Inlägg från: Suey |Visa alla inlägg
  • Suey

~* Juni Bebisar 2013 *~

Jahopp, då har mamma-hormonerna satt in och jag antar att detta bara är början... 

Sitter och håller tillbaka gråten på jobbet när jag tänker på hur min sambo tar vår lilla vovve till dagmatten på morgonen kl halv 7, medans jag ligger kvar i sängen. Hur han (vovven, inte sambon) har sin lilla ryggsäck på sig och att jag badade honom igår så att han ska vara fin till dagis! *bölar* Hjärtat brister lite vid tanken...

Jo, gjorde mitt RUL på Östra i Gbg och ställde upp i studien, har tydligen perfekt längd på livmodertapp, sköterskan var helt i extas. Så, öh, det kändes ju bra :) Inte nog med att allt såg så bra ut med bebisen, den där infon gjorde ju min dag Flört

• Suey
    Kickilina skrev 2013-01-18 12:13:54 följande:
    BabyPojkar
    Baby Lei   Gissade på Tjej - Det är en Kille!
    Madelen21 Gissade på Tjej- Det är en Prins <3
    MissMe83 Gissade på Kille - Det är en Kille!
    Kickilina Gissade tös - Det är en gosse!!

BabyFlickor
    Nickie  Gissade på kille - Det var en tjej!

Gravid  Vill inte tjuvkika - Inga julklappar före julafton! Tomte
    Åh, verkar inte gå att lägga in mig i listan, men jag gissade pojke och det är en liten Wilhelm!
  • Suey
    Kickilina skrev 2013-01-18 12:50:18 följande:
    Då lägger jag in dig Suey!

BabyPojkar

Baby Lei   Gissade på Tjej - Det är en Kille!
    Madelen21 Gissade på Tjej- Det är en Prins <3
    MissMe83 Gissade på Kille - Det är en Kille!
    Kickilina Gissade tös - Det är en gosse!!
    Suey Gissade kille - Det är en Wilhelm!

BabyFlickor

Nickie  Gissade på kille - Det var en tjej!

Gravid  Vill inte tjuvkika - Inga julklappar före julafton!

louise1983 Valde att inte ta reda på det - men gissar på pojke :)
    Tack så mycket! 
  • Suey

Hej! Nu hoppar jag in igen :)

Vägde mig i helgen, +9,5 kg i v 23. Oh my god alltså... Ändå syns ingenting i ansikte, armar eller så. Höfterna och brösten har väl iofs blivit bredare/större. Det hjälpte ju inte att jag träffade en helt främmande människa (medelålders man) som frågade mig vilken månad jag är i och utbrast: "Va?! Bara femte månaden?? OJ du är så stor!! Mina döttrar... bla bla bla". Fick bita ihop gråten där och då alltså. Mamma och sambo fick trösta mig sen och sa att när man är liten i vanliga fall så syns det ju mer och jag har en jättefin mage. 

Men ca 10 kg hittills, vart ska detta sluta...!

• Suey

Förresten, är det någon som har nattliga svettningar här? jag vaknar om nätterna och får bokstavligen vrida ur sängkläderna och i nacken, hårbotten är jag helt genomblöt. Och så får man ju frossa på det, känns som det är en anledning till att förkylningen aldrig ger sig...

• Suey
    cj2 skrev 2013-02-04 09:16:24 följande:
    Suey. graviditeten är nog anledning till att förkylningen aldrig ger sig. själv sitter jag här dunder förkyld igen!
    Ja, jo... men det hjälper väl inte om man säger så då Flört Har redan varit hemma sjuk för två v sedan från jobbet, sitter med halsont och kan inte med att sjuka mig igen typ! 
  • Suey
    Baby Lei skrev 2013-02-04 11:56:42 följande:

Om du har gått upp fyra kilo på en vecka så är det garanterat inte din kropp som har lagrat fett. Det är ju fysiskt omöjligt. Då är det barnet (och allt som hör till graviditeten med extra blod, fostervatten osv) som ökat din vikt, och så har du säkert lagrat vätska i kroppen. Allt det försvinner ju av sig självt när du fött. Så oroa dig inte. 

Jag har ingen våg hemma så jag väger mig hos BM. Sist hade jag 10+ på vågen.. ska bli spännande att se vad den står på om två veckor.. Hahaha! Det känns ju helt skruvat att vikten bara har exploderat på det här sättet. Jag tycker inte att jag äter särskilt mycket eller särskilt dåligt. Har inga cravings direkt heller.

Välkommen till +10 klubben! Flört Eller hur, vart ska det här sluta... Vilken vecka är du i?
  • Suey
    KarinF skrev 2013-02-04 22:19:22 följande:
    Ni som äter järntillskott, vad tar ni för sort? Jag brukar ligga lågt i järndepåerna utan att vara gravid och nu bär jag ju på tvillingar och måste få i mig ännu mer järn. Skulle börja med Niferex efter halva graviditeten, men redan efter en tablett så fick jag magknip och mådde illa. Verkar inte alls tåla dem! angående vikt så ligger jag på +12kg efter 20 gångna veckor. Tränar nåt varje dag och äter bra, så jag vet inte riktigt vad alla kilona består av. Antar att viktuppgången bara är i starten än så länge, den största uppgången är väl kvar. Puh, undrar vart detta ska sluta!? +25-30???
    Jag äter Duroferon, det är ok för min mage, oftast blir det panik på morgonen, men hellre det än bli förstoppad helt (förlåt alla känsliga). Brukar tänka att det är övergående...

Är det någon här som äter sertralin?
  • Suey

Natan: jag äter 50 mg om dagen, i april ska jag trappa ner till 25 g och börja äta fullt efter förlossningen. Känner också att ångesten har blivit större under grav. Ska du äta full dos hela tiden?

• Suey

Här går humöret upp och ner också... har aldrig haft särskilt lätt för att gråta, men minsta lilla konflikt med sambon gör mig till martyr och slutar i tårar och krama om.

Tror faktiskt att sambon också genomgår nån sorts hormonpåverkan, nu ringde han och berättade med darrande röst hur jobbigt det var att lämna vovven hemma efter lunch. Annars är det alltid han som får såna samtal från mig. Fick köra den "ja det är jobbigt... men han har ju det så bra vet du väl". Haha. Så vi turas om att gå in i trösta-rollen, kanske är det en liten träning för föräldraskapet? Glad

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~