Anonym (oroande) skrev 2012-10-03 19:46:27 följande:
Jag tycker att det låter oroande. Du ger intryck av att vilja vara familjehem av fel orsaker. Mer för din egen skull än för barnets. Du har två söner men ingen dotter så du vill helst ha en flicka i FAMILJEN. Dessutom vill du helst ha en långtidsplacering. Barnet tillhör inte din familj utan är ett utsatt barn som behöver hjälp och stöd och förmodligen har problem av olika slag. Det är liksom inte tänkt som ett tillskott till din familj som du saknar. Kanske är det inte alls så men det är så det verkar på din "krav - och önskelista"
Barnet - om du skulle få ett placerat hos dig - tas inte ifrån dig. Det kan möjligen bli så lyckligt att det får komma tillbaka till sina föräldrar, du har bara fått ta hand om barnet under tiden föräldrarna inte kunde. Sen ska du såklart behandla barnet som en i familjen när det är där, men det känns som att du behöver rannsaka dig själv lite angående anledningen till att du vill vara familjehem.
Ja, oroa dig du! Jag är säkert en hemsk människa. Du har så rätt så rätt om att det är för barnets bästa. Snälla du, det fattar jag väl med!! Min enkla fråga här ovan var om man får välja kön på barnet och så får man världens "lektioner" av duktiga människor härinne. Tack, men allt det du skrivit vet jag som sagt redan! Och jag vill inte bli familjehem på fel grunder. Så du kan sluta oroa dig.