• Anonym (Barnkläder)

Var ska jag få tag i extremt billiga barnkläder?

Vi är i en ekonomisk kris, och barnbidrag är upphandlat till blöjor och välling etc till barnen... Nu behövs kläder!! Till vår ene dotter , innan har vi fått en del och lånat av släkt men nu inget i storlek som hon behöver nu:/ Kläder menar jag. , byxor tröjor osv INTE ytterkläder för det har hon redan , fått låna av släkt. Vi har inga pengar alls till det:( , finns det nånstans där man kan köpa/få kläder???! Vi har endast ekonomisk kris nu dom närmsta månader sen fixar det sig men hon är ju i stort behov av kläder nu :(

• Svar på tråden Var ska jag få tag i extremt billiga barnkläder?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-09 00:56:24 följande:
    Tycker inte alls det är att tigga! Behöver barnen kläder så gör man väl vad som helst för att hjälpa till, tycker det är så bra att många erbjuder kläder deras barn inte längre behöver! Man vet aldrig när man själv hamnar i samma situation....
    Men TS svarar inte på frågor vad hon själv har gjort för att förbättra sin situation och kommenterar inga tips om hur hon ska få in pengar, hon svarar ju bara om någon erbjuder kläder?
    Dessutom är det mot FLs regler att erbjuda saker i trådarna 
  • Anonym
    Anonym (Barnkläder) skrev 2012-10-08 12:22:11 följande:
    Då det mesta är lånat och även ska användas av min yngsta sen så nej.

I och med att det är NU ni har ekonomiska problem så bör ni nog tänka om vad det gäller den äldre dotterns urvuxna kläder och sälja dom (dvs de som inte är utlånade). Sedan när den lilla har kommit sig upp i storlek borde ni inte ha ekonomiska bekymmer längre för då borde hon ju vara 1,5-2 år och du kan ha börjat arbeta.
  • Arvinda

Det finns ju 'klädpåsen' på Facebook också, där man skriver upp sig på en lista så skickas en påse runt med barnlkläder/skor och leksaker. Man tar det man vill ha och lägger själv i kläder som barnen vuxit ur etc. Så skickad påsen vidare till nästa på listan.

Det är ju smart då det är för dem som bor i samma område, plus att man får rensat lite bland sina gamla grejer.

Om det inte är nån på gång i ditt område kan du ju starta en egen! Hoppas det löser sig för er.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-09 07:35:34 följande:
    Men TS svarar inte på frågor vad hon själv har gjort för att förbättra sin situation och kommenterar inga tips om hur hon ska få in pengar, hon svarar ju bara om någon erbjuder kläder?
    Dessutom är det mot FLs regler att erbjuda saker i trådarna 
  • Anonym

Barnfyndmarknader på orten där du bor.
    Har hittat massvis med kläder som jag har till dagis. En tröjor för mellan 5-15 kr är överkomligt när de ändå kommer hem trasiga eller med fläckar på som inge går bort.
    Och det har inte varit något fel på kläderna så sett.

Det där med att blöjträna sitt barn är ett ytterst korkat råd. Alla barn är inte redo bara för att den som ger rådet haft tur med sitt barn.

• Oförglömlig

Min Son har vuxit ur sina kläder inboxa mig så kan du få lite kläder som skulle gånok till flicka. Mot fraktavgift på Max 60'kr. Är då 92 kläder jag har.

• Anonym
    Anonym (Barnkläder) skrev 2012-10-08 19:13:16 följande:

För att torka mina 2 blöjbarn i rumpan såklart , det räcker tills nästa bb kommer
    vatten? nyttigare och biligare. nåväl du har fått hjälp verkar det som så skönt att det löser sig 
  • Åsa
    Anonym (dagens...blä!) skrev 2012-10-08 19:32:05 följande:

Du menar kanske vanliga tvättlappar? :)

Det gjorde jag (Engångsvarianten, fast det finns ju de som har tvättbara också.)
Svar på tråden Var ska jag få tag i extremt billiga barnkläder?