Anonym (Mimmi) skrev 2012-10-02 19:46:08 följande:
Det är svårt att ge konkreta råd när du inte berättar exakt vad det är hon kräver, förutom förändring i sommarumgänget. Det är en skitsak att stämma för, så det borde finnas något mer.
Mitt råd till dig är att vända dig till en advokat för rådgivning, då kan du också få information om olika möjligheter att få hjälp med viss del av finansieringen av advokatkostnader under en process. Det blir svårt för dig att driva processen själv, eftersom du inte ens har förstått pappren som du har fått av advokaten.
Så, boka en tid hos advokat, och meddela ditt ex advokat om att du har för avsikt att anlita ett ombud.
Jo jag förstår vad hon skriver men går inte med på det. Det är petiga saker och tex att jag ska skriva på att hon ska få hela barnbidraget vilker hon redan har. Hon skriver oxå att hon ska stå för kläder till barnen och jag har då inte sett ett enda plagg komma till mig så det står jag själv för.
Bara larviga saker men med pengar kommer man tydligen långt.
Jag skulle kunna gå upp i rätten och jag säljer min lägenhet men då har jag ju ingenstans att ha barnen...