KimPossible skrev 2012-09-30 21:48:37 följande:
Om min man skulle be mig stryka en skjorta för att han själv inte hade tid, skulle jag (om jag inte har fullt upp med något annat) självklart göra det. Jag är rätt snäll. Detsamma skulle han göra för mig om jag bad honom.
Lagar mat gör jag (och han, när det är han som lagar) inte till honom specifikt, utan till hela familjen inklusive mig själv. Visst kan jag servera honom en whisky om han frågar, men han brukar vara rätt bra på att själv plocka fram glas och flaska om han känner för en pinne.
Grejen är att vi visst hjälper och bryr oss om varandra, men vi har helt enkelt inte könsuppdelade sysslor här hemma. Vi hjälps åt, med allt.
Tja, varför man inte vill leva som du? Kanske för att man inte trivs med det.
Bara ett litet smakprov, det kom fram en hel del när man googlade;
dressmann.com/sv/Tips--Rad/Tips--Rad/Skjortgu.../
Själv har jag mest t-shirts, stickade tröjor och liknande, vilka aldrig behöver strykas. De är snygga ändå, och självklart tar vi hand om kläderna även om vi inte stryker. Eller, min man gör, jag tvättar väldigt sällan.
Men det är klart, består ens garderob av gabardinkjolar i tantmodell och knytblusar i skrynkelbomull så förstår jag att man måste stryka.
Härligt att höra att du är snäll, det är säkert din make med men på många i denna tråden låter det som om man aldrig skulle kunna tänka sig att göra något så förnedrande som att stryka mannens skjorta.
Man ska sköta sitt och skita i annat. Stenhårt!
Förutom när det kommer till gräsklippning, vedhuggning eller annat traditionellt manligt, då går det minsann bra att manen gör det!