Inlägg från: Suey |Visa alla inlägg
  • Suey

~* Juni Bebisar 2013 *~

Åh här vill jag vara med! Glad

BF beräknad till 2/6, första barnet och allt känns fortfarande smått overkligt. I morgon går jag in i v 13 och den magiska gränsen är passerad, fastän jag gjorde VUL i v 10 och den lill* sparkade och guppade där inne och hjärtat slog så fint! Ändå slutar man ju aldrig oroa sig Flört

Hormonerna svänger, tycker lite synd om min sambo ibland som får ta mycket tårar och sura miner, men den senaste veckan så har jag känt mig riktigt glad och uppåt, så förhoppningsvis vänder det (inga kastade tallrikar än så länge iaf som man har läst på andra ställen, hoho).

• Suey

AlexandraViberg: har inte läst alla inlägg, så jag kanske kommer med old news. Bor i Gbg och här bokade de in ett VUL så fort jag ens nämnde oro för mf (var i v 10). Trots att jag inte har något mf/ma bakom mig. Sen hade jag tur att komma till gyn för andra orsaker ändå (har problem med återkommande vaginos) så hon passade på att kolla.

Tycker det verkar sunt att erbjuda om man känner sig orolig. Oavsett vilket län man tillhör...

Jobbigt att oron får ett sånt övertag. Kram, hoppas allt går bra.

• Suey

Jag har vaccinerat mig, gjorde aldrig det mot svininfluensan och har inte funnit några bevis på att jag inte borde göra det. Är mkt försiktig annars med vad jag äter och bakterier osv. Men jag tror att man ska vara försiktig när man söker information och inte läsa på tex FL osv, inlägg som ovan har bara en förmåga att skrämma upp. och ser ingen nytta i att

• Suey

Hm, skickades innan jag var klar... Aja, ni fattar :) alla tänker olika och man får lyssna på sin magkänsla helt enkelt. Jag vet själv hur lätt skrämd och orolig jag blir av vissa inlägg och så pratar man med BM och blir väldigt mkt lugnare. Man får helt enkelt vara försiktig med vad man skriver och tar in.

• Suey

Nu hoppar jag in igen! Känner mig äntligen som människa igen, halleluja. Är nog i de s.k. spökveckorna? Känner dock av lite, lite stelhet i ligamenten och bäckenet, men är glad för att det blir ju bevis på att något händer med kroppen. Och så en putande mage då också :)

Alicantina skrev 2013-01-02 13:23:42 följande:
    Var på rul imorse, allt såg bra ut:)  I slutet av undersökningen frågade mannen om man kunde se kön...mitt hjärta började klappa o så kollade dem de tror det blir en tjej:)  Haha mannens 4:e dotter.
    Grattis Alicantina, vad härligt! Vi ska på rul den 8 januari, är så nervös! Man vill ju att allt ska se bra ut först och främst, men vilken känsla att få veta vad den lille skrotten är för något. 

Och så var det det här med hormoner... fick gå på lunchen och köpa ett kit med SB12 och tungskrapa och you name it, jag står inte ut med min sambos andedräkt annars och han vill ju fortsätta pussas. Är lite stolt för att jag bidrog med en lösning, man får ju ändå mötas på mitten, eller...? Drömmer
  • Suey

Jag vet inte varför, men jag har en känsla av att jag kommer bli framflyttad vid rul. Har haft den känslan sen jag plussade i stort sett. Har bf den 2 juni enligt räknesnurran (inne i v 19 nu), ska bli intressant att få reda på om man känner sin kropp såpass eller om man är helt ute och cyklar Obestämd

Glad

• Suey
    Baby Lei skrev 2013-01-02 15:22:17 följande:
    Mitt RUL på torsdag i nästa vecka blir på dag 18+6, dvs en dag innan v. 20. Ganska sent, är det inte? Jag har gjort 3 ultraljud hittills, i vecka 7, 9 och 13. Då har den lilla legat rätt i storlek. I mitt fall vet vi exakt när ägget blev befruktat.. I april 2012... Hehe.. Men sen tinades det upp och återfördes till livmodern den 16 september. Då var det tre dygn gammalt. (Plus ett par månader som isbit förstås)
    Jag kommer också att ha mitt sent, är i v 20 då. Men det har säkert med ledigheter osv att göra. Får hoppas att man får se den lill* extra tydligt då bara Glad Vad häftigt det låter som du skriver, skrattade lite åt isbiten.

Jag har känt fladder, kände i v 17 och lite hittills, men inga stora buffar Rynkar på näsan Ligger och känner på magen, men får inget "gehör". Det kommer ibland oväntat, ofta när jag kör bil, då kan man känna det bubbla för fullt. Längtar efter en riktig kick! 
  • Suey

Igår köpte vi våra första "riktiga" saker, en BabyBjörn brun manchester bärsele och en babysitter i orange/brun, väldigt retro och könsneutralt :)

En fråga, när börjar ni titta på barnvagn? Vilken modell vill ni ha? Jag bor i innerstan (Göteborg) och har tittat på en Emmaljunga duo edge eller mondial. Så dyrt bara om man ska ha en splitter ny, men så fina de är! 

• Suey

Imorgon väntar RUL och jag är så nervös... mest för att man har ju ingen aning om vad som väntar en, det är en helt ny upplevelse! Förhoppningsvis få reda på vad det blir Glad Men det viktigaste är ju att allt ser bra ut... :S

• Suey

Wee, ul avklarat och allt såg så bra ut och där inne ligger en välskapt liten pojke! ð???

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~