• Strandhem

I väntan på IVF...

Ska på första mötet nu i oktober inför IVF . Nervöst men spännande. Samtidigt så rädd för att det ska visa sig att det inte går. Innan har jag ju kunna tänkt och tröstat mig med att det finns ju alltid IVF....

• Svar på tråden I väntan på IVF...
  • Flurry

Hej!
    Samma situation här, fast vi ska in i November. Det är nervöst att kunna tänka sig att det kan bli en liten någon gång nästa år Glad men samtidigt otroligt nervöst att få beskedet att det inte går eller att man lyckas halvvägs.

Vi har väl typ ingen chans att kunna göra barn som vanliga människor eftersom jag nästan inte har någon ägglossning och min man har dåligt med simmare.

Man har 100 frågor om hur man ska leva, äta, om vikten spelar in, motion. Man vill ju verkligen göra rätt så man kan få det där efterlängtade plusset

Hoppas hoppas vi båda har tur, vore kul om vi kunde följas åt. Lycka till!

• Strandhem

Hej "Flurry"

Tycker absolut att vi ska följas åt med vår kamp.

Går just nu och håller tummarna för ett plus om två dagar, chansen är liten men jag har ätit pergotime dubbeldos och hade fina ägg enligt min gynekelog, men efter att ha försökt i nu tre år så känns det som om det är något annat som inte riktigt vill fungera, vem vet den där lille spermien kanske inte tränger in i äggen eller nått, man kan ju alltid hoppas att det är det, känns värre om problemet är att det inte vill fästa!!!
    Blev dock så lurad känns det som av pergotimekuren (stimulerar ägglossning) då jag började få kraftiga flytningar och ömma bröst nu någon dag innan beräknad BIM, dock efter lite googlande såg jag att det är en vanlig bieffekt på Pergotime. Har du också ätit Pergotime?
    Men man kan ju alltid hoppas på ett plus trots allt. Hoppet lämnade inte Pandoras ask och tur är väl det Glad

• Strumpan81

Hej! I samma sitts här. Vi har försökt få barn i snart 1,5 år. Utredningen visar att vi båda är topp fertila och inga fel har kunnat påvisas. Föra veckan skickens vår remiss till en privat ivf klinik och vi har fått info om att behandlingen ska börja i okt/nov.

Jag känner precis som du Strandhem, spännande med ivf och möjlighet till en liten 2013 - men också skränande om detta inte funkar. Har en del vänner som fått göra upp till sju ivf innan lyckad graviditet. Mardröms scenario.

Vi satsar på att 2013 är vårt år!!

• F r u B1

Hej!! får man hoppa in här:) väntar nämligen också på börja vår ivf behandling.
    Vi går och väntar på att få våran kallelse till vårt första besök på sahlgrenska.
    Hur lång tid tog det för er att få eran kallelse från det att remissen skickades?
    Vi har väntat i snart 4 månader och den här väntan är fruktansvärd..att inte veta..

vart ska ni gå nånstans?

• lykke11

Hoppar också in här. Min sambo och jag står i kö till ivf i Malmö (RMC). Dock är det 5 månaders väntetid och vi har bara varit med ett par veckor. Jag hoppas verkligen att ivf kommer funka för oss.

• Mia7601

Hej! Jag hoppar också på här om det är ok. Jag och min man har varit på första besöket på rmc i malmö och väntar nu på att få komma på nästa besök för att planera ivf. Fy vad väntetiden är jobbig. Vi väntade 2,5 mån på första besöket och nu är det 4-5 mån tills nästa.

• F r u B1
    Mia7601 skrev 2012-10-11 20:26:07 följande:
    Hej! Jag hoppar också på här om det är ok. Jag och min man har varit på första besöket på rmc i malmö och väntar nu på att få komma på nästa besök för att planera ivf. Fy vad väntetiden är jobbig. Vi väntade 2,5 mån på första besöket och nu är det 4-5 mån tills nästa.
    Vad gjorde ni på första besöket? ochvad ska ni göra på andra besöket? Fick ni veta när ni skulle börja er behandling?
    Suck vad väntan är jobbig..vi har två veckor kvar till första besöket
  • Mia7601

Vid första besöket gick dom igenom våra prov som vi tidigare lämnat. Vi gjorde nya undersökningar och efter det togs beslut att erbjuda oss ivf. Så nu är det bara att vänta tills man blir kallad för att gå igenom hur behandlingen ska läggas upp. Jag fick dock veta att det blir ett långt protokoll för oss. Men just nu är det 4-5 mån väntetid tills vi får komma på nästa besök. Känns som om man bara går och väntar hela tiden.

Svar på tråden I väntan på IVF...