Gravid efter IVF i september 2012
Hej! Här kan vi som fick plus efter IVF i september samlas! Nu håller vi tummarna för att det är våran tur efter lång väntan. Äntligen är vi gravida! :)
Hej! Här kan vi som fick plus efter IVF i september samlas! Nu håller vi tummarna för att det är våran tur efter lång väntan. Äntligen är vi gravida! :)

Vad glad jag blir över att se era ultraljudsbilder och få veta att det har gått så bra för er alla. Blir känslan av att vara gravid annorlunda efter att ni fått se er lilla bebis? Helt fantastiskt och ett jättestort GRATTIS till er alla.
Grattis Nina och välkommen hit! Efter att ha kämpat så länge för att få till ett syskon är det overkligt när det sker. Jag och min sambo gjorde utredning för 3 1/2 år sedan och började våra behandlingar för 2 1/2 år sedan. Vi har nu blivit gravida på vårt 3:e (eller 4.e/avbrutet i sista stund) ivf försök och jag är så stolta över att vi har lyckats den här gången. Vad är Assisted hatching Nina?
Känner mig rätt gravid, ömma bröst, trött och kissnödig hela tiden, härlig känsla
!
En skön och lyckosam vecka önskar jag er alla.
!Grattis Lillflickan!
Välkommen Nina!
Åh nu vill jag ha mitt vul! men får vänta tills på måndag nästa vecka.
Gick idag in i v8 (v7+0) känns helt otroligt. Vet att denna tid känns som längst väntan. Bara man passerat v12-13 så går det rätt fort, det är vad jag minns från graviditeten med dottern iaf.
Än så länge har jag svårt att njuta eftersom jag precis börjat nytt jobb, undrar hur dom kommer ta min nyhet. Är så nervös! men om allt ser bra ut så tänker jag vänta till efter nyår med att berätta.
Hur tänker ni andra på att berätta för arbetsgivaren?
Min vet redan då jag gjort bruttolöneavdrag. VD:n hade frågat kollegan på lönesamtalet om jag var gravid när jag mådde illa efter äggplocket i våras. Tänkte att det var bäst att berätta innan han funderade för mycket. 1/3 av jobbet vet nu. Har ju varit lite svårt att dölja alla gånger jag har varit borta så de som är närmast har vetat länge. Jag är inte bra på att slingra mig :(
Kan tillägga att snälla kollegan ringde direkt efter och skvallrade till mig. Såna kollegor ska man vara rädd om.
Skönt med snälla kollegor! Men vilken konstig vd, det har väl inte denna med något att göra? Framför allt inte diskutera med en annan kollega? För att få fram skvaller då möjligen? Usch!
Hoppas på förstående från mina närmsta chefer, jag är ju fortfarande provanställd. I värsta fall blir jag arbetslös och får stämpla.
Jag tycker han var snäll VDn. Ville väl inte stöta sig med mig utan kolla om han hade rätt först eller nåt. Bara kolla läget helt enkelt. Han är väldigt trevlig. Litet företag så vi jobbar ganska nära varandra.