• Anonym (Barnkläder)

Var ska jag få tag i extremt billiga barnkläder?

Vi är i en ekonomisk kris, och barnbidrag är upphandlat till blöjor och välling etc till barnen... Nu behövs kläder!! Till vår ene dotter , innan har vi fått en del och lånat av släkt men nu inget i storlek som hon behöver nu:/ Kläder menar jag. , byxor tröjor osv INTE ytterkläder för det har hon redan , fått låna av släkt. Vi har inga pengar alls till det:( , finns det nånstans där man kan köpa/få kläder???! Vi har endast ekonomisk kris nu dom närmsta månader sen fixar det sig men hon är ju i stort behov av kläder nu :(

• Svar på tråden Var ska jag få tag i extremt billiga barnkläder?
  • Anonym (Barnkläder)
    nostalgi skrev 2012-10-07 21:26:18 följande:
    Tänk så många gulliga människor det finns!

Ja ! Jag är helt rörd :) underbara
  • emma ax

Öppna förskolan hos oss har ett klädbytesrum, tanken är att man tar med sig sina utväxts kläder och tar med sig en storlek större, vet att har man det dåligt får man gärna ta några plagg utan att lämna.

• Anonym

Har ni köpt blöjor och välling för över 2000 kr? 

Annonsera på Facebook om gratis kläder, finns massor som skänker bort bara för att bli av med urväxta grejer. 

• eilenna78

Finns en del pojkkläder upp i Täby om du vill ha till skänks! Är glad om de kommer till nytta!

Elias 07 **** Max 09**** Lilla Hoppsan 13****
  • Ruggugglan

Om inte du har körkort, så har ju säkert någon annan det och kan köra dig?

Ett plagg på second hand brukar kosta runt 5-20:-. Du kan alltså handla på dig en del för en billig peng. Jag har hittat mkt fina kläder på Second de ggr jag varit där.

• eilenna78

Såg nu att du har en tjej, men det är just 92/98 jag har en del av till övers... Säg till om det skulle vara intressant!

Elias 07 **** Max 09**** Lilla Hoppsan 13****
  • elinaehn

Vilken storlek söker du? Det är ofta lätt att köpa små barns storlekar i slutminuten på tradera. Köp ett paket, inte plagg för plagg.

• Anonym

Vill inte vara häxan surtant här, men att erbjuda saker är emot FLs regler och kan ge varningar alt att tråden tas bort. Då står Ts där utan hjälp och andra som är i samma sits får inte läsa några bra råd. Så det är bättre att komma med konkreta tips än att erbjuda saker. 

För den som undrar kan jag tillägga att regeln kom till för att skydda oss medlemmar, det förekom en hel del fejk-trådar för ett par år sen om folk som inte ha råd att köpa julklappar, blöjor eller mat till sina barn. 

• Anonym (Barnkläder)
    Anonym skrev 2012-10-08 08:14:39 följande:
    Har ni köpt blöjor och välling för över 2000 kr?  Annonsera på Facebook om gratis kläder, finns massor som skänker bort bara för att bli av med urväxta grejer. 

Ja, går ca 1500 för den yngsta dricker ersättning då min amning slutade när hon var 1 mån gammal:(
  • Anonym (Barnkläder)
    elinaehn skrev 2012-10-08 08:22:35 följande:
    Vilken storlek söker du? Det är ofta lätt att köpa små barns storlekar i slutminuten på tradera. Köp ett paket, inte plagg för plagg.

92/98
Svar på tråden Var ska jag få tag i extremt billiga barnkläder?