla ont när man ska raka bort stubbet ju!? Börjar blöda och det svider och sticks och det blir inte alls babylent efteråt. Nää usch och fy. Brukar raka mig när håret har vuxit ut typ ½cm-1cm, då blir huden mycket lenare och det känns lite lyxigt då när man fått sitt rakning. 

• Ironhead
    Anonym skrev 2012-09-26 16:05:14 följande:
    skulle just föreslå TR att köpa Veet intim vax. prova med det o du ser efter ett tag att du inte har några irriterande hårstrån kvar.

även jag rakar mig, då mest när jag duschar: löddrar in antingen med raklödder eller så duschschampot med en rakborste. rakar nerifrån o uppåt, båda sidor om penis och sen upp till magen. Pungen får samma behandling.
    efterduschen o torkningen tar jag på DIALON om det skulle klia. det svalkar o känns hur skönt som helst. 

har du problem med rakning kan jag hjälpa dig om du bor i närheten i NVSkåne.   
    Är det ett stående erbjudande till alla som vill ha hjälp med rakning?
  • Anonym (frågetecknet)
    Anonym skrev 2012-09-26 15:26:18 följande:
    Jag låter vaxa mig på salong. Avskyr pubishår, både mitt eget och andras, hur naturligt det än må vara! Vaxas var 5:e vecka - smidigt och snyggt!
    var femte vecka? förlåt men hinner det inte bli värsta stubben på den långa tiden?
    Anonym (aj) skrev 2012-09-26 17:20:15 följande:
    Det gör så jäääääävla ont när man ska raka bort stubbet ju!? Börjar blöda och det svider och sticks och det blir inte alls babylent efteråt. Nää usch och fy. Brukar raka mig när håret har vuxit ut typ ½cm-1cm, då blir huden mycket lenare och det känns lite lyxigt då när man fått sitt rakning. 
    haha jag minns när jag var typ 14 och skulle raka mig där nere för första gången, också rakade jag mig UPPÅT, det gör jag aaaaldrig igen! svinont och blödde som tusan, kunde inte raka mig på ett tag då! :p

• Norrbrud

Ja tar alltid medhårs först. sen mothårs. alltid nice n cool från rfsu efter så man slipper röda prickar. blir alltid babylen i typ 2dar. sen kommer stubb men de lever ja med i en vecka :)

Har aldrig haft problem :) har venus rakhyvlar. dock gillar ja herrarnas bättre då de är vassare och gjorda för grövre hårstrån :)

• Anonym
    Anonym (frågetecknet) skrev 2012-09-26 18:58:03 följande:
    var femte vecka? förlåt men hinner det inte bli värsta stubben på den långa tiden?
    Anonym (aj) skrev 2012-09-26 17:20:15 följande:
    haha jag minns när jag var typ 14 och skulle raka mig där nere för första gången, också rakade jag mig UPPÅT, det gör jag aaaaldrig igen! svinont och blödde som tusan, kunde inte raka mig på ett tag då! :p

Nä, det hinner det inte bli. Det som växer ut är mjukt och fjunigt och inte det minsta stubbigt. Var 4:e - 5:e är fullt tillräckligt :)
  • sukiojag

Vaxar också på salong, var 4e v, ock jag störs absolut inte av det som växer ut! Mjukt och fint!

• Furstinna

Men nånting gör du ju helt fel. Jag vaxar. Snabbt och enkelt.

Nästan alla män jag träffat har varit rakade.

Du får väl sluta raka dig om du inte kan.

• Anonym (rakar inte)

Jag rakar absolut inte,  det blir bara kli och stickig stubb, trots att jag provat alla möjliga rakhyvlar osv.
    Jag använder veet hårborttagningskräm istället! funkar kanonbra,  Det som växer ut igen blir inte alls lika stubbigt och jag slipper kliandet! men var lite försiktigt första gångerna, börjar det stickas eller svida skölj bort det direkt!!! Det är inte skönt att bli skinnflådd!! 

• Anonym (Vax?)

Ni som vaxar. Hur gör ni med blygdläpparna, de är ju mjuka och håret finns ju lite här och där. Hur kommer man åt allt?
    Tycker det verkar skitsvårt, men vill gärna.  

• sukiojag

Anonym(vax) Jag vet inte hur de som vaxar själva gör, men på salong delar de på dom och stryker på små partier i taget med vax, så inte hela läpparna blir flådda, men jag antar att man gör så själv oxå...

Svar på tråden intimrakning: hur fan gör man??