• Suzette81

    Positivt RFSU, negativt Clearblue Digital - vad tror ni?

    Jag hade min senaste mens 12 augusti och slutade då helt med P-piller. Har idag ännu inte fått mens. Jag är trött, mår illa efter jag ätit och tycker att brösten blivit lite större. Jag har i veckan tagit 5 graviditetstest: 2 från RFSU som varit positiva och 3 från Clearblue Digital som varit negativa i följande ordning: Kväll 25 sept RFSU positivt Morgon 26 sept Clearblue digital negativt Eftermiddag 26 sept Clearblue digital negativt Morgon 28 sept RFSU positivt Morgon 30 sept Clearblue digital negativt. Nu vet jag varken upp eller ner! Trodde inte jag skulle bli gravid så snabbt och blev väldigt chockad, men nu vill jag inget hellre än att det ska finnas ett litet barn i min mage. På bilden ser ni RFSU testet. Vad tror ni? Är jag gravid? Vad ska jag göra? Kram

  • Svar på tråden Positivt RFSU, negativt Clearblue Digital - vad tror ni?
  • Tess26

    hmm...har du bilder på dom andra testerna? Jag hade typ totalblankt förra lördagen på rfsu men på måndagen fick jag gravid på digitala..

  • ummabdilleh

    jag hade negativ pa vanlig och gravid 1 till 2 veckor pa digitala..tog det digitala 1 tim efter det vanliga som var negativt

  • Lillis80

    Tyvärr tycker jag det där mer ser ut som utfluten färg, som det kan bli fastän det är negativt. Ett positivt streck ska vara rakt och och lika brett som kontrollstrecket. Jag har alltid fått skarpa kanter på mina positiva dessutom (men vet inte om det MÅSTE vara så). :( Men med det är det inte sagt att du inte är gravid. Gå till mvc och testa där tycker jag, alt. ta ett nytt test om ett par dagar.

  • Suzette81

    Har inte bild på det första tyvärr, men där var strecket rakt, men fortfarande svagt... Clearblue digital visade bara texten "Inte gravid".
     
    Jag ringde barnmorskan som sa att om testet visar positivt så ä det positivt, men det känns inte riktigt som jag vågar lite på det. Har tid för VUL 15 oktober. Orkar inte vänta...

  • Tess26

    fast det digitala borde vara positivt om det är positivt tänker jag? har ju sett många härinne,inklusive mig själv,med supersvaga eller blanka test som ändå fått gravid på digitala..

  • Lindsey Egot the only one

    Det kan ju vara fel på det digitala! Jag har bara testat med de traditionella och de har alltid visat rätt och kan ibland visa resultat innan mensen uteblir. Köp inga mer nu utan vänta tills ul och lev som om du vore gravid. Dvs uteslut det som man inte ska äta och dricka under en graviditet.

  • Tess26
    LindaEfraim skrev 2012-09-30 09:34:03 följande:
    Det kan ju vara fel på det digitala! Jag har bara testat med de traditionella och de har alltid visat rätt och kan ibland visa resultat innan mensen uteblir. Köp inga mer nu utan vänta tills ul och lev som om du vore gravid. Dvs uteslut det som man inte ska äta och dricka under en graviditet.
    Fast 2 positiva rfsutest skrev hon och 3 digitala och dom digitala var negativa....
  • Suzette81

    Jag får väl helt enkelt vänta och se! Är idag 17 dagar över BIM men det kan ju bero på andra saker än graviditet. Jag håller tummarna

  • Miss P71

    Jag hade nog gått på de testen som du fått positivt på. Verkar ju lustigt att du får positivt på dem från RFSU. men inte på de andra.

  • EQ85

    ditt rfsu på bilden är negativt tyvärr. färgrester.
    här är en bild på ett positivt (mkt tidigt)
    såg ditt andra ut ungefär så?



     


  • Suzette81

    Ja! Så såg mitt andra ut, fast lite rödare. Fotograferade aldrig det tyvärr... Jag får väl bara vänta tills VUL den 15e och se vad som händer.

  • EQ85
    Suzette81 skrev 2012-09-30 16:17:23 följande:
    Ja! Så såg mitt andra ut, fast lite rödare. Fotograferade aldrig det tyvärr... Jag får väl bara vänta tills VUL den 15e och se vad som händer.
    då ser det ljust ut ju
    så såg mitt ut på äl+9 med första tösen.

    håller tummarna 
  • Suzette81

    Tack för alla svar! Idag gjorde jag ett CB-test och det blev ett solklart plus! Om uträkningen stämmer är jag gravid i vecka 5. Antagligen har mina hcg-nivåer varit för låga tidigare vilket gjort att jag fått varierande testresultat. Det finns alltså hopp - även om strecket är väldigt tunt. Kram!!!

Svar på tråden Positivt RFSU, negativt Clearblue Digital - vad tror ni?