• Anonym (prutt?)

är mina pruttar normala

jag pruttar/fiser väldigt ofta, har tre barn, 2, 4 och 7 år gamla. Nu undrar jag en sak, mina fisar är tysta och när dessa kommer ut så lyder ett "schhhhh" ljud, följt av en stark lukt av ruttna ägg och sura svett strumpor. är det okej trots tre barn? funkar jag fortfarande på köttmarknaden?
    kan tyvärr inte lägga upp en bild då mina fisar inte syns, sorry... 

• Svar på tråden är mina pruttar normala
  • Anonym (prutt?)

han säger att han inte bryr sig och att han får göra det för han är man...

• RazorTongue
    Anonym (prutt?) skrev 2012-10-01 23:10:20 följande:
    han säger att han inte bryr sig och att han får göra det för han är man...
    Din karl är en mansgris, och han har vanföreställningar. Prutta på du. Gillar han det inte kan han ju gå någon annanstans då, eller ta sina saker och dra.
  • Glädje58

Hej ts Glad

Sånt här ska man inte skita i. En del tycker att det är som en fis i rymden men de vet inte vad de pratar om. Jag tycker att du tar och pratar med din man igen. Men se till att det är en mysig miljö. Jag tänkte just föreslå lite tända ljus men vid närmare eftertanke, nej låt bli. Gas och eldslågor är ingen bra kombination.

Fixa en brakmiddag för honom så han blir på gott humör. Lite ärtsoppa är inte fel. Sen är det dags för dig att framföra dina önskemål om att få fisa lika mycket som han. Så tänk nu bara på vad du ska säga. Skit i andra, skit i vad som visas på teve ikväll, skit i jobbet, skit i toalettstolen för den kan du göra ren i morgon. Men skit inte i byxorna för det är trevligt om du har några fina på dig.

Jag funderar på om du ändå inte kunde ta ett kort på dina fisar. Kan du inte fisa när du är riktigt lös i magen. Rikta rumpan mot en vit vägg, var beredd med kameran, fis. Där har du det förevigat, både i kameran och på väggen. Förresten skit i väggen, gör det på toa istället.

• torka

Jag tycker faktiskt att det är viktigt med lite självkontroll här. Herregud fattar inte vad det är för fel på folk! Man kan inte gå runt och gasa hur som helst. Jag är smal, blond och klär mig snyggt. Jag har välartade barn och en rik man (själv jobbar jag deltid i vården).

Visst att väder har passera min nedre ballongknut men om man bara äter rätt och rör på sig så är problemet löst. T ex så tar selleri ut ägg, och morot neutraliserar ärtsoppa. Det är var och ens ansvar att hålla reda på sånt här, inte komma och gråta ut sen för att era män gått och varit otrogna.

Regelbunden motion är också jätteviktigt! Löpning kör jag (och därför är det det enda som räknas). Så fort jag löpt ut ur mitt villaområde kan den ackumulerade gasen tillåtas att spridas över de skånska slätterna.

Det var bra att du lyfte den här frågan TS för jag tycker det är väldigt viktigt att man rådfrågar FL om saker i sitt liv är ok. Man kan inte bara gå runt och vara nöjd om man inte jämfört sig med någon annan först. Nu t ex vet jag att jag är bättre dig och alla andra, och kommer därför påpeka min excellens i varje annan tråd jag deltar i.

• Anonym

Ät mindre med lök, bönor m.m

Det gör susen vet ja.

• Anonym (Nebula)

Jag brukade aldrig fisa framfor min make men nu nar jag ar gravid sa fiser jag cirka 150 ggr per dag sa det ar svart att halla nagot inne utan att svava upp i luften som en varmluftsballong - sa jag har ju inget annat val an att "latta pa trycket i min rymddrakt" som jag sa fint kallar det. Mina luktar ju visserligen ingenting men det later ungefar som att det ar en jordbavning pa gang och sedan flyger jag upp ur soffan sakert 2-3 cm varenda gang jag fiser. 

Min make haller pa att skratta ihjal sig varendaste gang, ibland fiser han ocksa sa jag slipper kanna mig ensam! Han har dock forklarat att kombinationen av att jag studsar upp i luften och mitt roda ansikte varje gang jag fiser helt enkelt ar oemotstandlig.. sa jag tanker att problemet inte ar dina fisar utan kanske din karl eller kanske det faktum att du inte ser nog sot ut nar du fiser! Jobba pa fis-ansiktet helt enkelt TS!!

• Mine18

Rolig tråd och roliga inlägg, haha ;) jag och min sambo fiser ikapp om man e lite kass i magen, han har inget emot det och inte jag heller. Stå på er och Fis!!!! Fiser dem så fiser vi! Vi har samma kropp och samma organ och äter (i stort sett) samma mat. Så Fis på och skratta bort de om det ska va så:) FIS!!!

• Anonym (prutt?)

vet inte vad jag ska göra, får se om min kost. men jag kommer ju ändå att prutta ändå, jag är människa, jag får inte prutta alls, lukt eller ej, ljud eller ej, inga pruttar!

• Mine18

Bra :) och ja det med kosten e en bra idé! Jag pruttar varje dag och de e skönt för man behöver det, däremot luktar det som du beskriver om jag har ätit socker (i vilken form som helst) men har jag inte det så luktar det ibgenting ;)
    Prutta är livet

• Anonym

Äter du mycket lök och rotfrukter?

Jag älskar dessa men direkt jag ätit det så kan jag räkna ned ca 1,5-2timmar sedan så lägger jag tysta illaluktande fisar. Det beror i mitt fall på att min mage inte klarar av att behandla något slags ämne i dessa och då skapas en gas som luktar ägg:D

Svar på tråden är mina pruttar normala