• Helhjärtat

Gravid efter IVF i september 2012

Hej! Här kan vi som fick plus efter IVF i september samlas! Nu håller vi tummarna för att det är våran tur efter lång väntan. Äntligen är vi gravida! :)

Följ dina drömmar
  • Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012
  • aqua84
    Frankie86 skrev 2013-06-15 16:11:28 följande:
    Jag tror att jag det sipprar vatten.

Kände hur det kom som en liten stänk i trosorna när jag stod ute med grannen. Sen rann det ännu mera och trosorna är alldeles blöta.

Kan det vara något annat än vattnet som börjat sippra?

Kanske bäst att lägga i en binda för att ha lite koll på läget?

Det va så det börja för mig...Fast förlossningen trodde det ev kunde vara vattniga flytningar...men ring in o kolla med dem!
  • Frankie86

Jag har ringt förlossningen som gissade på antingen slemproppen eller vattnet. Eftersom han inte är fixerad så får vi komma in på en kontroll på deras mottagning.
    Har lite mera molande värk nu. Håll tummarna för mig nu :)

• Frankie86

Nu har vi varit inne på kontroll. Vattnet har gått och sipprar hela tiden. Fina hjärtljud på bebisen, värkar som kommer 2st per tionde minut men inte tillräckligt kraftiga och regelbundna.
    Så vi är på väg hem igen. Egentligen rätt skönt för jag önskar vara mera öppen när vi kommer in på riktigt, var bara öppen 2cm nu och hade en del av livmoderhalsen kvar men den var mjuk.

Så nu behöver jag inte gå över iaf! Barnmorskan trodde att vi hade bebisen på armen i morgon :)

Nu hem och köpa godis och kolla på film :)

• Frankie86

Ja nu är det spännande. Men på undersökningen hade jag två värkar på tio minuter, nu är det ca 6-7min mellan värkarna :( detta blir en lång natt hemma känns det som.

Men om det inte satt igång ordentligt på måndag 8:30 så får vi komma in på igångsättning. Skönt att ha ett datum iaf :)

• caroline 32

Min bebis hickar i magen så hela sängen gungar;)

Kram och kämpa på Frankie, nu är det nära!

• Frankie86

Åh va mysigt Caroline!
    Snart har ni eran bebis här också!

Vankar av och till här hemma. Känns så konstigt att det rinner en massa vatten hela tiden. Nu ligger värkarna på ca 3-4min mellanrum. Men jag vill vänta ett tag till innan vi åker in.

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012