• Anonym (frågetecknet)

intimrakning: hur fan gör man??

jag förstår fan inte hur alla orkar raka sig där nere och stå ut detta plågande!
    jag har testat precis allt, det är billiga och dyra hyvlar, intimrakgel för flera hundra, rakapparater och vaxning.
    men det gör ju fan lika ont för det? och man får äcklig stubb dagen efter! fyfan, man måste ju dra rakhyveln fram och tillbaka och dra bort strån med pinsett i flera timmar för att få bort skiten!

är det så här det ska vara för att man ska duga? måste man raka sig varje jävla dag och pyssla om underlivet i timmar för att inte skrämma iväg männen? och hur gör ni för att bli av med den vidriga stubben och det hemska kliandet?? :O

det är på tiden att männen gör samma sak för oss kvinnor för att fatta vad vi utstår för dem!!

• Svar på tråden intimrakning: hur fan gör man??
  • Anonym (frågetecknet)
    Anonym (Vax?) skrev 2012-09-27 20:45:31 följande:
    Ni som vaxar. Hur gör ni med blygdläpparna, de är ju mjuka och håret finns ju lite här och där. Hur kommer man åt allt?
    Tycker det verkar skitsvårt, men vill gärna.  
    blygdläpparna är det väl inte så noga med? bara att raka sig med en vanlig engångshyvel hur ofta man vill, huden är ju inte alls så irriterad där! fan vad ont att vaxa där...
  • Anonym (Simone)

Skiter i att raka/fixa, har en tilltalande muff ändå. Passar den inte får väl männen eller kvinnorna söka sig någon annanstans. Simple as that my sisters! ;)

• Anonym (Li)

Jag prövade att raka i tonåren, men det blev ju sticksigt så fort! Dagen efter... Nej, det var mycken möda för absolut ingenting! Nu är jag 23 och skulle aldrig få för mig tanken att raka mig där igen.

• Anonym

Hur gör ni för att det inte ska bli röda prickar efter att man rakat??

• Greven03

Vid intimrakning - lyft inte rakhyveln från huden. Drag den fram och tillbaka och behåll hudkontakten hela tiden. Likadant under armarna. På med rakgele och drag hyveln fram och tillbaka utan att lyfta. Vips, två tre drag och du är klar.

• Anonym (hemmavax)
    Anonym (Vax?) skrev 2012-09-27 20:45:31 följande:
    Ni som vaxar. Hur gör ni med blygdläpparna, de är ju mjuka och håret finns ju lite här och där. Hur kommer man åt allt?
    Tycker det verkar skitsvårt, men vill gärna.  
    Små partier om gången. Jag använder bikinivax till dom känsligare delarna och vax med strips till bikinilinje osv (det tar bättre men gör ondare). Kan ju inte se allting så mycket är på känsel, alltså känna med fingrarna var man ska stryka på vaxet. Salong är bättre men ibland orkar jag inte gå dit. Jag vaxar ibland och rakar ibland.
  • Anonym (w)

Jag får också massor med röda prickar och det är ju inte heller så snyggt!!

• Anonym (Epilatorn)

Jag har lasrat bort håret på venusberget, en mycket bra investering enligt mig! Visserligen kommer det lite spridda strån här och där fortfarande och de tar jag bort med en epilator. Har aldrig stubb och aldrig hår på utväxt heller. På blygdläpparna och bak i rumpan rakar jag varje dag i duschen, ingår liksom i rutinen och tar ungefär en minut max.

• Anonym (Epilatorn)

Just det, inga röda prickar heller.

• Anonym (jsjsjd)
    Anonym (Epilatorn) skrev 2014-01-23 13:40:02 följande:
    Jag har lasrat bort håret på venusberget, en mycket bra investering enligt mig! Visserligen kommer det lite spridda strån här och där fortfarande och de tar jag bort med en epilator. Har aldrig stubb och aldrig hår på utväxt heller. På blygdläpparna och bak i rumpan rakar jag varje dag i duschen, ingår liksom i rutinen och tar ungefär en minut max.

Usch. Du tar alltså epilatorn på musen? Fy för i hellskotta. Jag testade o visst det tar tid innan håret växer ut där, men nu har jag gått med en kal fläck i nästan 2 veckor, för du kan inte tro att jag fortsatte heller. Pjouh. Den smärtan.
Svar på tråden intimrakning: hur fan gör man??