Anonym (Undrande) skrev 2012-10-03 19:56:17 följande:
Och du "oroande"! - JA, jag vill ha en flicka i FAMILJEN! Så du menar att familjehemsbarn inte ska räknas som en i familjen? Oj, DET tycker JAG låter oroväckande!
Missade du meningen där jag skrev att barnet ska vara som en i familjen?
Det som är oroande är att du verkar vilja vara familjehem för din egen skull mer än för att hjälpa ett utsatt barn.
Sen har jag väl knappast sagt att du är en hemsk människa? Jag tror säkert att du är en väldigt fin människa, men det förhindrar inte att man kan göra saker av fel anledningar. Med tanke på din upprördhet verkar jag inte vara helt fel ute heller.
Du verkar mest oroad över att få rätt ålder och kön, ja rätt barn för din familj helt enkelt snarare än att oroa dig för hur du ska kunna hjälpa ett eventuellt trasigt barn som kanske varit med om hemska saker och dessutom troligen saknar och älskar sin mamma/pappa. Det räcker liksom inte alltid att man är en solig bullmamma som öser kärlek över "sitt" nya barn. Det är där man bör lägga oron som familjehem, det är sunt att fundera på om man räcker till, inte om det är en flicka eller pojke eller hur gammal.