Gravid efter IVF i september 2012
Hej! Här kan vi som fick plus efter IVF i september samlas! Nu håller vi tummarna för att det är våran tur efter lång väntan. Äntligen är vi gravida! :)
Hej! Här kan vi som fick plus efter IVF i september samlas! Nu håller vi tummarna för att det är våran tur efter lång väntan. Äntligen är vi gravida! :)
Åhh, vad är det för fel på mig?
Har hört talas om morgon-illamående men att vakna kl 3-4 på morgonen pga det känns ju väldigt värdelöst.
Fortsätter det här så måste jag börja ta åksjukepiller.
På fredag är det dags för inskrivningen på mvc, nått att se fram emot.
Börjar få en liten bula på magen nu med. Få se hur fort den växer nu då :)
Brösten ska vi inte snacka om. Kommer inte orka bära dom innan detta är över =P

Min chef berättade jag för dagen innan äggplocket eftersom jag skulle vara sjukskriven. Ingen annan på jobbet vet men tänker varje dag att jag ska berätta.. Vet inte hur jag ska säga det bara. Idag ringde jag och bokade första mötet med mvc. På tisdag ska jag dit. :) vet ni om man bokar rul redan nu?
Rul får man bokat efter inskrivningen hos bm. Iaf här i sthlm. Tror att vi fick brev hem från ultraljudsmottagningen, men jag kommer inte ihåg helt.
Nedräkningen till vul har börjat, 6 dagar kvar :)
Nicke jag mår illa flera ggr om dagen på olika tider;((. Värdelöst! Spyr inte men mår kymigt som tusan. Känner mig sjuk på något sätt, huttrig osv. Har idag köpt salta kex, salta jordnätter, lakrits och clementiner med till jobbet. Det är ungefär det jag är sugen på;)). I dag i alla fall!
Låter ungefär som jag Caroline. Mår hur dåligt som helst. Fast för mig är det hela tiden. Tur jag är sjukskriven. Förstår inte hur jag ska kunna jobba nästa vecka. Ingen matlust alls heller. Helt hopplöst.
Jag har hört att för mycket lakrits inte är bra när man är gravid. Kommer inte ihåg varför. Har jag rätt?
Hej den 19/9 gjorde jag min insättning, blev isci inte ivf. Fick tillbaka två befruktade ägg är idag i v 7+6. Ska på torsdag på mitt första vul hos min gyn läkare. efter det skulle jag kontakta mvc om inskrivning. Är jätt nervös inför vul hoppas att båda finns kvar.
Är jätte svullen särskilt frammåt kvällen. Har en så länge sluppit illamåendet.
Hjälp! Höll på att svimma när jag väntade på bussen till sjukhuset! Har aldrig hänt förut. Mycket obehagligt. Som tur var blev det bättre när jag satte mig ner på den iskalla bänken.