• Lotta Kvarnung

Testpanelen av höstens funktionsplagg

Hej!

Detta är en tråd för testpanelen som från måndagen den 8e oktober vecka 41 till måndagen den 29e oktober vecka 44 kommer att prova Åhléns funktionella ytterplagg. Panelen kommer här att lägga upp bilder, posta och diskutera kring plaggens passform, design, funktion och kvalitet.

Vi ses Glad

// Lotta*
  • Svar på tråden Testpanelen av höstens funktionsplagg
  • ScillaBlå

Färgerna är väl det enda som min tjej motsätter sig. Hon fick blå jacka och svart mössa. Annars är hon i en riktig princessålder så rosa och lila hade ju varit bättre. Mössan tycker jag är jättesnygg, men dottern vill helst ha sin gamla röda  =)

• vintermor

I dag var det premiär för sonen att testa kläderna eftersom det äntligen var regnuppehåll. Upplevde tidigare att jackan var lite snäv men den passar jättebra, han kunde få in en fleecetröja också ovanpå den vanliga tröjan vilket behövdes då det bara var strax över nollan i morse.

Då jag skulle hjälpa honom med att sätta banden på byxorna under skorna hängde det ena. Va, har det redan gått sönder tänkte jag men upptäckte sen att det var ju var en knapp så att man kan reglera längden på bandet under skon. Fiffigt!
    Sonen verkar helnöjd men sin outfit, kläderna stod också emot vätan från hopp i alla vattenpölar utanför huset Fortfarande väldigt nöjda alltså, det enda som inte funkar är fingervantarna i bomull. Det är för kallt här för det utan vi kör med fleecevantar alt fodrade galonvantar till.

• Lotta Kvarnung
    Luella skrev 2012-10-11 22:34:04 följande:
    Är det Åhlens eget märke som testas?
    Hej Luella!

Ja precis, det är Åhléns egna ytterplagg som testas.

// Lotta Glad
  • Lotta Kvarnung
    vintermor skrev 2012-10-11 21:23:41 följande:
    I dag var det premiär för sonen att testa kläderna eftersom det äntligen var regnuppehåll. Upplevde tidigare att jackan var lite snäv men den passar jättebra, han kunde få in en fleecetröja också ovanpå den vanliga tröjan vilket behövdes då det bara var strax över nollan i morse.

Då jag skulle hjälpa honom med att sätta banden på byxorna under skorna hängde det ena. Va, har det redan gått sönder tänkte jag men upptäckte sen att det var ju var en knapp så att man kan reglera längden på bandet under skon. Fiffigt!
    Sonen verkar helnöjd men sin outfit, kläderna stod också emot vätan från hopp i alla vattenpölar utanför huset Fortfarande väldigt nöjda alltså, det enda som inte funkar är fingervantarna i bomull. Det är för kallt här för det utan vi kör med fleecevantar alt fodrade galonvantar till.

Hej,

Vad bra att ni gillar kläderna!

Ja just nu är fingervantarna lite tunna, det blev ju nästan vinter från ingenstans :) Jag hade frost i morse. Brrr.

// Lotta Glad
  • ScillaBlå

Det gick jättebra att byta byxorna i butik, även fast de aldrig hade hört talas om att kläderna testas av en panel.

De nya byxorna passar mycket bättre, men jag skulle önska att de var lite lägre på bröstet så att de lättare kunde justeras i hängslena. Kanske har min tjej kort överkropp, men som det är just nu så har jag dragit åt hängslena så mycket det går och då sitter byxorna nästan upp under hakan på henne. Dessutom tycker jag att de är onödigt vida. Men det är väl bra att de passar olika kroppsformer och att man kan ha mycket kläder under. Man kan ju t.o.m. ha byxorna utanpå en jacka, så det är väl kanske bra, men om man har dem under jackan så är de väldigt vida. Bra att det finns knappar att justera vidden med, men de räcker inte. Kanske kan man sätta fler knappar så att man kan välja vidden lättare.

• Minma

Nu gör jag ett nytt försök att skriva här. Har inte fått det att funka tidigare i vekcan...
    Först och främst så blev vi så överraskade och glada över paketet och att bli utvalda.

Vi bor i Skåne och här kunde dessa plagg inte passa bättre än just nu. Gubben Höst har sett till att det regnar coh regnar och det har blivit lite kyligt med. Vi stod just i resonemang om att köpa kläder så detta passade perfekt!

De är rymliga i storleken till vår son men det är bra för då kan vi komplettera med fleeceunderställ när det behövs!

Den blårandiga härliga mössan har vi knappt fått av vår fyraåring sedan paketet kom. Han älskar den och känner sig fin i den. Och den är precis lagom i tjocklek för rådande väder och utelek.

Vantarna gillas också. Svarta fina vantar. De har redan hunnit med ett par vändor i tvättmaskinen och håller hur bra som helst i formen och materialet.  

Redan innan vi använt jacka och byxor såg vi alla smart detaljer! Reglerbara band (under fot) Olika skrivrader för märkning (väldigt smart!), reflexer, reglerbara ärmslut, justerbarhet.  mm.

Byxorna är så genomtänkta med hängslen och förstärkningar. Vår fyraåring är utomhus mycket och det sliter framförallt på knän i leken.         

Vi tycker kläderna är lätta och smidiga, slitstarka tycks det och bra färg! Svart är bra! Mössan gör det hela lite gladar i färgen såklart! 

Hittills är vi mer än nöjda och det är lillkilllen med!  Skrattande

• Minma

Här testas delar av outfiten av en av testpanelens tuffa delatagare som nöjt betraktar sig själv i spegeln = )
  • anncla

Av helgens användning av kläderna har vi bara positivt att säga. Jackan, mössan och vantarna används dagligen och både vi och dottern är nöjda. Idag var vi ute i regnet en liten stund och hon höll sig torr. Försöker ladda upp bild via mobilen men jag får inte till det? Någon som har nått tips?

• Lotta Kvarnung
    Minma skrev 2012-10-14 22:38:54 följande:

Här testas delar av outfiten av en av testpanelens tuffa delatagare som nöjt betraktar sig själv i spegeln = )
    Å vilken fin bild!

Mera bilder Skrattande jag tror vi alla är väldigt nyfikna på hur testpanelen och plaggen ser ut!

Lotta*
Svar på tråden Testpanelen av höstens funktionsplagg